Gå til innhold

Har dere rompekluter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ref en annen tråd her inne som lurte på om dere vasker rompekluter og kjøkkenkluter sammen. Er det virkelig vanlig å ha rompekluter? Jeg bruker ikke klut i dusjen i det hele tatt. Er ikke det veldig 60tallet/bestemoraktig?

Anonymkode: a241f...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ref en annen tråd her inne som lurte på om dere vasker rompekluter og kjøkkenkluter sammen. Er det virkelig vanlig å ha rompekluter? Jeg bruker ikke klut i dusjen i det hele tatt. Er ikke det veldig 60tallet/bestemoraktig?

Anonymkode: a241f...45b

Det hender jeg har behov for å vaske meg nedentil selv om jeg ikke dusjer og da har jeg noen kluter som brukes kun til det. Enkelt og greit. :) I dusjen bruker jeg ikke klut nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ref en annen tråd her inne som lurte på om dere vasker rompekluter og kjøkkenkluter sammen. Er det virkelig vanlig å ha rompekluter? Jeg bruker ikke klut i dusjen i det hele tatt. Er ikke det veldig 60tallet/bestemoraktig?

Anonymkode: a241f...45b

Det er vanlig å ha rompeklut og tissekoneklut.

Anonymkode: 7c5d2...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi bruker kluter ja! Men alle klutene blir helt reine etter vask, så når vi tar en ren klut fra skapet, er det hipp som happ hvor på kroppen vi bruker den. 

Vi bruker imidlertid ikke kjøkkenkluter på kroppen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen sånne kluter, jeg bruker våtservietter og ikke noe i dusjen. Jeg vet ikke hvor vi får tak i kluter heller, men nå vurderer jeg seriøst om jeg ikke bør sy noen av de kasserte håndklærne på kottet og sy på litt pynt langs kantene eller et motiv. Da får jeg gjenbrukt dem og tar meg sammen med forbruk, sånn to fluer i en smekk. Og dessuten har jeg en tom hylle på badet jeg kan brette de og legge de på. Da blir det tre fluer, og jeg tror jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (30 minutter siden):

Det hender jeg har behov for å vaske meg nedentil selv om jeg ikke dusjer og da har jeg noen kluter som brukes kun til det. Enkelt og greit. :) I dusjen bruker jeg ikke klut nei.

Fort gjort å gå i dusjen og bare dusje underlivet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus

Jeg bruker kun kluter når jeg er på hytta hvor vi ikke har innlagt vann, mens hjemme i dusjen så bruker jeg sånne hansker eller bare hendene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klut på kroppen bare når jeg ikke har tilgang til dusj. 

I ansiktet bruker jeg klut ellers også. Ikke inne i dusjen, men ved vasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Fort gjort å gå i dusjen og bare dusje underlivet da :)

Da blir jeg jo våt fra livet og ned. :) Tar noen sekunder med kluten, no problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (36 minutter siden):

Da blir jeg jo våt fra livet og ned. :) Tar noen sekunder med kluten, no problem.

Enig med deg! Mer tungvint å måtte tørke hele kroppen etterpå 😁

Ja til klutvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanlig å ha rompeklut og tissekoneklut.

Anonymkode: 7c5d2...dd5

😂

Anonymkode: 91b68...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Nei, har ingen sånne kluter, jeg bruker våtservietter og ikke noe i dusjen. Jeg vet ikke hvor vi får tak i kluter heller, men nå vurderer jeg seriøst om jeg ikke bør sy noen av de kasserte håndklærne på kottet og sy på litt pynt langs kantene eller et motiv. Da får jeg gjenbrukt dem og tar meg sammen med forbruk, sånn to fluer i en smekk. Og dessuten har jeg en tom hylle på badet jeg kan brette de og legge de på. Da blir det tre fluer, og jeg tror jeg gjør det.

Våtservietter som en baby? 

Anonymkode: 91b68...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 time siden):

Enig med deg! Mer tungvint å måtte tørke hele kroppen etterpå 😁

Ja til klutvask!

Ja til klutvask i nødstilfeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ref en annen tråd her inne som lurte på om dere vasker rompekluter og kjøkkenkluter sammen. Er det virkelig vanlig å ha rompekluter? Jeg bruker ikke klut i dusjen i det hele tatt. Er ikke det veldig 60tallet/bestemoraktig?

Anonymkode: a241f...45b

Nei. Jeg bruker engangskluter (Asan) når jeg ikke har tilgang på dusj. Jeg vet at min mor bruker kluter både i ansiktet, under armene og nedentil, men hun dusjer ikke hver dag slik jeg gjør. Jeg forstod det for øvrig ikke som at de som bruker klut nedentil i den andre tråden bruker dette i dusjen, men når de har behov for å vaske seg når de ikke dusjer.

Selv bruker jeg klut kun til å fjerne sminke og smuss i ansiktet hver kveld.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes det er merkelig å ikke bruke klut i dusjen. Man blir ikke skikkelig ren uten klut! Det skal vaskes og skubbes til det er rent!

Anonymkode: 7c5d2...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var uten dusj en stund grunnet renovering. Da brukte jeg sånne blå hvite og rosa som kommer i en tipakk til ca 14 kroner. Da vasket jeg kroppen og ansikt først før jeg avsluttet nedenfor med rompa aller sist . Så kastet jeg kluten. 

Anonymkode: 8f339...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...