Gå til innhold

Jeg føler ikke at selvmordsforsøkene mine er valid nok og det trigger meg


Gjest Korneliaa

Anbefalte innlegg

Gjest Korneliaa

Grunnen til at jeg føler det slik er at jeg aldri har blitt pumpet eller måttet drikke kull. Jeg vet det er dumt og svært skadelig å tenke slik. Grunnen til at det trigger meg er at jeg må forsøke på nytt for å vise at jeg virkelig vil dø og virkelig mener alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo tenke at de som faktisk HAR drukket kull, blitt pumpet osv har jo mest sannsynlig sagt ifra selv eller på en eller annen måte sørget for at de ble funnet. Så jeg vil definitivt ikke si at de som har drukket kull og blitt pumpet osv (og mange av de som har blitt det 1 gang har ofte blitt det mange ganger også) er noe mer valid selvmordsforsøk. Er jo heller omvendt. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korneliaa
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo tenke at de som faktisk HAR drukket kull, blitt pumpet osv har jo mest sannsynlig sagt ifra selv eller på en eller annen måte sørget for at de ble funnet. Så jeg vil definitivt ikke si at de som har drukket kull og blitt pumpet osv (og mange av de som har blitt det 1 gang har ofte blitt det mange ganger også) er noe mer valid selvmordsforsøk. Er jo heller omvendt. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Mener du det fordi det er for sent å drikke kull og bli pumpet når det har gått over en viss tid? Er det slik det er? Mener på jeg har lest det ett sted mens jeg forsøkte forberede selvmord, men husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korneliaa
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo tenke at de som faktisk HAR drukket kull, blitt pumpet osv har jo mest sannsynlig sagt ifra selv eller på en eller annen måte sørget for at de ble funnet. Så jeg vil definitivt ikke si at de som har drukket kull og blitt pumpet osv (og mange av de som har blitt det 1 gang har ofte blitt det mange ganger også) er noe mer valid selvmordsforsøk. Er jo heller omvendt. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Jeg har også bedt om hjelp en av gangene, men ble ikke pumpet eller tvunget til å drikke kull da heller. Ikke at det er en motivasjon, intensjon, eller ett mål altså. Jeg har bare en stygg tanke om at jeg må forbedre selvmordene mine og at jeg ikke kan bevise at jeg er syk nok om jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Korneliaa skrev (1 minutt siden):

Mener du det fordi det er for sent å drikke kull og bli pumpet når det har gått over en viss tid? Er det slik det er? Mener på jeg har lest det ett sted mens jeg forsøkte forberede selvmord, men husker ikke helt.

Det aner jeg ingenting om. 

Men for hvem er det du ønsker at skal synes dine selvmordsforsøk er valide? Ovenfor helsevesenet? Du ønsker altså at helsevesenet skal forstå alvoret i at du virkelig vil dø? Isåfall ikke ta overdoser for da ender du nok bare opp med en eupf diagnose og blir sett på som oppmerksomhetssyk. Om du trenger mer hjelp enn du alt har så bruk heller ordene dine eller gå til fastlegen og søk på mer hjelp. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Korneliaa
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det aner jeg ingenting om. 

Men for hvem er det du ønsker at skal synes dine selvmordsforsøk er valide? Ovenfor helsevesenet? Du ønsker altså at helsevesenet skal forstå alvoret i at du virkelig vil dø? Isåfall ikke ta overdoser for da ender du nok bare opp med en eupf diagnose og blir sett på som oppmerksomhetssyk. Om du trenger mer hjelp enn du alt har så bruk heller ordene dine eller gå til fastlegen og søk på mer hjelp. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Helsevesenet ja. Jeg er alt grundig utredet og tviler på at jeg ville fått den diagnosen i tillegg nå etter så mange år. Men ja, du har rett i at å bruke ordene er en bedre løsning. Men jeg tror ikke jeg får mer hjelp og  veldig dårlig på uttrykke meg, både skriftlig og muntlig. Så jeg føler det er vanskelig å bli forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korneliaa

Det er ikke det at jeg planlegger selvmord fordi jeg ikke klarer å uttrykke meg på andre måter, ikke misforstå. Det bare samler seg opp og sitter fastpå innsiden og det gjørsåvondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Korneliaa skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det at jeg planlegger selvmord fordi jeg ikke klarer å uttrykke meg på andre måter, ikke misforstå. Det bare samler seg opp og sitter fastpå innsiden og det gjørsåvondt

Nei jeg forsto det heller som at du planlegger å ta overdose for å bruke det som et middel i å bli tatt på alvor. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korneliaa
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg forsto det heller som at du planlegger å ta overdose for å bruke det som et middel i å bli tatt på alvor. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Det var leit for det e heller ikke slik det er. Jeg ser at det kan oppfattes sånn da men nei. Jeg vil jo ikke virkelig ta selvmord (akkruat nå) og jeg tror heller ikke jeg vil bli tatt mer på alvor om jeg gjør det ikke sånn på virkelig. Mulig jeg blir satt under strengere regime da med fastvakt osv men ikke annet enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du tenker at du vil oppnå med å ta en alvorlig overdose? Jeg oppfatter det ikke slik at du ønsker å dø av den. Hva er det du trenger, som du føler at du mangler? 

Du må ikke svare her altså, men det kan være verdt å reflektere over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korneliaa
Glitter skrev (2 timer siden):

Hva er det du tenker at du vil oppnå med å ta en alvorlig overdose? Jeg oppfatter det ikke slik at du ønsker å dø av den. Hva er det du trenger, som du føler at du mangler? 

Du må ikke svare her altså, men det kan være verdt å reflektere over. :)

Ja, det er det da. God spørsmål. Jeg vet faktisk virkelig ikke. Og jeg vet ikke hva jeg trenger som jeg føler mangler heller. Men takk for spørsmålene, det fikk meg til å reflektere ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Korneliaa skrev (11 timer siden):

for å vise at jeg virkelig vil dø og virkelig mener alvor.

De som virkelig vil dø og mener alvor, sørger for at de ikke kommer til pumping og kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (4 timer siden):

 

De som virkelig vil dø og mener alvor, sørger for at de ikke kommer til pumping og kull.

Er enig i dette. Men håper at du som er psykiater kan svare på dette: hvorfor belønner dere da ofte disse personene som tar overdoser med innleggelser på psykiatrisk etterpå? Selvom det ofte er bare 1 natt de får bli så skaper dere jo bare en evig runddans der disse personene oppnår det de ønsker seg og bare fortsetter.

Anonymkode: 2c4f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er enig i dette. Men håper at du som er psykiater kan svare på dette: hvorfor belønner dere da ofte disse personene som tar overdoser med innleggelser på psykiatrisk etterpå? Selvom det ofte er bare 1 natt de får bli så skaper dere jo bare en evig runddans der disse personene oppnår det de ønsker seg og bare fortsetter.

Anonymkode: 2c4f6...21a

Belønner med innleggelser? Er det er fantastisk sted å være? De blir innlagt slik at de ikke skal skade seg ytterligere. Det er tryggere å være på sykehus enn hjemme hvis man vil skade seg og er suicidal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korneliaa skrev (17 timer siden):

Grunnen til at jeg føler det slik er at jeg aldri har blitt pumpet eller måttet drikke kull. Jeg vet det er dumt og svært skadelig å tenke slik. Grunnen til at det trigger meg er at jeg må forsøke på nytt for å vise at jeg virkelig vil dø og virkelig mener alvor.

Hvis du mener alvor må du gjøre det på en annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (21 minutter siden):

Belønner med innleggelser? Er det er fantastisk sted å være? De blir innlagt slik at de ikke skal skade seg ytterligere. Det er tryggere å være på sykehus enn hjemme hvis man vil skade seg og er suicidal.

Noen skader seg jo nettopp som et middel for å bli sett, få omsorg, bli innlagt. Derfor det ofte blir en ond sirkel som sykehuset har litt av skylden selv når de tar inn de samme om og om igjen pga overdoser/selvskading. I de aller fleste av disse tilfellene så er ikke handlingen gjort fordi de faktisk vil ta livet sitt, da ville de også som kupton sier sørget for å ikke bli funnet. 

Behandling av slike problemstillinger burde behandles i kommunene eller poliklinisk. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (27 minutter siden):

Belønner med innleggelser? Er det er fantastisk sted å være? De blir innlagt slik at de ikke skal skade seg ytterligere. Det er tryggere å være på sykehus enn hjemme hvis man vil skade seg og er suicidal.

En venninne av meg fortalte at i byen hun bor tok flere jenter overdose med paracet, det var den eneste måten å få snakket med en psykolog på og få hjelp. Det sier vel litt om psykiatrien for ungdom i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen skader seg jo nettopp som et middel for å bli sett, få omsorg, bli innlagt. Derfor det ofte blir en ond sirkel som sykehuset har litt av skylden selv når de tar inn de samme om og om igjen pga overdoser/selvskading. I de aller fleste av disse tilfellene så er ikke handlingen gjort fordi de faktisk vil ta livet sitt, da ville de også som kupton sier sørget for å ikke bli funnet. 

Behandling av slike problemstillinger burde behandles i kommunene eller poliklinisk. 

Anonymkode: 2c4f6...21a

Fordi ingen vil sitte igjen med ansvaret om pasienten faktisk dreper seg selv, enten med vilje eller ved et uhell i søken om oppmerksomhet. 

Anonymkode: 7460c...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...