Gå til innhold

Vaffeldagen


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

I dag er det visst vaffeldagen. Visstnok til minne om jomfru Maria som fikk budskapet fra engelen om at hun skulle bli gravid med Jesus. 

Aldri hørt om dette jeg, men leste det nettopp 😆 "Feirer" du vaffeldagen? Blir det noen vafler på deg i dag? Her går nok vaffeldagen rett forbi 😊

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå jeg som vurderte å lage vafler til ungene. Men nå er de dratt. 😛

Men nei, jeg feirer den ikke. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Jeg fikk faktisk litt lyst på vafler, for det er en ting jeg lager 1 gang i året fordi jeg glemmer at det finnes. Får se om jeg orker etter jeg har laget pai til middag idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Vi «feirer» ikke vaffeldagen, men når 10-åringen så fint spør om vi ikke kan ha vafler i dag fordi det er vaffeldagen - så laga jeg vafler 🤷‍♀️ så i praksis har jeg vel feira da 🤔😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (3 timer siden):

Blir det noen vafler på deg i dag?

Jeg bryr meg vanligvis ikke om sånne "dager". Men jeg hadde en halv pakke gjær etter pizza tidligere i uka. Vanligvis lager jeg et brett boller i slike tilfeller og legger de fleste i fryseren. Men etter å ha lest dette, bestemte jeg meg for å bruke gjæren til belgiske vafler i stedet. Tror ikke jeg har laget det siden ungene flyttet hjemmefra.

Har spist ganske mange nå mens de var nystekte - det blir ikke så mye middag på meg i kveld, tror jeg (vi har sen middag på lørdager) 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feiret det i fjor, med verdens mest mislykka vafler. Jeg har derfor gjemt vaffeljernet bort. Jeg har bare laget vafler den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg «feirer» ikke vaffeldagen eller kanelbullans dag eller lignende, men omtale i media kan jo gjøre at man minnes på vafler/kanelbulle og får lyst på det. Det ble ikke vaffel på meg i går, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...