Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere sett Netflix-serien Monster?

Det er en frittstående serie som for hver sesong tar for seg en reel morder og dramatiserer deres historie.

Sesong 1 var Jeffrey Dahmer, spilt av Evan Peters (kjent av alle som har sett American Horror Story).

Sesong 2 er Menendez-brødrene. Jeg så den serien nå de siste dagene og den rystet meg kraftig. Jeg ser mye true crime og tåler ganske mye, men denne var heftig. Jeg ble så fascinert at jeg så en dokumentar rett etterpå om saken, og leste meg opp om dem på nett. 

Sesong 3 skal jeg se med ei venninne på lørdag og sesong 4 begynner jeg på snart.

Andre som har sett noe av dette?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Har noen av dere sett Netflix-serien Monster?

Det er en frittstående serie som for hver sesong tar for seg en reel morder og dramatiserer deres historie.

Sesong 1 var Jeffrey Dahmer, spilt av Evan Peters (kjent av alle som har sett American Horror Story).

Sesong 2 er Menendez-brødrene. Jeg så den serien nå de siste dagene og den rystet meg kraftig. Jeg ser mye true crime og tåler ganske mye, men denne var heftig. Jeg ble så fascinert at jeg så en dokumentar rett etterpå om saken, og leste meg opp om dem på nett. 

Sesong 3 skal jeg se med ei venninne på lørdag og sesong 4 begynner jeg på snart.

Andre som har sett noe av dette?

Ja har nok sett den og jeg vet ikke om det er bra å se på sånt, men det er interessant å se hvordan noen folk er og jeg vil vite mest mulig om hvordan folk tenker. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja har nok sett den og jeg vet ikke om det er bra å se på sånt, men det er interessant å se hvordan noen folk er og jeg vil vite mest mulig om hvordan folk tenker. 

Jeg synes det er kjempeinteressant! Hvilke sesonger har du sett?

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er kjempeinteressant! Hvilke sesonger har du sett?

Har vel sett alle, de har vel vært der lenge de? 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Har vel sett alle, de har vel vært der lenge de? 

Den fjerde sesongen kom ut nå nylig.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Den fjerde sesongen kom ut nå nylig.

Å da har jeg ikke sett den, får se i morgen da hvis jeg våger. Elsker jo true crime men er redd for å tiltrekke meg lavere energier av å se på det men gikk jo fint før. 

Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)

Jeg har sett alt. Dahmer er favoritten. Men generelt er det skuffende at Netflix tar seg så mange kunstneriske friheter. De ekte historien er tross alt mer enn bra nok. Men jeg liker de likevel. Rangerer de sånn:

1. Sesong 1: Jeffrey Dahmer

2. Sesong 3: Ed Gein

3. Sesong 2: Menendez-brødene

4. Sesong 4: Lizzie Borden

Synes dog det var litt spesielt at Charlie Hunnam (spilte Ed Gein i sesong 3) også spiller en ganske aktiv rolle som faren til Lizzie Borden i sesong 4 som kom ut nå nettopp.

Du, Vhanja, kjenner han jo fra Sons of Anarchy som du også ser på nå for tiden. 

Endret av Ikkeanonymnok
Skrevet

Ja, jeg ser på SoA nå. Og det er litt sprøtt for jeg har hørt om Charlie Hunnam i mange år, bare aldri sett ham før.

Ja, de tar seg litt friheter og det må man bare være forberedt på. Men det verste, synes jeg, er om de hinter om incestous forhold mellom Menenedez-brødrene hvis det ikke finnes noe materiale som støtter det. Det synes jeg faktisk er for drøyt.

Ikkeanonymnok
Skrevet
Vhanja skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg ser på SoA nå. Og det er litt sprøtt for jeg har hørt om Charlie Hunnam i mange år, bare aldri sett ham før.

Ja, de tar seg litt friheter og det må man bare være forberedt på. Men det verste, synes jeg, er om de hinter om incestous forhold mellom Menenedez-brødrene hvis det ikke finnes noe materiale som støtter det. Det synes jeg faktisk er for drøyt.

Men det snakkes det om i den virkelige verden også. Det er visse tegn på at det på et tidspunkt har vært et slikt forhold mellom dem. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Men det snakkes det om i den virkelige verden også. Det er visse tegn på at det på et tidspunkt har vært et slikt forhold mellom dem. 

Har du noen kilder på dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...