Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker du om dagen?


Everybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme drikker jeg kanskje en kopp i uken. Drikker også en stor kopp på Starbucks en gang i uken.

I helgen var jeg på kurs. Da ble det himla mange kopper. Sikkert nærmere ti i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Vi har helautomatisk espressomaskin fra Delonghi. Har muligheten til å lage forskjellige kaffesorter med den, men jeg drikker som regel kun sterk, svart kaffe. Drikker 2-3 kopper om dagen, helst tidlig da jeg har begynt å slite med søvn om jeg drikker kaffe på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi

Drikker 4-5 kopper (krus) ila en dag, tenker jeg. Bruker pulverkaffe (Nescafe gull) sammen med kokt vann fra vannkoker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor tidlig jeg står opp og hva jeg gjør. 

Står jeg opp tidlig for å gå på jobb så drikker jeg gjerne 2-3 kopper kaffe i morgentimene og 2-3 kopper utover dagen.

Jobber jeg hjemmefra, eller kan sove ut i helgen, så blir det mye mindre. Alltid en kopp eller to om morgenen også kanskje en kopp eller to om ettermiddagen.

Har både trakter og maskin hjemme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I helgen 15 kopper etter en styrkeøkt så jeg holder ut til Kveldsnytt og dagsrevyen :) 

Anonymkode: 7deb5...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-2 kopper med melk og stevia om morgenen.  Det hender jeg drikker en kopp ute, men sjelden hvis jeg har drukket to om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker 1 kopp om dagen. Liker best å kverne bønnene selv for hånd. Kaffetrakter. 

Om sommeren lager jeg iskaffe med espressopulver, melk, isbiter og sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mange kopper! :) Favoritten er traktekaffe, ettersom den er best filtrert og uten grums. Men på jobb blir det fra en stor maskin der vi trykker på en knapp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 mummikopper. Bruker nescafe espressopulver, to suketter, vann og litt melk. Periodevis har jeg kanel i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

2-3 mummikopper. Bruker nescafe espressopulver, to suketter, vann og litt melk. Periodevis har jeg kanel i også.

Hva er mummikopper? 

Anonymkode: 668dd...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er mummikopper? 

Anonymkode: 668dd...3e4

Vet du ikke hva Mummikopper er? Hvor var du når mummidalen fantes? 

Anonymkode: 7deb5...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er mummikopper? 

Anonymkode: 668dd...3e4

Den type kopper Mummitrollet drikker av. ;)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkedager når jeg er på jobb: Ett stort krus kaffe (fra "industriell" trakter i kantina) om morgenen, mengden tilsvarer to kopper i typisk kaffekopp-størrelse. 

Virkedager med hjemmekontor (en sjelden gang) og lørdager: Ingen kaffe, bare masse te. 

Mange søndager: En kopp cappuccino laget på lettmelk, fra kafé / kaffebar, et stykke utpå formiddagen. Men noen søndager er som lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, men det går ned 1-1,5 liter te i løpet av dagen, i alle fall på arbeidsdager, i helgene noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sprøtt hvor avhengig man kan bli. Husker da jeg studerte og skulle på et seminar på universitetet. Jeg var litt sent ute så jeg fikk ikke tid til å hente meg en kopp kaffe før første forelesning begynte. Utover forelesningen kjente jeg at jeg ble trøtt, tung i kroppen og slet med å klare å følge med.

I pausen styrtet jeg omtrent en kopp kaffe og tok en til med meg til neste time. Da var jeg våken og klar og fulgte godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Når jeg er på jobb: ett stort krus klokka 8, en kopp klokka 11 og av og til en kopp eller to på møter. Ofte, men ikke alltid, har mannen og jeg en kopp kaffe om ettermiddagen/kvelden.

I helgene/fridager: Hvis jeg er alene, gidder jeg sjelden å lage kaffe. Når mannen er hjemme, har vi kaffe til frokost, og gjerne midt på dagen, og evt om kvelden også. Ingenting fast.

Er absolutt ikke avhengig av kaffe. Kan fint gå en dag uten, men jeg synes det er godt og koselig med både lukt og smak, så har det jo som regel daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...