Gå til innhold

Å merke effekt av AD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Startet på antidepressiva (Zoloft) for første gang i slutten av januar, for moderat depresjon. Økte fra 25 til 50 mg i løpet av første uka, og så opp til 100 for halvannen uke siden.

Prøvd å Google litt, men finner bare vitenskaplige forklaringer på hvordan de funker, eller foruminnlegg om erfaringer som ikke er akkurat det jeg lurer på.

Hvordan merker man effekt? Altså, helt i starten? Søndag og mandag begynte jeg å lure på/håpe på at det kanskje skjedde noe. Vanskelig å forklare, men akkurat som om det ikke satt såååå langt inne å gjøre ting (som å sette på oppvaskmaskinen liksom) og jeg var bittelitt mer optimistisk mtp fremtiden. Litt lysere på et vis. Men så subtilt at jeg ikke er helt sikker. Mandag var det kun formiddagen, og så ble alt tyngre etterhvert. I dag er en drittdag..

Kan det likevel være at det funker? Er det gjerne sånn i starten at man merker bare litt som kommer og går?

Er helt sikker store variasjoner altså, jeg bare klamrer meg til håpet om at det virker. Men så var det en nedtur å våkne til en veldig mørk dag igjen i dag 😏

Anonymkode: 0d14e...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (5 timer siden):

Det er nettopp slik det er når den begynner å virke - på enkelte symptomer og bare i perioder i starten.

Takk! Det var virkelig en oppløftende ting å lese akkurat i dag. 

Anonymkode: 0d14e...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...