Gå til innhold

Ja til pynting av Oslo hver ramadan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Savannah skrev (Akkurat nå):

Utryddet av hvem?

Av masseinnvandringen. Se på tallene ovenfor fra London. I Oslo vil etniske nordmenn være i mindretall innen 2040.

Savannah skrev (Akkurat nå):

Hvem er etniske briter?

En etnisk gruppe med tilhold i Storbritania og som snakker engelsk språk. Engelsk identitet har sin opprinnelse i tidlig middelalder. Englendernes etnonym er avledet fra anglerne, den ene av flere germanske stammer som migrerte til Britannia fra rundt 400-tallet e.Kr.

Hva hadde du sagt om etniske samer og samekulturen var i ferd med å bli utryddet? Ikke det at jeg forventer noe klart svar på det med din kognetive dissonanse.

Anonymkode: 95bae...358

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av masseinnvandringen. Se på tallene ovenfor fra London. I Oslo vil etniske nordmenn være i mindretall innen 2040.

En etnisk gruppe med tilhold i Storbritania og som snakker engelsk språk. Engelsk identitet har sin opprinnelse i tidlig middelalder. Englendernes etnonym er avledet fra anglerne, den ene av flere germanske stammer som migrerte til Britannia fra rundt 400-tallet e.Kr.

Hva hadde du sagt om etniske samer og samekulturen var i ferd med å bli utryddet? Ikke det at jeg forventer noe klart svar på det med din kognetive dissonanse.

Hvor har du lært ordene kognitiv dissonanse (du greide ikke skrive det riktig)?  Hvem er etnisk same og hvem er etnisk nordmann?  Samene er norske.

AnonymBruker
Savannah skrev (14 minutter siden):

Hvor har du lært ordene

Er alle kulturer like gode. Ja eller Nei ?

Hvis ja, hva synes du om at folk fra dårlige kulturer, flytter til land med gode kulturer, og dermed sprer de dårligere kulturene

Hvis nei, trolololololol !

Anonymkode: 5c738...a46

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fordi julablot er en 1000 år gammel tradisjon her i landet.

Ja, og det kan vi jo fremdeles feire selv om Ramadan også får plass 🙂 det trenger ikke være enten eller.

Kulturer endrer seg jo, og det har vært sånn gjennom historien. Innvandringer og utvandringen er ikke noe nytt. 

AnonymBruker
Savannah skrev (1 time siden):

Hvor har du lært ordene kognitiv dissonanse (du greide ikke skrive det riktig)?  Hvem er etnisk same og hvem er etnisk nordmann?  Samene er norske.

Samene er en etnisk minoritet, som har status som urfolk i Norge. Det vet du godt. Du lirer av deg så mye tullball. Hva blir det neste du påstår, at nordmenn flest mener Snorre var norsk?

Jeg syntes den pynten var nydelig 🤩 Har aldri tenkt på at man kan pynte til Ramadan. Kommer dette fra det muslimske samfunnet selv? 

Jeg er ikke bekymret for norsk kultur. Kultur er ikke og har aldri vært statisk. Som språket utvikler kulturen seg hele tiden. Det som var typisk norsk for hundre år siden er ikke det nå lenger og heldigvis vil dagens Norge utvikle seg også de neste hundre årene. Det er et uttrykk som heter å stå på kjempers skuldre. Det betyr at hver generasjon for en gavepakke med kultur og kunnskap fra forrige generasjon og så får en utvikle den videre. 

Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg syntes den pynten var nydelig 🤩 Har aldri tenkt på at man kan pynte til Ramadan. Kommer dette fra det muslimske samfunnet selv? 

Jeg er ikke bekymret for norsk kultur. Kultur er ikke og har aldri vært statisk. Som språket utvikler kulturen seg hele tiden. Det som var typisk norsk for hundre år siden er ikke det nå lenger og heldigvis vil dagens Norge utvikle seg også de neste hundre årene. Det er et uttrykk som heter å stå på kjempers skuldre. Det betyr at hver generasjon for en gavepakke med kultur og kunnskap fra forrige generasjon og så får en utvikle den videre. 

Nei, jeg tror ikke at det kommer fra det muslimske samfunnet 🙂 de er så mye mer nedpå og liker ikke vulgariter ( Ja..  sånn definisjonsspørsmål) mens thailandske og indiske er så mye mer bling bling. 

Merkelig at muslimer alltid blir uglesett. Det er helt urimelig.

Men jeg personlig liker bling bling også da 🙂 det gjør meg i godt humør. 

Kashmir skrev (24 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke at det kommer fra det muslimske samfunnet 🙂 de er så mye mer nedpå og liker ikke vulgariter ( Ja..  sånn definisjonsspørsmål) mens thailandske og indiske er så mye mer bling bling. 

Hvorfor tror du muslimer blir uglesett? Kan det ha noe med kvinnesynet å gjøre? Påtvungne religiøse plagg, f.eks? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (28 minutter siden):

Ikke så rart når man vet hvor en pervers religion islam er.

Anonymkode: ac01a...8d9

Annonse

Kashmir skrev (34 minutter siden):

Hvis det ikke kommer fra det muslimske samfunnet synes jeg ikke det er nødvendig. Men ellers synes jeg det er en god ide. 

Det spiller ingen rolle for meg om  de pynter til ramadan. Sånne ting gidder jeg ikke å bli provosert av.

Det eneste er at hvis det pyntes til et eller annet hele tiden så blir effekten borte. Da er det bare lysforurensning og sløseri. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Nei. Det har med forskjell på kultur å gjøre. I all hovedsak. 

I muslimske land styrer religionen alt, fra det offentlige til det private.  Alt fra organisering av samliv og familieliv til forretningsliv, lovverk og krigføring er påvirket av religion. Kulturen er en del av religionen eller omvendt.

Anonymkode: ac01a...8d9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...