Gå til innhold

Deprimert i ekteskapet


Jeanettz

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp og råd. Jeg er en dame på 39 år og mannen min er eldre enn meg, fylte 50 nå. Vi har vært gift i 12 år og hatt det veldig fint sammen i alle år. Nå virker han lite interessert i meg. Vi hadde sex stort sett annen hver dag men når kan det gå over en uke før det skjer noe, og når det først skjer kjører han bare på og tenker på seg selv! Vi har alltid vært kjærlige med hverandre men nå er det så vidt han tar på meg. Sier han elsker meg hver dag men for meg holder ikke det. Jeg trenger nærhet og intimitet å prøver hver eneste dag å ta på han, stryke på han, sette meg ved siden av han men han er mest opptatt av telefon. Føler meg lite sett og blir deprimert av å ha det sånn her…føler meg alene..jeg elsker han av hele mitt hjerte men alt føles tungt nå. I går kveld prøvde jeg å stryke på han og ta på han men trekker seg unna, sier natta å snur seg rundt. Føler alt er feil med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg, han forstår ikke problemet for han føler like mye for meg sier han..han avfeier det når jeg prøver å snakke om det. Jeg er ikke noen vanskelig person, både han og barna våre er ganske bortskjemte. Jeg gjør alt for dem, både i huset og alt som er! Men føler meg ikke verdsatt i det hele tatt lenger. Barna begynner å bli store å klare seg selv så egentlig har vi mye fritid sammen og burde klare å holde gnisten i gang men jeg har prøvd så lenge nå at det tærer skikkelig på meg. Gråter meg i søvn hver eneste kveld. Vondt å føle seg avvist. Han har alltid vært en kjærlig mann, dårlig til å vise det kanskje men han var jo helt vill etter meg før så kanskje derfor det er så vondt nå når alt er dødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanskelig for deg å finne løsninger på situasjonen når han nekter å prate noe særlig om det dessverre. Annet enn å velge å gå da, men det er vel ikke det du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg ønsker ikke gå fra han…han betyr alt for meg og kanskje jeg bare må innfinne meg med at det er slutt på å være intime…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver framstår umiddelbart litt suspekt for at han har funnet noen andre. Har denne endringen skjedd brått, eller er det noe som har skjedd gradvis?

Hvis ikke dette er tilfelle, så høres det ut som ett eller annet har skjedd med han. Kanskje som Glitter er inne på, kan han være deprimert? Stresset? Sliten? Menn er ikke alltid så flinke til å snakke om sånne ting og man merker det ofte mer i handling, manglende interesse og manglende overskudd.

Jeg tror ikke du skal tenke at "all intimitet er forbi". Kan være dette er forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanettz skrev (1 time siden):

Nei jeg ønsker ikke gå fra han…han betyr alt for meg og kanskje jeg bare må innfinne meg med at det er slutt på å være intime…

Du er sikker på at han ikke har ereksjonsproblemer? Det kan være svært tabu og ekstremt vanskelig for en mann å snakke om - da er det lettere for ham å trekke seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan nok tenkes å jeg har sagt at det er noe så er lett å gjøre noe med, også noe legen kan snakkes med om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanettz skrev (1 time siden):

Det har vart en 3-4 uker, akkurat som ting bare skjedde over natta..

Spør om han er utro. Se ham inn i øynene og spør helt uten å forberede ham på noen samtale eller gi noen signaler først. De fleste klarer ikke lyve uten å avsløre seg på den måten. Nå er det kanskje ikke det han er eller har vært, men når han vet at du tenker på det, så bør han jo berolige deg med å heller snakke om hva som egentlig er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte han rett ut før helgen om han hadde noen andre å da sa han nei, skjønner ikke hvorfor du tror det og da la jeg det frem akkurat hvorfor jeg trur/føler det…han er kjempe vanskelig å snakke med. Sa også at det tærer på meg å gå rundt å ikke vite hvorfor ting er som det er. Er du lei å vil ut av dette så si det som det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeanettz skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte han rett ut før helgen om han hadde noen andre å da sa han nei, skjønner ikke hvorfor du tror det og da la jeg det frem akkurat hvorfor jeg trur/føler det…han er kjempe vanskelig å snakke med. Sa også at det tærer på meg å gå rundt å ikke vite hvorfor ting er som det er. Er du lei å vil ut av dette så si det som det er

Jeg skjønner at du er obs, men det har bare vært noen få uker, så du bør ha litt is i magen.

Selv om det har skjedd brått så kan det være et beger som har blitt fylt opp over tid og plutselig er fullt. Kanskje det har vært litt for mye nærhet for ham og at han trenger litt luft en liten periode for å bygge opp litt savn.

Det er ikke sikkert han er veldig bevisst på hva som skjer eller føler mye dramatikk rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har kanskje rett i det…jeg har bare vanskeligheter med å forstå hva som er feil når han ikke forteller eller snakker med meg om det..føler det er meg det er feil med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...