Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snill gutt
Skrevet

Hva kaller man dette i nord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Snill gutt skrev (4 minutter siden):

Hva kaller man dette i nord?

Nei, jeg vet ikke 😅 Bare noe som falt meg inn

Endret av Vendi
Snill gutt
Skrevet (endret)
Vendi skrev (5 minutter siden):

Det finnes sikkert litt forskjellige ord nord for Trøndelag også 😃. Dønk kan godt hende er ett av dem😃

Endret av Snill gutt
Snill gutt
Skrevet

Tror forresten jeg har hørt trøndersk  " vi ska dønk jentan i snøen "

Snill gutt
Skrevet
Vendi skrev (På 28.4.2026 den 22.49):

Base sier visst noen 

Worrisome_plenty
Skrevet

Dynke og døpe. I Oslo området.

Snill gutt
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (På 4.5.2026 den 15.40):

Dynke og døpe. I Oslo området.

Litt sør for Oslo heter det å kryne ☺️

• 2 uker senere...
Snill gutt
Skrevet

Følger ikke helt manus nå, men det er best å kryne med løssnø.  Litt dryss før du gnir. Snø I nakken hvis du kommer til.  Best å sitte på den du kryner. Noen sier snøvasking.  Noen som har hørt det?😇❄️

Gjest Sakura
Skrevet

Fantasien om sommer kommet nå? leke på stranden en varm sommer dag? 

Snill gutt
Skrevet
Sakura skrev (13 minutter siden):

Fantasien om sommer kommet nå? leke på stranden en varm sommer dag? 

Strandlivet for meg har vært mer å enten ligge på rt håndkle,  eller gå ut og bade. Kan selvfølgelig ha vannkrig eller sitte på skuldrene til hverandre 

Gjest Sakura
Skrevet
Snill gutt skrev (13 minutter siden):

Strandlivet for meg har vært mer å enten ligge på rt håndkle,  eller gå ut og bade. Kan selvfølgelig ha vannkrig eller sitte på skuldrene til hverandre 

Ingen runke fantasier om strandlivet?  

Snill gutt
Skrevet
Sakura skrev (8 minutter siden):

Ingen runke fantasier om strandlivet?  

Pussig nok ikke.  Til tross for mange fine damer i bikini 

Gjest Sakura
Skrevet
Snill gutt skrev (22 minutter siden):

Pussig nok ikke.  Til tross for mange fine damer i bikini 

Vinteren og snømus😅kom på det. 

Snill gutt
Skrevet
Sakura skrev (20 minutter siden):

Vinteren og snømus😅kom på det. 

Haha😅 mdd tettsittende vinterbukser fantaserer jeg lett om det😇 rart st det ukke skjer nnår jeg ser damer i bikini. Men sånn err det for meg 

Snill gutt
Skrevet
Snill gutt skrev (56 minutter siden):

Haha😅 mdd tettsittende vinterbukser fantaserer jeg lett om det😇 rart st det ukke skjer nnår jeg ser damer i bikini. Men sånn err det for meg 

Når ei jente satt skrevs og snødøote noen, kom formene mer fram, også musa. Særlig om det var bollemus.  Bolle-snømus😅

• 2 uker senere...
Gjest Sakura
Skrevet

Ingen nye fantaser å dele med oss? Snill gutt:-) 

Snill gutt
Skrevet
Sakura skrev (1 time siden):

Ingen nye fantaser å dele med oss? Snill gutt:-) 

Mette, Marianne og Kari er naboer i førtiårene.  Full jobb, tre barn hver...en dag sndkke de ved inngangen til Karis hage. Det har kommet masse dunlett snø. Husker dete ds ji vsr tenåringer,  mimrer Mette.  Ofte smøkrig i denne ssnø som dette.

Ja, ler Kari. Jeg var ganske sterk, så jeg dynka mange. Marianne var håndball keeper og vanskelig å vinne over. Mette måtte av og til ta imot en snøvasking.  Men kunne også kryne en del.

Dere, sier Kari.  Lurer på om jeg kan gamle kunster.

....

Etter middagen 

Alle ute, godt kledd.  " Nå er det om gjør å dynke hverandre så mye som mulig!" Hoier Kari.  Du må legge nien i snøen før du kan dynke. Og vard snø i kinn og panne, ikke nesen og munnen."

Snill gutt
Skrevet
Snill gutt skrev (28 minutter siden):

Mette, Marianne og Kari er naboer i førtiårene.  Full jobb, tre barn hver...en dag sndkke de ved inngangen til Karis hage. Det har kommet masse dunlett snø. Husker dete ds ji vsr tenåringer,  mimrer Mette.  Ofte smøkrig i denne ssnø som dette.

Ja, ler Kari. Jeg var ganske sterk, så jeg dynka mange. Marianne var håndball keeper og vanskelig å vinne over. Mette måtte av og til ta imot en snøvasking.  Men kunne også kryne en del.

Dere, sier Kari.  Lurer på om jeg kan gamle kunster.

....

Etter middagen 

Alle ute, godt kledd.  " Nå er det om gjør å dynke hverandre så mye som mulig!" Hoier Kari.  Du må legge nien i snøen før du kan dynke. Og snø i kinn og panne, ikke nesen og munnen."

Hvem går på Kari?

Marianne løper på henne. Setter seg overskrevs.  Nå...

Snill gutt
Skrevet
Snill gutt skrev (5 timer siden):

Hvem går på Kari?

Marianne løper på henne. Setter seg overskrevs.  Nå...

Sakura- det var kanskje ikke dette du tenkte med fantasi?

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...