Gå til innhold

Samsvarer ditt ytre og indre?


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Gjest Hurja

Oppfører du deg lik som du tenker? Sier du mye, viser du mye av det du tenker? 

Om du er sint inni deg, lei deg, glad eller andre ting/ følelser: viser du det lett?

Samsvarer ditt ytre og indre? Får andre se ditt indre?  

Jeg viser ikke så mye av det. Jeg snakker ikke så mye, og jeg skjuler det som foregår innad i meg. Jeg kan feks ha det fryktelig vondt inni meg - men jeg viser det ikke. Jeg smiler og er positiv. Jeg får også høre at jeg er så positiv. Noen har t o m spurt meg om jeg i det hele tatt blir sur eller sint noen gang.  

Jeg er redd for å være en byrde for noen. Jeg vil ikke belaste noen. Jeg vil ikke bli dårlig likt. Og jeg har en jobb jeg må være profesjonell i og som er ganske krevende. Jeg føler jo at jeg er sterk siden jeg takler det så godt og får så mye tillkt. Jeg har også (nok en gang) blitt spurt om jeg kan ta over en stilling som teamleder fordi jeg i følge mine kolleger er så rolig, fornuftig og avbalansert - men jeg har takket nei fordi jeg er usikker på hvordan jeg ville taklet det. Jeg er så redd for å ødelegge noe og ikke bli likt lenger.

 Jeg føler meg ikke sterk på innsiden, så mitt ytre samsvarer ikke med det indre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart. Enda mer etter nettopp i dag hvor jeg mer ble meg selv etter noen år nå.

Jeg er så østkant-menneske. Tvers igjennom, men mine foreldre gjorde den klassiske klassereisen. De tok egentlig fra meg den gode barndommen min, selv om hensikten deres var å gi oss barna det de betraktet som et bedre liv. Jeg klandrer den altså ikke på noen måte 

Men jeg et østkant. Jeg er stolt av å ha østkant i meg. Jeg er stolt selv om det selvfølgelig har munus-sider for mange.

I hele mitt liv har jeg gjort opprør mot de som forteller oss hvordan vi bør leve, og hvem som har en stemme. Jeg har aldri lagt skjul på hvem jeg er hverken utseendemessig eller når det gjelder moral. 

Hele familien lever på vestkanten. De vil og har alltid villet ha "meg over" 😄 det går ikke det. 

Jeg sier hva jeg mener uansett hvor og hvem jeg er sammen med. Er ikke redd noen og har respekt for de som fortjener det. Uansett hvem de er. For det handler om å se nettopp det, hvem folk.er, og ikke hvor de kommer fra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Helt klart. Enda mer etter nettopp i dag hvor jeg mer ble meg selv etter noen år nå.

Jeg er så østkant-menneske. Tvers igjennom, men mine foreldre gjorde den klassiske klassereisen. De tok egentlig fra meg den gode barndommen min, selv om hensikten deres var å gi oss barna det de betraktet som et bedre liv. Jeg klandrer den altså ikke på noen måte 

Men jeg et østkant. Jeg er stolt av å ha østkant i meg. Jeg er stolt selv om det selvfølgelig har munus-sider for mange.

I hele mitt liv har jeg gjort opprør mot de som forteller oss hvordan vi bør leve, og hvem som har en stemme. Jeg har aldri lagt skjul på hvem jeg er hverken utseendemessig eller når det gjelder moral. 

Hele familien lever på vestkanten. De vil og har alltid villet ha "meg over" 😄 det går ikke det. 

Jeg sier hva jeg mener uansett hvor og hvem jeg er sammen med. Er ikke redd noen og har respekt for de som fortjener det. Uansett hvem de er. For det handler om å se nettopp det, hvem folk.er, og ikke hvor de kommer fra. 

 

Østkant som fattig og som sloss? Kommunekasse og FirstPrice? Kan du si hva du mener med østkant ! 

Anonymkode: 2afbe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (35 minutter siden):

Oppfører du deg lik som du tenker? Sier du mye, viser du mye av det du tenker? 

Om du er sint inni deg, lei deg, glad eller andre ting/ følelser: viser du det lett?

Samsvarer ditt ytre og indre? Får andre se ditt indre?  

Jeg viser ikke så mye av det. Jeg snakker ikke så mye, og jeg skjuler det som foregår innad i meg. Jeg kan feks ha det fryktelig vondt inni meg - men jeg viser det ikke. Jeg smiler og er positiv. Jeg får også høre at jeg er så positiv. Noen har t o m spurt meg om jeg i det hele tatt blir sur eller sint noen gang.  

Jeg er redd for å være en byrde for noen. Jeg vil ikke belaste noen. Jeg vil ikke bli dårlig likt. Og jeg har en jobb jeg må være profesjonell i og som er ganske krevende. Jeg føler jo at jeg er sterk siden jeg takler det så godt og får så mye tillkt. Jeg har også (nok en gang) blitt spurt om jeg kan ta over en stilling som teamleder fordi jeg i følge mine kolleger er så rolig, fornuftig og avbalansert - men jeg har takket nei fordi jeg er usikker på hvordan jeg ville taklet det. Jeg er så redd for å ødelegge noe og ikke bli likt lenger.

 Jeg føler meg ikke sterk på innsiden, så mitt ytre samsvarer ikke med det indre. 

Nei jeg er som en lukket bok. Jeg kan snmile uttad og gråte innad. Kjenner meg igjen i din hi, samtidig har jeg enorm egenvilje på godt og vondt. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Østkant som fattig og som sloss? Kommunekasse og FirstPrice? Kan du si hva du mener med østkant ! 

Anonymkode: 2afbe...d95

Jeg misliker vold. Jeg takler det dårlig. Østkant for meg er nærhet. Til miljøet, til naboer, og lite pretensiøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg misliker vold. Jeg takler det dårlig. Østkant for meg er nærhet. Til miljøet, til naboer, og lite pretensiøs. 

Å ja ok. Østkant kan jo være forskjellig ut fra hvilken by man kommer fra. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Helt klart. Enda mer etter nettopp i dag hvor jeg mer ble meg selv etter noen år nå.

Jeg er så østkant-menneske. Tvers igjennom, men mine foreldre gjorde den klassiske klassereisen. De tok egentlig fra meg den gode barndommen min, selv om hensikten deres var å gi oss barna det de betraktet som et bedre liv. Jeg klandrer den altså ikke på noen måte 

Men jeg et østkant. Jeg er stolt av å ha østkant i meg. Jeg er stolt selv om det selvfølgelig har munus-sider for mange.

I hele mitt liv har jeg gjort opprør mot de som forteller oss hvordan vi bør leve, og hvem som har en stemme. Jeg har aldri lagt skjul på hvem jeg er hverken utseendemessig eller når det gjelder moral. 

Hele familien lever på vestkanten. De vil og har alltid villet ha "meg over" 😄 det går ikke det. 

Jeg sier hva jeg mener uansett hvor og hvem jeg er sammen med. Er ikke redd noen og har respekt for de som fortjener det. Uansett hvem de er. For det handler om å se nettopp det, hvem folk.er, og ikke hvor de kommer fra. 

 

Min favorittsang er styggen på ryggen med onkel p. Jeg er identifiserer meg med den. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja ok. Østkant kan jo være forskjellig ut fra hvilken by man kommer fra. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Hvilken forskjell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hvilken forskjell? 

Før var det jo forskjell på levekår. Men nå er det ikke lenger så stor forskjell. Men noen steder er jo det enda stor forskjell. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Før var det jo forskjell på levekår. Men nå er det ikke lenger så stor forskjell. Men noen steder er jo det enda stor forskjell. 

Anonymkode: 2afbe...d95

Ja , det er ganske stor forskjell enda. Vi har fått en bra byråd nå da 🙂 helt fantastisk. Han er helt suveren  og samarbeider med en av de som var verst kriminelle i Norge for noen år siden. Fine mennesker som setter ting litt i perspektiv 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo vanlig og helt normalt når man er et voksent menneske at man smiler eller later som ingenting sammen med andre selvom man er trist inni seg. Det er kun små barn som enda ikke har lært den ferdigheten som man ser på med en gang hva slags følelser de har. Vi voksne mennesker kan ikke gå rundt å gråte på jobben f. Eks. 

Syns det er merkelig at folk tror at de er de eneste som "holder en maske og holder ting inni seg" 

Anonymkode: bc95f...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke jeg. Jeg har ingen klar identitet og vet ikke hvor lett jeg klarer å legge skjul på det når jeg er dårlig. Nå om dagen er jeg litt smågira og da får jeg kommentarer på det, at jeg er annerledes enn til vanlig. Så til vanlig framstår jeg vel mer dempet. Akkurat som jeg føler meg? 

Men jeg er i stand til å legge skjul på det feks foran barna eller på frivillig jobben. 

Jeg er ikke flink til å si meningen min i visse situasjoner. Til nære venner ja, men ikke til kjenninger. Det sier jeg ja og ha. Redd for å bli mislikt. Tilpasser meg og speiler den andre.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk sier det er vanskelig å se hva som foregår inne i hodet mitt. Det og psykiatri er ikke en god kombinasjon, der er det de utagerende og snakkesalige som får den beste hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er jo vanlig og helt normalt når man er et voksent menneske at man smiler eller later som ingenting sammen med andre selvom man er trist inni seg. Det er kun små barn som enda ikke har lært den ferdigheten som man ser på med en gang hva slags følelser de har. Vi voksne mennesker kan ikke gå rundt å gråte på jobben f. Eks. 

Syns det er merkelig at folk tror at de er de eneste som "holder en maske og holder ting inni seg" 

Anonymkode: bc95f...5fb

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette utsagnet. Det var heller ikke derfor jeg stilte spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...