Snill gutt Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Si gjerne en setning med det, og hvilken dialekt 0 Siter
Snill gutt Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Grendel skrev (11 minutter siden): Kryne. Østlandet. Lurer på om det brukes flere steder også. Og noen opplevde å lære et helt annet ord for det om de flyttet i løpet av oppveksten 😄❄️ 0 Siter
Snill gutt Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Lillemus skrev (1 time siden): Vi sa døpe eller dynke, Trondheim. Så for eksempel " æ ska døp' dæ" 0 Siter
Lillemus Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Snill gutt skrev (7 minutter siden): Så for eksempel " æ ska døp' dæ" Nei, jeg tror nok dynke var ordet vi brukte mest når vi sa det sånn, men vi brukte ordet døpe også. Jeg tror dog det ble mest bruk av offeret etterpå, "Hainn dynka mæ!" 1 Siter
Snill gutt Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Lillemus skrev (4 minutter siden): Nei, jeg tror nok dynke var ordet vi brukte mest når vi sa det sånn, men vi brukte ordet døpe også. Jeg tror dog det ble mest bruk av offeret etterpå, "Hainn dynka mæ!" Ja man sa ikke så mye mens det sto på egentlig 😅 0 Siter
Snill gutt Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Grendel skrev (2 timer siden): Kryne. Østlandet. Det er ikke så lett å skjønne hva det betyr uten å ha sett eller erfart det😃 0 Siter
Sakura Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden (endret) Snill gutt skrev (3 timer siden): Si gjerne en setning med det, og hvilken dialekt Eg ska døpa deg i snøen (Rogaland) Endret 15 timer siden av Sakura 1 Siter
Sakura Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden munchin skrev (1 minutt siden): Snøvaske sier vi i Rogaland. Snøvaska sier vi i Rogaland. 1 Siter
Snill gutt Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Sakura skrev (1 minutt siden): Snøvaska sier vi i Rogaland. Med a' ending- snøvaska og døpa, i en annen del av Rogaland enn der de sier snøvaske, kanskje? 0 Siter
Sakura Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Sakura skrev (22 minutter siden): Eg ska døpa deg i snøen (Sauda) og Snøvaska. 1 Siter
Sakura Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) Snill gutt skrev (2 minutter siden): Med a' ending- snøvaska og døpa, i en annen del av Rogaland enn der de sier snøvaske, kanskje? Ja, Sauda og Stavanger sier vi det. Endret 14 timer siden av Sakura 1 Siter
Snill gutt Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden (endret) Sakura skrev (6 minutter siden): Eg tog og vaskte' na, har jeg hørt fra Stavanger ❄️ skjønte at det var med snø da😃 Endret 14 timer siden av Snill gutt 0 Siter
munchin Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Snill gutt skrev (7 minutter siden): Med a' ending- snøvaska og døpa, i en annen del av Rogaland enn der de sier snøvaske, kanskje? Jeg mente snøvaska og ikke snøvaske😉 1 Siter
Snill gutt Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden munchin skrev (2 minutter siden): Jeg mente snøvaska og ikke snøvaske😉 Ok 😁 det brukes stort sett sånn da. :Ska snøvaska deg" 1 Siter
Snill gutt Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Sakura skrev (46 minutter siden): Eg ska døpa deg i snøen (Rogaland) "Da kryner jeg deg", ville jeg sagt da. Østlending. Eller " da blir det dynking " 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.