Gå til innhold

Hva feiler det moderatorne kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk plutselig advarsel flere uker etter et regelbrudd. Og ble utestengt. Skulle få tilgang om 1 uke, men når jeg sjekket nå, flere dager etter står det at jeg er permanent utestengt?! 
Jeg forstod ikke hva som var så galt heller. Det var en litt heftig diskusjon hvor jeg var lei av folk som nærmest krevde førsterett på alle arenaer og ønsket at de bare ble borte. 
Dette var tydeligivs veldig stygt skrevet i følge en moderator… Begynner verden å bli så lettkrenka? Det er isåfall en skummel utvikling!

Anonymkode: d007c...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk plutselig advarsel flere uker etter et regelbrudd. Og ble utestengt. Skulle få tilgang om 1 uke, men når jeg sjekket nå, flere dager etter står det at jeg er permanent utestengt?! 
Jeg forstod ikke hva som var så galt heller. Det var en litt heftig diskusjon hvor jeg var lei av folk som nærmest krevde førsterett på alle arenaer og ønsket at de bare ble borte. 
Dette var tydeligivs veldig stygt skrevet i følge en moderator… Begynner verden å bli så lettkrenka? Det er isåfall en skummel utvikling!

Anonymkode: d007c...e5d

Det kan også spørres om hva det er med folk som velger å skrive slik at de blir utestengt, og som i ettertid ikke forstår hva det ble reagert på.

Anonymkode: 47a1d...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan også spørres om hva det er med folk som velger å skrive slik at de blir utestengt, og som i ettertid ikke forstår hva det ble reagert på.

Anonymkode: 47a1d...558

Det var ikke noe rasistisk, drapstrussel eller uthenging av personer. Det var en mening, men mener man ikke det som er politisk korrekt så skal man altså utestenges.

Anonymkode: d007c...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var ikke noe rasistisk, drapstrussel eller uthenging av personer. Det var en mening, men mener man ikke det som er politisk korrekt så skal man altså utestenges.

Anonymkode: d007c...e5d

Det er mange, og da mener jeg mange, som ikke skjønner noe av straffereaksjoner der. Jeg ble utestengt for en tid for EN kommentar. Den var ikke hyggelig, det innrømmer jeg, men at den førte til utestengelse er helt utrolig. Så var det avsporing etter at flere brukere ga meg kommentarer på grunn av en helt ryddig formulert mening. 

Jeg har vært både moderator selv og er bruker på bla Flashback. Har ikke en eneste gang fått en advarsel en gang. 

Det skulle vært et annet forum ala Flashback her også. Det er mange underforum der, og trollene holder seg på ett, som er som Rampelys på KG. Jeg innrømmer at jeg kan bli litt vel provoserende for enkelte  og også direkte, men det tåles helt fint på andre utenlandske forum og også tidligere VG-debatt. Så noe rart er det. 

Du får sende en mail og se om du får noen oppklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Det er mange, og da mener jeg mange, som ikke skjønner noe av straffereaksjoner der. Jeg ble utestengt for en tid for EN kommentar. Den var ikke hyggelig, det innrømmer jeg, men at den førte til utestengelse er helt utrolig. Så var det avsporing etter at flere brukere ga meg kommentarer på grunn av en helt ryddig formulert mening. 

Jeg har vært både moderator selv og er bruker på bla Flashback. Har ikke en eneste gang fått en advarsel en gang. 

Det skulle vært et annet forum ala Flashback her også. Det er mange underforum der, og trollene holder seg på ett, som er som Rampelys på KG. Jeg innrømmer at jeg kan bli litt vel provoserende for enkelte  og også direkte, men det tåles helt fint på andre utenlandske forum og også tidligere VG-debatt. Så noe rart er det. 

Du får sende en mail og se om du får noen oppklaring. 

Det er jo en betydelig andel kvinner der, da er det jo en selvfølge at det blir konstant drama, krangling, sutring og mye lav takhøyde for saklige diskusjoner da alltid noen blir fornærmet eller ikke tåler at andre har forskjellige meninger enn dem.

Anonymkode: 971cf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo en betydelig andel kvinner der, da er det jo en selvfølge at det blir konstant drama, krangling, sutring og mye lav takhøyde for saklige diskusjoner da alltid noen blir fornærmet eller ikke tåler at andre har forskjellige meninger enn dem.

Anonymkode: 971cf...7b4

Kutt ut. Dette blir bare usaklig. 

Det er en del rar moderering der. Og hvis de vil utestenge deg, så får de det til uansett hvor tynn begrunnelsen egentlig er. 

Anonymkode: 09475...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo en betydelig andel kvinner der, da er det jo en selvfølge at det blir konstant drama, krangling, sutring og mye lav takhøyde for saklige diskusjoner da alltid noen blir fornærmet eller ikke tåler at andre har forskjellige meninger enn dem.

Anonymkode: 971cf...7b4

Jeg vet ikke om det har noe med kjønn å gjøre. Det er krasse kommentarer på Flashback når temperaturen blir høy, og da er det faktisk menn altså 🙂 de tåler det da, så det handler nok mer om akkurat det , hva folk tåler. Dessuten et nettsteder som går på debatt og å dele og ytre ting, samt forum, sett på som noe mer sært i Norge virker det som. Andre steder er det mer vanlig å diskutere osv. Kanskje derfor de tåler mer også, og selv om de går så langt som å spørre om det har kortsluttet i hodet på meningsmotstander (🙂), så skjønner jo alle at det ikke er personlig ment, og i neste tråd klarer de helt fint å behandle hverandre normalt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kutt ut. Dette blir bare usaklig. 

Anonymkode: 09475...49e

Men det er ikke den type drama, krangling og sutring på forum med hovedsaklig menn, som freak.no, diskusjon.no og flashback.net.

Anonymkode: 971cf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk plutselig advarsel flere uker etter et regelbrudd. Og ble utestengt. Skulle få tilgang om 1 uke, men når jeg sjekket nå, flere dager etter står det at jeg er permanent utestengt?! 
Jeg forstod ikke hva som var så galt heller. Det var en litt heftig diskusjon hvor jeg var lei av folk som nærmest krevde førsterett på alle arenaer og ønsket at de bare ble borte. 
Dette var tydeligivs veldig stygt skrevet i følge en moderator… Begynner verden å bli så lettkrenka? Det er isåfall en skummel utvikling!

Anonymkode: d007c...e5d

Mange mange har blitt kastet ut fra Kvinneguiden, du er ikke alene.

https://www.diskusjon.no/topic/1837587-kastet-ut-av-kvinneguiden/#comments

Anonymkode: 971cf...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir tatt mer alvorlig på utenlandske forum er faktisk stalking. Hvis noen brukere kun går etter andre for å provosere og lage støy. Det blir slått ned på. Også rasistiske og truende angrep selvfølgelig. Man skal gå langt sånn generelt,  men det er få regler de er veldig strenge på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...