ISW Skrevet 20. mars 2023 Skrevet 20. mars 2023 Hei, Jeg sendte en klage til Parkeringsklagenemnda i dag. Saken er som følger: Jeg skulle parkere et sted en hel dag. Jeg kjører el-bil og fant en ledig plass der det også er lader - koblet til denne og brukte Easypark-appen (som er eneste betalingsmiddel for å lade der) - betalte for 8,5 timer og gikk min vei. Jeg kommer tilbake, og har fått parkeringsbot. Sjekker i appen og det viste seg at ladingen og betalingen hadde stoppet etter 10 minutter. Henvender meg til Easypark - får til svar at laderne hadde en teknisk oppdatering den morgenen og derfor stoppet både lading og betaling opp. De mente videre at dette ikke var noe jeg som kunde var ansvarlig for. Jeg klaget på boten, og fikk bare et sånt standard bullshit-svar som tydet på at de ikke hadde lest henvendelsen i det hele tatt. Derfor klaget jeg til Parkeringsklagenemnda. Spørsmålet: Tror dere jeg har en god sak og kan vinne fram med dette? Ja, det er en prinsippsak. Jeg kan betale boten, men synes det er helt feil. 0 Siter
Gjest Vendi Skrevet 20. mars 2023 Skrevet 20. mars 2023 Høres ut som en god sak som du kan vinne fram med. Du kan jo forsøke å klage på nytt og få en skriftlig uttalelse fra EasyPark som bevis og legge ved. 0 Siter
emilie321 Skrevet 20. mars 2023 Skrevet 20. mars 2023 Synes også du har en god sak. Synes det er rart hvis du ikke vinner denne saken. 0 Siter
Ekstra Skrevet 20. mars 2023 Skrevet 20. mars 2023 ISW skrev (21 minutter siden): Hei, Jeg sendte en klage til Parkeringsklagenemnda i dag. Saken er som følger: Jeg skulle parkere et sted en hel dag. Jeg kjører el-bil og fant en ledig plass der det også er lader - koblet til denne og brukte Easypark-appen (som er eneste betalingsmiddel for å lade der) - betalte for 8,5 timer og gikk min vei. Jeg kommer tilbake, og har fått parkeringsbot. Sjekker i appen og det viste seg at ladingen og betalingen hadde stoppet etter 10 minutter. Henvender meg til Easypark - får til svar at laderne hadde en teknisk oppdatering den morgenen og derfor stoppet både lading og betaling opp. De mente videre at dette ikke var noe jeg som kunde var ansvarlig for. Jeg klaget på boten, og fikk bare et sånt standard bullshit-svar som tydet på at de ikke hadde lest henvendelsen i det hele tatt. Derfor klaget jeg til Parkeringsklagenemnda. Spørsmålet: Tror dere jeg har en god sak og kan vinne fram med dette? Ja, det er en prinsippsak. Jeg kan betale boten, men synes det er helt feil. Ja, dette bør du vinne frem med. 0 Siter
Kashmir- Skrevet 20. mars 2023 Skrevet 20. mars 2023 Hvis ikke dette er en god sak så vet ikke jeg. 0 Siter
ISW Skrevet 20. mars 2023 Forfatter Skrevet 20. mars 2023 Tusen takk for svar og deres vurderinger Ja, jeg synes også at avslaget jeg fikk på klagen var litt idiotisk. Det var av typen "Du hadde ikke gyldig billett på kontrolltidspunktet og derfor avvises klagen". Jeg får håpe Parkeringsklagenemnda har litt mer objektivt syn på saken. 1 Siter
Stormwind Skrevet 22. mars 2023 Skrevet 22. mars 2023 Her kommer avtaleloven inn etter min mening. Det blir inngått en avtale mellom deg og tilbyderen av parkering på det tidspunktet som du betaler for parkeringen. Du holder din del av avtalen ved at du betaler og knytter til betalingskort for å betale for dette. Så oppstår det en uforutsett hendelse der betalingen blir stoppet som følger av en rutine hos betalingsselskapet. Du har holdt din del av avtalen. Dette ansvaret for brudd i betalingen faller da på tilbyderen av parkeringstjenesten. 5 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.