Gå til innhold

Skal fjerne livmoren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaringer å dele? 
Gode,vonde, del gjerne alt. 
 

Hvorfor fjernet du den?

Er du fornøyd nå? 
Ble du bedre om du fjernet den pga sykdom/smerter? 
Hvordan ble sexlivet? 
 

Hvilken operasjonsmetode brukte de?

Hvordan var rekonvalesensen etterpå? 
Hvor lang tid tok det før du følte deg normal igjen? 

Anonymkode: 01a60...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Fjernet på grunn av kreft. Alt gikk bra mht operasjon osv. Nøkkelhulloperasjon.

Jeg er ikke pinglete når det gjelder sår, blod eller arr sånn vanligvis. Faren min er lege så lærte mye om slike ting fra jeg var barn. Men jeg fikk skikkelig problemer  med arr etter dette. Navlen spesielt. Vanskelig, det må jeg si. Fikk også store problemer med sex, så det tok faktisk tre år! Psykisk. 

Men jeg er nok et skrekkeksempel der. Mange sliter ikke noe særlig i det hele tatt. 

Nå er jeg normal igjen. Alt er som før unntatt med arrene. Jeg har problemer med dem. Jeg fatter ikke hvorfor egentlig. Ellers bra, og fire år siden nå. Går til kontroller og det går fint. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Ja. Fjernet på grunn av kreft. Alt gikk bra mht operasjon osv. Nøkkelhulloperasjon.

Jeg er ikke pinglete når det gjelder sår, blod eller arr sånn vanligvis. Faren min er lege så lærte mye om slike ting fra jeg var barn. Men jeg fikk skikkelig problemer  med arr etter dette. Navlen spesielt. Vanskelig, det må jeg si. Fikk også store problemer med sex, så det tok faktisk tre år! Psykisk. 

Men jeg er nok et skrekkeksempel der. Mange sliter ikke noe særlig i det hele tatt. 

Nå er jeg normal igjen. Alt er som før unntatt med arrene. Jeg har problemer med dem. Jeg fatter ikke hvorfor egentlig. Ellers bra, og fire år siden nå. Går til kontroller og det går fint. 

Kikkhull mener du..?❤️🥰🤣

 

Hvordan ble sexlivet dårlig? Psykisk eller fysisk? 
Hvordan har du problemer med arrene? Psykisk eller fysisk at de er stygge eller vonde?

Anonymkode: 01a60...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kikkhull mener du..?❤️🥰🤣

 

Hvordan ble sexlivet dårlig? Psykisk eller fysisk? 
Hvordan har du problemer med arrene? Psykisk eller fysisk at de er stygge eller vonde?

Anonymkode: 01a60...8c2

Herregud ja 🤣 nøkkelhull faktisk. Jaja 🙂

Alt var psykisk. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg klarer fremdeles ikke å ta i nærheten av navlen. Må bruke klut i dusjen. Merkelig egentlig. Nei, de er ikke stygge. De syns knapt 🙂 og jeg syns ikke det er stygt egentlig. Har ett på kroppen etter ulykke som bsrn, og det plager meg ikke i det hele tatt. 

Så jeg vet ikke jeg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Herregud ja 🤣 nøkkelhull faktisk. Jaja 🙂

Alt var psykisk. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg klarer fremdeles ikke å ta i nærheten av navlen. Må bruke klut i dusjen. Merkelig egentlig. Nei, de er ikke stygge. De syns knapt 🙂 og jeg syns ikke det er stygt egentlig. Har ett på kroppen etter ulykke som bsrn, og det plager meg ikke i det hele tatt. 

Så jeg vet ikke jeg altså. 

De sier jo at man kan få en reaksjon etterpå, men det hender ikke alle. Og om man er klar over at det kan skje så er det jo ikke sikkert at det skjer heller. 
Jeg har operert 6 ganger i mitt liv og alle gangene i magen/underlivet. 
Føler meg greit rusta til å deale med arr-delen av saken men aner jo ikke hvordan psyken blir. 
Men er jo mest redd for det fysiske. Sexlivet og ellers andre komplikasjoner fysisk. 

Anonymkode: 01a60...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De sier jo at man kan få en reaksjon etterpå, men det hender ikke alle. Og om man er klar over at det kan skje så er det jo ikke sikkert at det skjer heller. 
Jeg har operert 6 ganger i mitt liv og alle gangene i magen/underlivet. 
Føler meg greit rusta til å deale med arr-delen av saken men aner jo ikke hvordan psyken blir. 
Men er jo mest redd for det fysiske. Sexlivet og ellers andre komplikasjoner fysisk. 

Anonymkode: 01a60...8c2

Jeg har ikke hørt om flere som sliter med dette som jeg gjør, så en psykolog ville kanskje skjønt det. Fysisk merket jeg ærlig talt ingenting til. Måtte jo unngå sex og mye aktivitet en stund da. Husker ikke hvor mange uker lenger. 

Jeg tålte heller ikke den væsken som blir sprøyter inn ved undersøkelsen før. Kontrastvæske? Jeg ble dårlig og fikk masse utslett og det var det verste! Jeg er ikke riktig skrudd sammen tror jeg 🤣

Får problemer med det minst alvorlige. Jeg var ikke redd engang pga kreften. Har ikke vært det etterpå heller. 

De fleste jeg har snakket med takler det å fjerne livmor bra. Noen er tilogmed lettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 11.36):

Noen som har erfaringer å dele? 
Gode,vonde, del gjerne alt. 
 

Hvorfor fjernet du den?

Er du fornøyd nå? 
Ble du bedre om du fjernet den pga sykdom/smerter? 
Hvordan ble sexlivet? 
 

Hvilken operasjonsmetode brukte de?

Hvordan var rekonvalesensen etterpå? 
Hvor lang tid tok det før du følte deg normal igjen? 

Anonymkode: 01a60...8c2

Hvorfor fjernet du den? 

- pga adenomyose

Er du fornøyd nå? 

- ja, kjempefornøyd (skulle ønske jeg hadde gjort det for lenge siden) 


Ble du bedre om du fjernet den pga sykdom/smerter? 

- Ja 


Hvordan ble sexlivet? 

- veldig bra 


Hvilken operasjonsmetode brukte de? 
 

- kikkhull 

Hvordan var rekonvalesensen etterpå?  

- sykemeldt i 6 uker, fikk smertestillende  


Hvor lang tid tok det før du følte deg normal igjen? 
 

- et par mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...