Sakura Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Snill gutt skrev (1 time siden): "Da kryner jeg deg", ville jeg sagt da. Østlending. Eller " da blir det dynking " Snill gutt skrev (1 time siden): Eg tog og vaskte' na, har jeg hørt fra Stavanger ❄️ skjønte at det var med snø da😃 Det betyr han har vasket henne eks: hunden. Eg tog og snø vaska 'na. 1 Siter
Snill gutt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Sakura skrev (6 timer siden): Det betyr han har vasket henne eks: hunden. Eg tog og snø vaska 'na. Hunden, eller en venninne, søster eller...😆 0 Siter
Grendel Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Brukt i en setning: "Jeg er forelsket i Guro i 6a, men siden jeg er 12 år så må jeg kryne henne for å komme nær" 1 Siter
Snill gutt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden stjernestøv skrev (43 minutter siden): Døypa vestlandet. Så da blir det for eksempel " ho døypa meg " Eller" skal døypa han" 😀 0 Siter
Snill gutt Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Grendel skrev (2 minutter siden): Brukt i en setning: "Jeg er forelsket i Guro i 6a, men siden jeg er 12 år så må jeg kryne henne for å komme nær" Nettopp 😉 Mye kryning når gutter og jenter begynte å bli interessert i hverandre ☺️ Noen jenter tok hevn og krynte tilbake 😇 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Snill gutt skrev (9 minutter siden): Så da blir det for eksempel " ho døypa meg " Eller" skal døypa han" 😀 Riktig 1 Siter
Snill gutt Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Ble gjerne omtalt nest etter at det hadde skjedd- eller som trussel om å gjøre det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Snill gutt skrev (17 minutter siden): Så da blir det for eksempel " ho døypa meg " Eller" skal døypa han" 😀 Eller ho døypte meg. 1 Siter
Snill gutt Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden stjernestøv skrev (1 time siden): Eller ho døypte meg. Dialektform av " hun døpte meg" ( for ikke bsre gutter har gjort det 😀) 0 Siter
Snill gutt Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Grendel skrev (5 timer siden): Brukt i en setning: "Jeg er forelsket i Guro i 6a, men siden jeg er 12 år så må jeg kryne henne for å komme nær" Spørs om vi innrømmet at det var derfor 😅 og ble sjalu hvis andre fikk jrynt henne, eller hun krynte en annen 😄 0 Siter
Osten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snill gutt skrev (15 minutter siden): Spørs om vi innrømmet at det var derfor 😅 og ble sjalu hvis andre fikk jrynt henne, eller hun krynte en annen 😄 Hvor på Østlandet sier de «kryne»? Innlandet er det vanlig å si døpe 0 Siter
Sakura Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snill gutt skrev (6 timer siden): Hunden, eller en venninne, søster eller...😆 Bruk fantasien din den har du 0 problemer med😆 1 Siter
Snill gutt Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Sakura skrev (1 minutt siden): Bruk fantasien din den har du 0 problemer med😆 😅 uendelige muligheter 😆 0 Siter
Snill gutt Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Osten skrev (3 minutter siden): Hvor på Østlandet sier de «kryne»? Innlandet er det vanlig å si døpe Flere steder, blant annet Drammen. Noen som kan supplere? 0 Siter
Snill gutt Skrevet 29 minutter siden Forfatter Skrevet 29 minutter siden Har erfart at et kan brukes flere ord samme sted også. For eksempel: - Nå skal jeg kryne deg - Jeg dynker deg hvis du gjør det altså 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.