Gå til innhold

Jeg blir mobbet for å være en transgender..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vel, jeg er ikke det, men homofil. Og kjenner meg så dritt lei. Når ble det okay å mobbe transpersoner uansett og klarer ikke folk å se forskjell på trans og homo liksom. Jeg er en dame med kort hår, thats it... prøver jo ikke å være en mann...

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel, jeg er ikke det, men homofil. Og kjenner meg så dritt lei. Når ble det okay å mobbe transpersoner uansett og klarer ikke folk å se forskjell på trans og homo liksom. Jeg er en dame med kort hår, thats it... prøver jo ikke å være en mann...

Anonymkode: 48090...03d

Det er synd at enkelte er så dømmende, er for at folk skal få være den de er. Og noen lesbiske er jo mer maskuline og trenger ikke være transperson fordi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, jeg er ikke det, men homofil.

Jeg er en dame med kort hår, thats it

... prøver jo ikke å være en mann...

Anonymkode: 48090...03d

"problemet" er, at i lesbiske par er det "alltid" minst 1 av dem som ser ut som "maskulin". Og i homofile par er det "alltid" minst 1 person som ser "feminin" ut, og snakker på veldig "homofil" tilgjort dialekt.

Da blir det vanskelig for folk utenfra å skjønne hva som foregår, og at noen misforstår synes jeg en må leve med da.

Tenk om jeg begynte å suge på et hvitt rør. og 99% av de som gjør det røyker, også tror folk jeg røyker, men jeg liker bare å suge på hvitt papir for morros skyld. ALtså, jeg kan jo ikke bli sur, om jeg fremstår på en måte som forvirrer folk og folk tror jeg røyker.

Anonymkode: 6e99f...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det transer som får gjennomgå. Det er alltid en gruppe i samfunnet som får gjennomgå til enhver tid. Det handler ikke så mye om hva de er eller hvem de er. Det handler om at de er noe "nytt" i manges syn, at de er i mindretall og vil ha samme rettigheter som andre, eller at ting blir tilrettelagt også for dem. Samme leksa i hver generasjon og til noen andre i mindretall får plassen som hakkekyllinger.

Mennesker tåler ikke alltid så lett de som "ikke er som alle andre". 

Tragisk? Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, jeg er ikke det, men homofil. Og kjenner meg så dritt lei. Når ble det okay å mobbe transpersoner uansett og klarer ikke folk å se forskjell på trans og homo liksom. Jeg er en dame med kort hår, thats it... prøver jo ikke å være en mann...

Anonymkode: 48090...03d

Mobbet av hvem da?

Anonymkode: a36db...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

"problemet" er, at i lesbiske par er det "alltid" minst 1 av dem som ser ut som "maskulin". Og i homofile par er det "alltid" minst 1 person som ser "feminin" ut, og snakker på veldig "homofil" tilgjort dialekt.

Da blir det vanskelig for folk utenfra å skjønne hva som foregår, og at noen misforstår synes jeg en må leve med da.

Tenk om jeg begynte å suge på et hvitt rør. og 99% av de som gjør det røyker, også tror folk jeg røyker, men jeg liker bare å suge på hvitt papir for morros skyld. ALtså, jeg kan jo ikke bli sur, om jeg fremstår på en måte som forvirrer folk og folk tror jeg røyker.

Anonymkode: 6e99f...328

Jeg er ikke egentlig homofil.. men har kort hår.. venter på at det skal gro ut igjen men har typ 4 cm.

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mobbet av hvem da?

Anonymkode: a36db...b4c

Alle folk liksom. Blir alltid ledd av. Ble dyttet ned for noen dager siden av en gjeng ungdommer. Er ikke i jobb, ingenting. Orker ikke. Føler jeg ikke fortjener å leve når alle hater meg så mye.

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (32 minutter siden):

Nå er det transer som får gjennomgå. Det er alltid en gruppe i samfunnet som får gjennomgå til enhver tid. Det handler ikke så mye om hva de er eller hvem de er. Det handler om at de er noe "nytt" i manges syn, at de er i mindretall og vil ha samme rettigheter som andre, eller at ting blir tilrettelagt også for dem. Samme leksa i hver generasjon og til noen andre i mindretall får plassen som hakkekyllinger.

Mennesker tåler ikke alltid så lett de som "ikke er som alle andre". 

Tragisk? Ja. 

Jeg er ikke trans. Jeg er en dame med kort hår!!!! Får det alltid på den måten, men jeg ødela håret mitt og nå er det kort, typisk 3-4 cm, jeg er ikke trans...

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke egentlig homofil.. men har kort hår.. venter på at det skal gro ut igjen men har typ 4 cm.

Anonymkode: 48090...03d

Først sier du at du er homofil, og så sier du at du ikke er det?

Anonymkode: 56966...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Først sier du at du er homofil, og så sier du at du ikke er det?

Anonymkode: 56966...1d9

Minner om et troll som ikke har kontroll på detaljene.

Anonymkode: a36db...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er ikke trans. Jeg er en dame med kort hår!!!! Får det alltid på den måten, men jeg ødela håret mitt og nå er det kort, typisk 3-4 cm, jeg er ikke trans...

Anonymkode: 48090...03d

Men du blir jo mobbet fordi folk tror du er transe, så da er problemet som jeg skrev.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Minner om et troll som ikke har kontroll på detaljene.

Anonymkode: a36db...b4c

Ja fordi jeg er flau over meg selv.

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (27 minutter siden):

Men du blir jo mobbet fordi folk tror du er transe, så da er problemet som jeg skrev.

 

Jo. Men kjenner jeg blir sint. Jeg har pupper, rampe, ikke skjegg, kvinnelig ansikt osv. 

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (30 minutter siden):

Men du blir jo mobbet fordi folk tror du er transe, så da er problemet som jeg skrev.

 

Regner ned utifra nick navnet ditt at du er muslim, veldig støttende og grei med alle her, men når det kommer til meg så er du ikke like grei.

Anonymkode: 48090...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle folk liksom. Blir alltid ledd av. Ble dyttet ned for noen dager siden av en gjeng ungdommer. Er ikke i jobb, ingenting. Orker ikke. Føler jeg ikke fortjener å leve når alle hater meg så mye.

Anonymkode: 48090...03d

Så leit at andre får deg til å føle det sånn. 

Jeg så på "et hardt liv", en dokumentar med han som jobber i p3 morgen. Der var det en lege som sa at evolusjonsmessig så er vi mennesker programmert til å være skeptisk til mennesker som er annerledes enn oss. Det handler om overlevelse og å føre gener videre. Det er blant annet det som er årsaken til at rasisme oppstod. Så var det homofile som fikk gjennomgå og nå transer og kanskje generelt de som går ut med å identifisere seg som noe annet enn han/henne. Det er fremmedfrykt mikset med flokkmentalitet. "Oss mot dem", de som truer det kjente og "naturlige". Men vi mennesker har evnen til å overstyre denne frykten for annerledeshet. Det er jo det vi bruker den moderne tenkende hjernen vår med, men åpenbart bruker ikke alle den. 

Jeg forstår det som at du er homofil og ikke trans, men at siden du blir forvekslet som trans så opplever du diskrimineringen mange transer kanskje dessverre opplever. Jeg har en venn som er trans som har byttet kjønn og jeg er veldig stolt av han. Han anser seg som hetrofil nå som han har endret kjønn og liker jenter. 

Mennesker må få være den de føler de er uavhengig av biologisk kjønn eller legning. Det er ikke greit at du opplever diskriminering og jeg forstår det går inn på deg følelsesmessig. Men prøv å tenk at det er de det er noe galt med. De er fanget av en primitiv fremmedfrykt og et behov for å heve seg over mindre og sånn sett "svakere" grupper i samfunnet. Det er som Kashmir sier at gjennom alle tider har det vært enkelte grupper som på tur har gjennomgått dette her. Det ligger dessverre i menneskers natur. Selv så opplyst som vi er i dag. De klarer ikke sette seg inn i det og de føler avsky fordi det er annerledes enn dem selv. Sånn vil det nok alltid være i samfunnet. Noen vil alltid måtte gjennomgå dette. Det er ikke greit, men dette med homofili har jo blitt langt mer akseptert nå, og for de som er transer så er det nok en real kamp å kjempe, men jeg håper og tror at det er flere som aksepterer homofile og transer enn som ikke gjør det. De bare blir så synlig de som roper høyt og viser det offentlig. 

Du som menneske og som person er akkurat lik oss andre. Jeg håper du klarer å ikke la det gå såpass inn på deg. Men det er vanskelig for meg å sette meg inn i hvor ille det faktisk kan føles. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Regner ned utifra nick navnet ditt at du er muslim, veldig støttende og grei med alle her, men når det kommer til meg så er du ikke like grei.

Anonymkode: 48090...03d

Jeg forstår ikke helt hva som var ugreit her? Hun sa jo at det er tragisk at det er sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Regner ned utifra nick navnet ditt at du er muslim, veldig støttende og grei med alle her, men når det kommer til meg så er du ikke like grei.

Anonymkode: 48090...03d

Hæ? Jeg vet ikke hvem du er, så hvorfor skal jeg opptre annerledes ovenfor deg? Hva er feil med det jeg skrev? Du sier at du blir mobbet på grunn av at folk tror du er transe,  og så sier jeg at de som er i mindretall ofte blir nettopp det, og at det er tragisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...