Gå til innhold

Sliter med empati


Filorga

Anbefalte innlegg

Hei. I noen år nå har jeg slitt med empati. Eller evnen til å ta andres perspektiv. Ønsker ingen noe vondt, og vil ikke se noen lide. Men har store problemer med å forstå andres følelser. Jeg kan lett bare kimse av det. Jeg kan prøve så hardt jeg bare kan og sette meg inn i situasjonen, men får det ikke til. Det er spesielt vanskelig med å være aleneforelder. Noen som vet hva det kan komme av? Og hvordan jeg kan fikse det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg vet bare at empati ikke er så selvfølgelig å føle som mange mener å tro. Og pålegger oss å føle 🙂

Jeg har veldig lett empati med barn, det kommer helt automatisk, men det er verre med voksne. Outsidere og de som skiller seg ut, har jeg veldig lett å få både empati og forståelse for. Uansett status.  Også alle som er ensomme og blir ekskludert. 

Problemet mitt er at "vanlige" mennesker sliter jeg mer ovenfor. Særlig de som er litt spise, og småborgerlige. Jeg er heldigvis klar over det, så snakker til meg selv når jeg blir provosert. 

Hvorfor sliter du? Sånn, hvilke problemer gir det deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...