Gå til innhold

Parkeringsklage - har jeg en sak her?


ISW

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sendte en klage til Parkeringsklagenemnda i dag.

Saken er som følger: Jeg skulle parkere et sted en hel dag. Jeg kjører el-bil og fant en ledig plass der det også er lader - koblet til denne og brukte Easypark-appen (som er eneste betalingsmiddel for å lade der) - betalte for 8,5 timer og gikk min vei.

Jeg kommer tilbake, og har fått parkeringsbot. Sjekker i appen og det viste seg at ladingen og betalingen hadde stoppet etter 10 minutter.

Henvender meg til Easypark - får til svar at laderne hadde en teknisk oppdatering den morgenen og derfor stoppet både lading og betaling opp. De mente videre at dette ikke var noe jeg som kunde var ansvarlig for.

Jeg klaget på boten, og fikk bare et sånt standard bullshit-svar som tydet på at de ikke hadde lest henvendelsen i det hele tatt. Derfor klaget jeg til Parkeringsklagenemnda.

Spørsmålet: Tror dere jeg har en god sak og kan vinne fram med dette?

Ja, det er en prinsippsak. Jeg kan betale boten, men synes det er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi

Høres ut som en god sak som du kan vinne fram med. Du kan jo forsøke å klage på nytt og få en skriftlig uttalelse fra EasyPark som bevis og legge ved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (21 minutter siden):

Hei,

Jeg sendte en klage til Parkeringsklagenemnda i dag.

Saken er som følger: Jeg skulle parkere et sted en hel dag. Jeg kjører el-bil og fant en ledig plass der det også er lader - koblet til denne og brukte Easypark-appen (som er eneste betalingsmiddel for å lade der) - betalte for 8,5 timer og gikk min vei.

Jeg kommer tilbake, og har fått parkeringsbot. Sjekker i appen og det viste seg at ladingen og betalingen hadde stoppet etter 10 minutter.

Henvender meg til Easypark - får til svar at laderne hadde en teknisk oppdatering den morgenen og derfor stoppet både lading og betaling opp. De mente videre at dette ikke var noe jeg som kunde var ansvarlig for.

Jeg klaget på boten, og fikk bare et sånt standard bullshit-svar som tydet på at de ikke hadde lest henvendelsen i det hele tatt. Derfor klaget jeg til Parkeringsklagenemnda.

Spørsmålet: Tror dere jeg har en god sak og kan vinne fram med dette?

Ja, det er en prinsippsak. Jeg kan betale boten, men synes det er helt feil.

Ja, dette bør du vinne frem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og deres vurderinger :)

Ja, jeg synes også at avslaget jeg fikk på klagen var litt idiotisk. Det var av typen "Du hadde ikke gyldig billett på kontrolltidspunktet og derfor avvises klagen". Jeg får håpe Parkeringsklagenemnda har litt mer objektivt syn på saken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer avtaleloven inn etter min mening. Det blir inngått en avtale mellom deg og tilbyderen av parkering på det tidspunktet som du betaler for parkeringen. 

Du holder din del av avtalen ved at du betaler og knytter til betalingskort for å betale for dette. 

Så oppstår det en uforutsett hendelse der betalingen blir stoppet som følger av en rutine hos betalingsselskapet. Du har holdt din del av avtalen. 

Dette ansvaret for brudd i betalingen faller da på tilbyderen av parkeringstjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...