Gå til innhold

Har eksamen 12:00. Muntlig i et fremmedspråk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vil dele sine triks og tips med meg? Jeg er så nervøs at jeg kunne kastet opp. Vondt her og der. Vurderer å ta drikke en shot rett før for presentasjonen. Glad for alle svar ❤️

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vurderer å ta drikke en shot rett før for presentasjonen.

Ta den heller når du er ferdig. 

Et triks som virker ganske primitivt, men som jeg pleier å bruke, er å si til meg selv igjen og igjen at "klokka blir 13 i dag også. Det kan bli ubehagelig, men kl. 13 er det over, og det er ikke lenge til." (Eventuelt 1230, men du skjønner nok hva jeg mener.) 

Prøv å tenke på det språket mens du venter på å komme inn, altså f.eks. tenke på fransk hvis du skal opp i fransk, så er hjernen litt mer forberedt. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også å tenke lignende som Laban. Ellers har jeg alltid pleid å bli mer skjerpet under selve eksamen. Nervøs da også, men skjerpet. 

Har ikke så mange andre tips som jeg pleide å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt noen ganger å kjenne på den nervøsiteten og å utfordre seg selv, selv om det er ubehagelig der og da. Og tenk hvor godt det føles etterpå, når du har gjennomført!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I tillegg til det de andre her sier, kanskje du kunne ha satt på en sang på det språket du skal ha eksamen i, eller finne noe på youtube der språket snakkes, gjerne litt enkelt, bare sånn at du får det under huden nå mens du tar siste forberedelse.

Jeg får opp mye på fb på fransk, fordi jeg er glad i det språket, og klikker ofte inn på saker som kommer (og da kommer det jo enda mer 😄 ), og når en hører andre snakke det, er det lettere å prate det selv også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (24 minutter siden):

Ta den heller når du er ferdig. 

Et triks som virker ganske primitivt, men som jeg pleier å bruke, er å si til meg selv igjen og igjen at "klokka blir 13 i dag også. Det kan bli ubehagelig, men kl. 13 er det over, og det er ikke lenge til." (Eventuelt 1230, men du skjønner nok hva jeg mener.) 

Prøv å tenke på det språket mens du venter på å komme inn, altså f.eks. tenke på fransk hvis du skal opp i fransk, så er hjernen litt mer forberedt. 

Lykke til! 

Takk. 

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (3 minutter siden):

Visualiser opplevelsen. Se for deg omgivelsene, sensorene, at du sitter og prater osv. 

Lykke til!! 

Takk.

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (19 minutter siden):

Det er godt noen ganger å kjenne på den nervøsiteten og å utfordre seg selv, selv om det er ubehagelig der og da. Og tenk hvor godt det føles etterpå, når du har gjennomført!

Masse lykke til!

Takk.

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (20 minutter siden):

Jeg bruker også å tenke lignende som Laban. Ellers har jeg alltid pleid å bli mer skjerpet under selve eksamen. Nervøs da også, men skjerpet. 

Har ikke så mange andre tips som jeg pleide å gjøre. 

Takk. 

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (10 minutter siden):

I tillegg til det de andre her sier, kanskje du kunne ha satt på en sang på det språket du skal ha eksamen i, eller finne noe på youtube der språket snakkes, gjerne litt enkelt, bare sånn at du får det under huden nå mens du tar siste forberedelse.

Jeg får opp mye på fb på fransk, fordi jeg er glad i det språket, og klikker ofte inn på saker som kommer (og da kommer det jo enda mer 😄 ), og når en hører andre snakke det, er det lettere å prate det selv også.

Lykke til!

Takk språket er spansk. Er redd for å dumme meg ut å stryke pga nervøsitet. Jeg satser mot en 4’er helst 5 men jeg tror ikke jeg får prestert nok. 

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 time siden):

I tillegg til det de andre her sier, kanskje du kunne ha satt på en sang på det språket du skal ha eksamen i, eller finne noe på youtube der språket snakkes, gjerne litt enkelt, bare sånn at du får det under huden nå mens du tar siste forberedelse.

Jeg får opp mye på fb på fransk, fordi jeg er glad i det språket, og klikker ofte inn på saker som kommer (og da kommer det jo enda mer 😄 ), og når en hører andre snakke det, er det lettere å prate det selv også.

Lykke til!

Siden du er intr i fransk vil jeg dele denne med deg for den har fin tekst. 

‘’que viellir est obligatoire mais grandir est un choix’’ = å bli gammel er obligatorisk men å bli voksen er et valg. Nå er jeg klar for eksamen. Takk til alle for fine og gode råd. På gjensyn. 

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (9 timer siden):

Nå er jeg spent. Hvordan gikk det?

Det fikk bra og bedre enn forventet. Jeg ble veldig fornøyd🥳

Anonymkode: df6d9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det fikk bra og bedre enn forventet. Jeg ble veldig fornøyd🥳

Anonymkode: df6d9...72e

Gratulerer!! Så flott! Og så deilig å være ferdig 🇪🇸🇪🇸🇪🇸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det fikk bra og bedre enn forventet. Jeg ble veldig fornøyd🥳

Anonymkode: df6d9...72e

Så flott. Gratulerer🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...