AnonymBruker Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Hvis man forteller psykologen at man har gjort noe middels alvorlig ulovlig vil hen gjøre noe videre med den infoen/saken da? Altsp når pasienten kun forteller om noe den har gjort for noen få år siden men samtidig det er ikke fare eller noe sånt nå Anonymkode: b8e76...549 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars På Dps Anonymkode: b8e76...549 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Tror de har taushetsplikt hvis ikke du er i ferd med å begå mord eller har begått mord? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Everybody skrev (Akkurat nå): Tror de har taushetsplikt hvis ikke du er i ferd med å begå mord eller har begått mord? Nei ikke mord 😂 det var strafferamme på max 2års fengsel. Men jeg ble aldri tatt for det da. Men nå har jeg altså sagt det til psykologen Anonymkode: b8e76...549 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei ikke mord 😂 det var strafferamme på max 2års fengsel. Men jeg ble aldri tatt for det da. Men nå har jeg altså sagt det til psykologen Anonymkode: b8e76...549 De har taushetsplikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Det går helt fint. Jeg har sagt ting som har høyere strafferamme enn det. Blant annet narkotikarelatert som jeg aldri ble tatt for. Men også noe som skjedde under en mental klikk som jeg senere ble tatt for. Da vitnet behandler i rettsaken på mine vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Glitter skrev (17 minutter siden): Det går helt fint. Jeg har sagt ting som har høyere strafferamme enn det. Blant annet narkotikarelatert som jeg aldri ble tatt for. Men også noe som skjedde under en mental klikk som jeg senere ble tatt for. Da vitnet behandler i rettsaken på mine vegne. Og behandler sa ikke eller gjorde ikke noe videre med det du sa? Anonymkode: b8e76...549 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og behandler sa ikke eller gjorde ikke noe videre med det du sa? Anonymkode: b8e76...549 Nei. Hun hadde jo taushetsplikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Psykologen er ikke ute etter å straffe deg for noe som helst, og ingenting av det du har gjort tidligere eller nå er noe hen vil formidle videre, med mindre du selv eller andre er i fare. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 20.32): Og behandler sa ikke eller gjorde ikke noe videre med det du sa? Anonymkode: b8e76...549 Det er slik helsevesenet fungerer, for å sikre at pasienter skal oppleve det trygt å oppsøke eller få behandling uavhengig av situasjon. Helsepersonell har taushetsplikt om lovbrudd som har skjedd i fortid, men om det kommer frem opplysninger om at en har planer om å gjøre noe kriminelt som vil sette andres liv eller helse i fare, vil avvergingsplikten/aktivitetsplikten gå foran taushetsplikten. Men taushetsplikten går svært langt. Les mer her i en kort artikkel fra 2015 da denne tematikken var aktualisert gjennom høyesterettsdom: Psykologforeningen.no - "Psykologens aktivitetsplikt" Det har vært diskusjoner nå i det siste, om politiet skal få mulighet til lettere innsyn i journal når en person begår alvorlig straffbare handlinger, og ikke kun når personen selv samtykker til det (jf. skytingen i Oslo 25. juni 2022). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.