Gå til innhold

Når kan man forvente å få svar på blodprøver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tok blodprøver på legekontoret i dag. Tok følgende prøver: serumspeil litium, D-vit, folat, stoffskifte, Hb og nyre.

Når kan jeg forvente å få svar? 

Anonymkode: 2b54d...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok blodprøver på legekontoret i dag. Tok følgende prøver: serumspeil litium, D-vit, folat, stoffskifte, Hb og nyre.

Ca 3 til 4 dager 

Anonymkode: 30c8e...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fürst har i alle fall en servicegaranti som sier at 90% av prøvene skal være ferdige påfølgende virkedag innen 12.

Men D-vitamin er en litt kompleks analyse, så den kan ta noe mer tid. Forvent 3-5 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Legen får de som regel dagen etter 

Anonymkode: 8d0ec...b7a

Det var kjapt. Regner med fastlegen bruker en god del tid på å formidle svarene til pasienten etter det da.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ca 3 til 4 dager 

Er det tiden det tar før fastlegen får svaret eller ca til en som pasient får svaret?

ISW skrev (5 minutter siden):

Fürst har i alle fall en servicegaranti som sier at 90% av prøvene skal være ferdige påfølgende virkedag innen 12.

Men D-vitamin er en litt kompleks analyse, så den kan ta noe mer tid. Forvent 3-5 dager. 

Jeg tror ikke legekontoret bruker furst, men heller det lokale sykehuset (tror jeg). Har i alle fall logget inn på furst sine nettsider før og der lå ingen prøver inne. Interessant at D-vit er kompleks, jeg trodde det var serumspeil som var det verste hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var kjapt. Regner med fastlegen bruker en god del tid på å formidle svarene til pasienten etter det da.

Er det tiden det tar før fastlegen får svaret eller ca til en som pasient får svaret?

Jeg tror ikke legekontoret bruker furst, men heller det lokale sykehuset (tror jeg). Har i alle fall logget inn på furst sine nettsider før og der lå ingen prøver inne. Interessant at D-vit er kompleks, jeg trodde det var serumspeil som var det verste hehe.

Litium er en veldig enkel analyse. Det er som et hvilket som helst annet salt i blodet (f.eks natrium og kalium). Det er egentlig ikke psykofarmakologi i den forstand 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Litium er en veldig enkel analyse. Det er som et hvilket som helst annet salt i blodet (f.eks natrium og kalium). Det er egentlig ikke psykofarmakologi i den forstand 😊

Det er egentlig ganske så interessant synes jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar det 7-10 dager. Blodprøven fraktes til en helt annen by et stykke unna. Vil tro det generelt sett tar lenger tid i nord. Det er jo et laboratorium på sykehuset i min by, men det bruker ikke legekontoret. Av en eller annen grunn. 

Jeg venter også på svar på blodprøver Just nu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (43 minutter siden):

Hos meg tar det 7-10 dager. Blodprøven fraktes til en helt annen by et stykke unna. Vil tro det generelt sett tar lenger tid i nord. Det er jo et laboratorium på sykehuset i min by, men det bruker ikke legekontoret. Av en eller annen grunn. 

Jeg venter også på svar på blodprøver Just nu. 

Bare et spørsmål men har dere i nord noen gang sommer? Alltid lurt på. Og du er en ganske ok person og nordlendinger pleier å være ok personer. Alltid likt nordlendinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

3-4 dager før pasienten får svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare et spørsmål men har dere i nord noen gang sommer? Alltid lurt på. Og du er en ganske ok person og nordlendinger pleier å være ok personer. Alltid likt nordlendinger. 

Haha. Ja vi har sommer. Nå bor ikke jeg lengst nord da, men i nord-nordnorge ja. Det er ikke like mange solfylte sommerdager her som sørpå, men vi har dager med 20-25 grader vi også. En sjelden gang ennå varmere. 

Ja vi er et eksotisk folkeslag vi i nord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk svar på blodprøvene kl 23:30 i går kveld faktisk! Hehe. Ja, bortsett fra litium da. Den vet jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk visst svar på Litium i dag. Da tok det tre virkedager pluss helg og ikke 7-12 dager som jeg fikk beskjed om. :) Her nord altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (24 minutter siden):

Jeg fikk visst svar på Litium i dag. Da tok det tre virkedager pluss helg og ikke 7-12 dager som jeg fikk beskjed om. :) Her nord altså. 

Så bra 😊 Legen min sa ingenting om hvor lang tid det ville ta, men synes det var litt rart den ikke kom sammen med de andre prøvesvarene? (Bor forøverig på vestlandet i en stor-middels stor by). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra 😊 Legen min sa ingenting om hvor lang tid det ville ta, men synes det var litt rart den ikke kom sammen med de andre prøvesvarene? (Bor forøverig på vestlandet i en stor-middels stor by). 

Da jeg var innlagt på sykehuset og tok prøve så sa de at Litiumen tar lenger tid enn de andre prøvene. Men det kan jo være pga stedet de sender det til. Ikke at prøven i seg selv tar tid. Dont know. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (16 minutter siden):

Da jeg var innlagt på sykehuset og tok prøve så sa de at Litiumen tar lenger tid enn de andre prøvene. Men det kan jo være pga stedet de sender det til. Ikke at prøven i seg selv tar tid. Dont know. 

Ja, det høres ut som en logisk forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...