Gå til innhold

Tillært og påtvunget hjelpeløshet?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vendi skrev (4 timer siden):

Men nå kommer den sedvanlige tvilen på meg selv som jeg så ofte opplever. Hva om jeg bare har misforstått og tolket DPS feil? Hva om jeg faktisk er så syk som jeg har fått inntrykk av at jeg er? Tenk om jeg bare mangler sykdomsinnsikt? Tenk om jeg gjorde en stor feil ved å slutte? Tenk om jeg egentlig trenger den tette oppfølgingen? Tenk om, tenk om... Dette er jo til å bli gal av.., og jeg kjenner jeg er litt redd. Jeg er faktisk en sårbar person. 

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver. Kanskje spesielt det jeg har sitert her. Jeg har tenkt mye på det å avslutte hos behandler. Men så gjør den tanken meg litt redd også. Jeg har i perioder hatt oppfølging 5 dager i uken (om jeg ikke er innlagt), og om jeg forsøker å se objektivt på det så tenker jeg at da må jeg vel være veldig syk og virkelig trenge den hjelpen? Men subjektivt sett klarer jeg ikke helt se det samme. Om det gir mening? Så jeg er også litt redd for at jeg kanskje bare mangler sykdomsinnsikt? Fikk i alle fall høre den flere ganger da jeg sa jeg ikke helt kjente meg igjen i schizofrenidiagnosen. For i følge de fleste er det å ikke tro på diagnosen er en del av sykdomsbildet. 

Anonymkode: b6999...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver. Kanskje spesielt det jeg har sitert her. Jeg har tenkt mye på det å avslutte hos behandler. Men så gjør den tanken meg litt redd også. Jeg har i perioder hatt oppfølging 5 dager i uken (om jeg ikke er innlagt), og om jeg forsøker å se objektivt på det så tenker jeg at da må jeg vel være veldig syk og virkelig trenge den hjelpen? Men subjektivt sett klarer jeg ikke helt se det samme. Om det gir mening? Så jeg er også litt redd for at jeg kanskje bare mangler sykdomsinnsikt? Fikk i alle fall høre den flere ganger da jeg sa jeg ikke helt kjente meg igjen i schizofrenidiagnosen. For i følge de fleste er det å ikke tro på diagnosen er en del av sykdomsbildet. 

Anonymkode: b6999...e04

Ja, det gir mening, og da kjenner vi begge på noe av det samme. Takk for at du delte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (6 minutter siden):

Ja, det gir mening, og da kjenner vi begge på noe av det samme. Takk for at du delte :)

Så bra at det gir mening, jeg er alltid litt redd for at det jeg skriver ikke skal gi mening for andre som lese, jeg er ikke den beste på å formulere meg. Bare hyggelig å kunne dele 🙂

Anonymkode: b6999...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...