Gå til innhold

Er du selvanalyserende?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Og hvis så, er det forskjell på hvilke dager du er det på? Har det noe med dagsformen din å gjøre?

Jeg tar meg i å være veldig selvanalyserende, grublende og overtenkende til tider, og det er litt irriterende. Skal prøve å bli bedre på det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er veldig selvanalyserende 🙂 Har ikke tenkt over om det er forskjell på hvilke dager jeg er det på, men jeg tror det er ganske så likt. Men tankene blir jo mye mer negative de dagene jeg har dårlige dager. Men det er vel ganske vanlig tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke det. Alt jeg analyserer er tilbakemeldinger fra andre hvis de er mer kritiske eller overraskende. For meg er jeg et kjedelig menneske, og jeg analyserer heller andre. De er mye mer interessante og spennende for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også selvanalyserende. Det har jeg kanskje alltid vært, men mange år i psykiatrien har forsterket det tror jeg. 

Jeg analyserer meg selv uansett form, men er jeg nede så fører analysen til negative tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Nei jeg er ikke det. Alt jeg analyserer er tilbakemeldinger fra andre hvis de er mer kritiske eller overraskende. For meg er jeg et kjedelig menneske, og jeg analyserer heller andre. De er mye mer interessante og spennende for meg. 

Må være deilig å ikke være en introspektiv person 😊

lavender skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg er veldig selvanalyserende 🙂 Har ikke tenkt over om det er forskjell på hvilke dager jeg er det på, men jeg tror det er ganske så likt. Men tankene blir jo mye mer negative de dagene jeg har dårlige dager. Men det er vel ganske vanlig tror jeg. 

 

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg er også selvanalyserende. Det har jeg kanskje alltid vært, men mange år i psykiatrien har forsterket det tror jeg. 

Jeg analyserer meg selv uansett form, men er jeg nede så fører analysen til negative tanker. 

Ja, jeg er nok som dere også en selvanalyserende person til vanlig også, og det stemmer bra med at analysen gjerne går i negativ retning på dårlige dager. Men tror jeg grubler mer på dager hvor jeg er mye overlatt til meg selv. 

Tror noen ganger at jeg er for mye aleine med hjernen min, hehe. Ensomt tidsfordriv kanskje 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er nok som dere også en selvanalyserende person til vanlig også, og det stemmer bra med at analysen gjerne går i negativ retning på dårlige dager. Men tror jeg grubler mer på dager hvor jeg er mye overlatt til meg selv. 

Tror noen ganger at jeg er for mye aleine med hjernen min, hehe. Ensomt tidsfordriv kanskje 😛

Ja, det kan jeg kjenne meg veldig igjen i 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (2 minutter siden):

Må være deilig å ikke være en introspektiv person 😊

 

Ja, jeg er nok som dere også en selvanalyserende person til vanlig også, og det stemmer bra med at analysen gjerne går i negativ retning på dårlige dager. Men tror jeg grubler mer på dager hvor jeg er mye overlatt til meg selv. 

Tror noen ganger at jeg er for mye aleine med hjernen min, hehe. Ensomt tidsfordriv kanskje 😛

Jeg vet ikke. Jeg blir jo dels fascinert og dels beundrende til folk som kjenner seg selv veldig godt. Som kan sette så mange ord på seg selv, resksjonsmønstre og måter å handle, tenke og reagere på. 

Det virker jo interessant, og jeg har også opplevd at mennesker som er på den måten skriver god poesi. 

Men jeg er jo også tilfreds med å få inspirasjonen omtrent kun utenfra da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nytt ord for meg - selvanalyserende! Nei, jeg er nok ikke det. Tenker ikke så ofte over hvordan jeg selv handler og reagerer. Men innimellom er det jo litt spennende, det har jeg vel kanskje lært av spesielt sønnen min, han tenker mye innover, på en konstruktiv måte.

Skjønte ikke hva du mente med hvilke dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, irriterer meg ofte over at jeg kan være altfor "selvanalyserende", selv om jeg ikke er kjent med uttrykket forstår jeg hva som ligger i det. Virker veldig befriende å ikke gruble så mye over slike ting, typisk er menn flinkere til det, og jeg forsøker å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nå lenger. Ikke slik at det blir for mye og plagsomt. Jeg er mer utforskende utover og fyller hodet med innhold og inntrykk fra utsiden, gjennom lesing, podcasting, radio, TV, skriving, arbeid, organisasjonsarbeid, samtaler med andre, hverdagens sysler etc. - fra morgen til kveld... Når jeg da endelig tillater meg å ta en halvtimes tid i stillhet med tankene mine to-tre ganger i uken, opplever jeg det som en nydelig frihet.

Jeg husker godt hvordan det var å gruble mange timer hver dag - og nå slår det meg hvor mye krefter jeg brukte på det. Men hvordan jeg klarte å snu det, er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig selvanalyserende. Det kunne være litt hemmende sosialt når jeg var yngre og mer usikker.

Jeg tror ikke det bare er negativt å se seg selv litt utenfra. Det må bare ikke ta overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er litt forskjell på å være selvsnalyserende og selvkritisk. Hvis jeg hadde analysert meg selv med et nøytralt og konstruktivt blikk hadde det vært en bra ting men jeg et nok heller ganske selvkritisk. 

Anonymkode: d6636...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...