AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg tok blodprøver på legekontoret i dag. Tok følgende prøver: serumspeil litium, D-vit, folat, stoffskifte, Hb og nyre. Når kan jeg forvente å få svar? Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 Legen får de som regel dagen etter Anonymkode: 8d0ec...b7a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tok blodprøver på legekontoret i dag. Tok følgende prøver: serumspeil litium, D-vit, folat, stoffskifte, Hb og nyre. Når kan jeg forvente å få svar? Anonymkode: 2b54d...0ed Ca 3 til 4 dager Anonymkode: 30c8e...9f5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tok blodprøver på legekontoret i dag. Tok følgende prøver: serumspeil litium, D-vit, folat, stoffskifte, Hb og nyre. Når kan jeg forvente å få svar? Anonymkode: 2b54d...0ed Fürst har i alle fall en servicegaranti som sier at 90% av prøvene skal være ferdige påfølgende virkedag innen 12. Men D-vitamin er en litt kompleks analyse, så den kan ta noe mer tid. Forvent 3-5 dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Legen får de som regel dagen etter Anonymkode: 8d0ec...b7a Det var kjapt. Regner med fastlegen bruker en god del tid på å formidle svarene til pasienten etter det da. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ca 3 til 4 dager Anonymkode: 30c8e...9f5 Er det tiden det tar før fastlegen får svaret eller ca til en som pasient får svaret? ISW skrev (5 minutter siden): Fürst har i alle fall en servicegaranti som sier at 90% av prøvene skal være ferdige påfølgende virkedag innen 12. Men D-vitamin er en litt kompleks analyse, så den kan ta noe mer tid. Forvent 3-5 dager. Jeg tror ikke legekontoret bruker furst, men heller det lokale sykehuset (tror jeg). Har i alle fall logget inn på furst sine nettsider før og der lå ingen prøver inne. Interessant at D-vit er kompleks, jeg trodde det var serumspeil som var det verste hehe. Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var kjapt. Regner med fastlegen bruker en god del tid på å formidle svarene til pasienten etter det da. Er det tiden det tar før fastlegen får svaret eller ca til en som pasient får svaret? Jeg tror ikke legekontoret bruker furst, men heller det lokale sykehuset (tror jeg). Har i alle fall logget inn på furst sine nettsider før og der lå ingen prøver inne. Interessant at D-vit er kompleks, jeg trodde det var serumspeil som var det verste hehe. Anonymkode: 2b54d...0ed Litium er en veldig enkel analyse. Det er som et hvilket som helst annet salt i blodet (f.eks natrium og kalium). Det er egentlig ikke psykofarmakologi i den forstand 😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 ISW skrev (1 minutt siden): Litium er en veldig enkel analyse. Det er som et hvilket som helst annet salt i blodet (f.eks natrium og kalium). Det er egentlig ikke psykofarmakologi i den forstand 😊 Det er egentlig ganske så interessant synes jeg 🙂 Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 Det kommer an på hvor legen holder til/ transporttid til laboratoriet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Hos meg tar det 7-10 dager. Blodprøven fraktes til en helt annen by et stykke unna. Vil tro det generelt sett tar lenger tid i nord. Det er jo et laboratorium på sykehuset i min by, men det bruker ikke legekontoret. Av en eller annen grunn. Jeg venter også på svar på blodprøver Just nu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Glitter skrev (43 minutter siden): Hos meg tar det 7-10 dager. Blodprøven fraktes til en helt annen by et stykke unna. Vil tro det generelt sett tar lenger tid i nord. Det er jo et laboratorium på sykehuset i min by, men det bruker ikke legekontoret. Av en eller annen grunn. Jeg venter også på svar på blodprøver Just nu. Bare et spørsmål men har dere i nord noen gang sommer? Alltid lurt på. Og du er en ganske ok person og nordlendinger pleier å være ok personer. Alltid likt nordlendinger. Anonymkode: 30c8e...9f5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var kjapt. Regner med fastlegen bruker en god del tid på å formidle svarene til pasienten etter det da. Er det tiden det tar før fastlegen får svaret eller ca til en som pasient får svaret? Jeg tror ikke legekontoret bruker furst, men heller det lokale sykehuset (tror jeg). Har i alle fall logget inn på furst sine nettsider før og der lå ingen prøver inne. Interessant at D-vit er kompleks, jeg trodde det var serumspeil som var det verste hehe. Anonymkode: 2b54d...0ed 3-4 dager før pasienten får svaret. Anonymkode: 30c8e...9f5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bare et spørsmål men har dere i nord noen gang sommer? Alltid lurt på. Og du er en ganske ok person og nordlendinger pleier å være ok personer. Alltid likt nordlendinger. Anonymkode: 30c8e...9f5 Haha. Ja vi har sommer. Nå bor ikke jeg lengst nord da, men i nord-nordnorge ja. Det er ikke like mange solfylte sommerdager her som sørpå, men vi har dager med 20-25 grader vi også. En sjelden gang ennå varmere. Ja vi er et eksotisk folkeslag vi i nord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 For meg i Oslo tar litium speil ett døgn å få svar på Anonymkode: 8d0ec...b7a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg fikk svar på blodprøvene kl 23:30 i går kveld faktisk! Hehe. Ja, bortsett fra litium da. Den vet jeg ikke... Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg fikk visst svar på Litium i dag. Da tok det tre virkedager pluss helg og ikke 7-12 dager som jeg fikk beskjed om. Her nord altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Glitter skrev (24 minutter siden): Jeg fikk visst svar på Litium i dag. Da tok det tre virkedager pluss helg og ikke 7-12 dager som jeg fikk beskjed om. Her nord altså. Så bra 😊 Legen min sa ingenting om hvor lang tid det ville ta, men synes det var litt rart den ikke kom sammen med de andre prøvesvarene? (Bor forøverig på vestlandet i en stor-middels stor by). Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra 😊 Legen min sa ingenting om hvor lang tid det ville ta, men synes det var litt rart den ikke kom sammen med de andre prøvesvarene? (Bor forøverig på vestlandet i en stor-middels stor by). Anonymkode: 2b54d...0ed Da jeg var innlagt på sykehuset og tok prøve så sa de at Litiumen tar lenger tid enn de andre prøvene. Men det kan jo være pga stedet de sender det til. Ikke at prøven i seg selv tar tid. Dont know. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Glitter skrev (16 minutter siden): Da jeg var innlagt på sykehuset og tok prøve så sa de at Litiumen tar lenger tid enn de andre prøvene. Men det kan jo være pga stedet de sender det til. Ikke at prøven i seg selv tar tid. Dont know. Ja, det høres ut som en logisk forklaring. Anonymkode: 2b54d...0ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.