Gå til innhold

Pris på seroquel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er prisen på en pakning med 25mg seroquel? Jeg ser at det står i felleskatalogen 334,70 (trinnpris 195,20), men jeg har ikke skjønt hva det betyr?

Anonymkode: 7e0ed...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinnprisen er prisen som synonyme legemidler vil koste etter at originalen har mistet patentet sitt. Slik jeg har forstått det. Dvs når legemiddelselskapet har patent på legemiddelet så er det dyrere. Når patentet går ut vil prisen falle. Hvis jeg misforstod nå får noen korrigere meg. 

Uansett er det på blå resept så når du har oppnådd frikort så blir det gratis. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Trinnprisen er prisen som synonyme legemidler vil koste etter at originalen har mistet patentet sitt. Slik jeg har forstått det. Dvs når legemiddelselskapet har patent på legemiddelet så er det dyrere. Når patentet går ut vil prisen falle. Hvis jeg misforstod nå får noen korrigere meg. 

Uansett er det på blå resept så når du har oppnådd frikort så blir det gratis. 

Når søvneffekten har mistet son funksjon på en bestemt mg, hvis man da øker en opp på egenhånd vil den samme effekten komme? Etter hva jeg forstår er effekt under 100 mg en lav dose. 

Anonymkode: 8e79a...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når søvneffekten har mistet son funksjon på en bestemt mg, hvis man da øker en opp på egenhånd vil den samme effekten komme? Etter hva jeg forstår er effekt under 100 mg en lav dose. 

Anonymkode: 8e79a...4e5

Det hjelper ofte å øke dose, men du må avklare det med legen din. :) Det som også kan hjelpe er å ta en uke pause fra medisinen også starte opp igjen. Da vil effekten ha blitt bedre igjen. Framfor å øke på og øke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Trinnprisen er prisen som synonyme legemidler vil koste etter at originalen har mistet patentet sitt. Slik jeg har forstått det. Dvs når legemiddelselskapet har patent på legemiddelet så er det dyrere. Når patentet går ut vil prisen falle. Hvis jeg misforstod nå får noen korrigere meg. 

Uansett er det på blå resept så når du har oppnådd frikort så blir det gratis. 

Vet ikke helt om jeg skjønte. Vil den koste 334 kr eller 195 kr? 

Anonymkode: 7e0ed...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg skjønte. Vil den koste 334 kr eller 195 kr? 

Anonymkode: 7e0ed...d71

Vel det er jo ikke patent lenger siden det finnes synonympreparat (Seroquel og Quetiapine er det samme), så jeg tolker det dithen at det da koster 195 kr. Men dette er bare gjetning ut ifra egen logikk (og jeg er ikke så logisk ;) ). Så du må bare spørre på apoteket. Eller kanskje det kommer noen her som har skjønt det helt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du velger billigste kopipreparet, koster det 195 kroner. Om du likevel velger å handle Seroquel - og du får dette på "blå resept" - må du betale mellomlegget 334-195= 139 kroner. Hvis derimot legen på resepten har skrevet "ikke generisk bytte" eller tilsvarende, slipper du å betale mellomlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Det hjelper ofte å øke dose, men du må avklare det med legen din. :) Det som også kan hjelpe er å ta en uke pause fra medisinen også starte opp igjen. Da vil effekten ha blitt bedre igjen. Framfor å øke på og øke på. 

Takk for svar. Jeg er min egen lege, så det er ikke nødvendig. Har fått bruke det middelet for søvneffekten. 

Anonymkode: 8e79a...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...