Gå til innhold

Jeg fatter ikke hvordan folk klarer og vet alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når folk kjøper et hus til 20 mill, har dyr bil osv, er dette fordi de har arvet seg rike eller har de jobb som er så bra betalt at de får et sånt lån? 
 

Anonymkode: 3a940...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har spart for å ha en viss sum for å få lån. Så kan det jo være arv med i bildet også selvfølgelig. Jeg begriper ikke de jeg kjenner som kjøper hus til mange millioner. På en annen side begriper ikke de meg som bor på 30 kvm som jeg leier heller 🙂 vi trenger ikke å forstå hverandre i ett og alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboene våre på min alder (starten av trettiårene) kjøpte nabohuset til 21 millioner ifjor. Han er vinimportør og de hadde en stor leilighet på Tåsen som de solgte, så jeg regner med at for å få noe så dyrt og i tillegg til de 21 millionene pusser opp for et par millioner så er det både arv og rimelig god lønn bak. 

Anonymkode: fcf8d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når folk kjøper et hus til 20 mill, har dyr bil osv, er dette fordi de har arvet seg rike eller har de jobb som er så bra betalt at de får et sånt lån? 
 

Anonymkode: 3a940...3ed

Nå bor ikke flertallet i boliger til flere titalls millioner da. :) Man kommer seg inn på boligmarkedet med en liten leilighet og bor seg oppover, selger med gevinst og investerer dette i en litt større bolig osv. Man skal ha godt med startkapital (penger i banken) eller annen sikkerhet for å få så høye lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Når folk kjøper et hus til 20 mill, har dyr bil osv, er dette fordi de har arvet seg rike eller har de jobb som er så bra betalt at de får et sånt lån? 
 

Anonymkode: 3a940...3ed

Det er nok ofte en kombinasjon, for mange godt hjulpet av å ha kommet seg inn på eiendomsmarkedet på et gunstig tidspunkt. Ingen låner jo 20 mill. til bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bryr meg fint lite om andres økonomi.  så lenge de ikke stjeler pengene til hus på 20 millioner er det ikke min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg fint lite om andres økonomi.  så lenge de ikke stjeler pengene til hus på 20 millioner er det ikke min sak.

Det er jeg helt enig i.  Jeg kunne ikke bry meg mindre om hva andre folk tjener,  kjøper og eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...