Gå til innhold

Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om noen har forslag til noen gode løsninger på situasjonen jeg er i. Skal forsøke forklare kort. Jeg har mye medisiner hjemme, har selvmordstanker og er redd for å miste kontrollen og gjennomføre et selvmordsforsøk. Jeg vil ikke dø. 

Jeg hadde nettopp time med behandleren min i kommunen og spurte henne om hun visste om ett sted jeg kunne levere fra meg medisinene fordi jeg var redd for å ta selvmord og da sa hun bare at hun visste bare om apoteket men da ville de blitt destruert og det mente hun bare var synd. Og hun hadde troen på at jeg skulle klare stå i mot. 

Men jeg er redd. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: fdb75...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er om du står gjennom dette selv. Behandleren din som sannsynligvis kjenner deg godt har tro på deg.

Hvis det skulle bli for vanskelig kan du kontakte fastlege eller legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kommer mest sannsynlig bare til å ende opp på sykehuset og ikke dø av det med mindre du tar dødelig mange og ikke sier ifra selvsagt. Å dø av overdose er også en forferdelig måte å dø på. Sikkert den mest pinfulle. 

Anonymkode: 53c06...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal forsøke forklare kort. Jeg har mye medisiner hjemme, har selvmordstanker og er redd for å miste kontrollen og gjennomføre et selvmordsforsøk. Jeg vil ikke dø.

Enig med fru2020 at det beste er om du står igjennom dette selv. Det kan "bare" være tvangstanker (?), du sier jo selv at du ikke vil dø, men at du er redd for å miste kontrollen. Jeg tror at du klarer å hanskes med dette. Jeg tror ikke at du mister kontrollen, for du vil jo ikke dø. Og lytt til behandleren din som kjenner deg. Hun tror jo at du skal klare å stå imot. Prøv å stole på deg selv. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (36 minutter siden):

Det beste er om du står gjennom dette selv. Behandleren din som sannsynligvis kjenner deg godt har tro på deg.

Hvis det skulle bli for vanskelig kan du kontakte fastlege eller legevakten.

Det er sant, det kan jeg gjøre. Er bare vanskelig å skulle be om hjelp... 

Vendi skrev (28 minutter siden):

Enig med fru2020 at det beste er om du står igjennom dette selv. Det kan "bare" være tvangstanker (?), du sier jo selv at du ikke vil dø, men at du er redd for å miste kontrollen. Jeg tror at du klarer å hanskes med dette. Jeg tror ikke at du mister kontrollen, for du vil jo ikke dø. Og lytt til behandleren din som kjenner deg. Hun tror jo at du skal klare å stå imot. Prøv å stole på deg selv. 

Ja, dere har nok rett. Mulig det er tvangstanker, hvordan vet man sikkert om det er det eller ikke? 

Anonymkode: fdb75...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig forskjell på menn og kvinner det der med selvmord. Jeg ville aldri ha tatt overdose av medisiner for å prøve å ta selvmord. Jeg ville valgt en meget sikker metode hvor jeg døde umiddelbart og uten noe lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (4 minutter siden):

Det er så utrolig forskjell på menn og kvinner det der med selvmord. Jeg ville aldri ha tatt overdose av medisiner for å prøve å ta selvmord. Jeg ville valgt en meget sikker metode hvor jeg døde umiddelbart og uten noe lidelse.

Jeg hadde dødd uten intensiv behandling på sykehuset for noen år siden så det er ikke sånn at man ikke kan dø av en overdose. Man må bare vite hva og hvor mye man skal ta. Men jeg har brukt annen metode også og det var den som var smertefull og som gav meg varige mén. Den trodde jeg var helt sikker, men jeg var heldig. 

Heldigvis vil jeg ikke lenger dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (4 timer siden):

Det er så utrolig forskjell på menn og kvinner det der med selvmord. Jeg ville aldri ha tatt overdose av medisiner for å prøve å ta selvmord. Jeg ville valgt en meget sikker metode hvor jeg døde umiddelbart og uten noe lidelse.

For min del har jeg innsett at dette er den  beste metoden. 

Glitter skrev (4 timer siden):

Jeg hadde dødd uten intensiv behandling på sykehuset for noen år siden så det er ikke sånn at man ikke kan dø av en overdose. Man må bare vite hva og hvor mye man skal ta. Men jeg har brukt annen metode også og det var den som var smertefull og som gav meg varige mén. Den trodde jeg var helt sikker, men jeg var heldig. 

Heldigvis vil jeg ikke lenger dø. 

Det er sant at man bare må vite hva og hvor mye. Er ikke så lenge jeg fant ut hvor man finner slik info. Skulle egentlig ønske jeg ikke visste.

Anonymkode: fdb75...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For min del har jeg innsett at dette er den  beste metoden. 

Det er sant at man bare må vite hva og hvor mye. Er ikke så lenge jeg fant ut hvor man finner slik info. Skulle egentlig ønske jeg ikke visste.

Anonymkode: fdb75...1d1

Egentlig litt rart at det ikke kun er tilgjengelig for helsepersonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (10 timer siden):

Egentlig litt rart at det ikke kun er tilgjengelig for helsepersonell. 

Ja, det er det. Forstår ikke hvorfor de tenker det er en god ide å la det ligge åpent?

Anonymkode: fdb75...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er det. Forstår ikke hvorfor de tenker det er en god ide å la det ligge åpent?

Anonymkode: fdb75...1d1

Kanskje for å unngå at folk tar for mye eller man skal kunne søke opp alvorlighetsgrad hvis man tar for mye. Men da kan man jo bare ringe giftinfomasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 1.4.2023 den 14.21):

Kanskje for å unngå at folk tar for mye eller man skal kunne søke opp alvorlighetsgrad hvis man tar for mye. Men da kan man jo bare ringe giftinfomasjonen. 

Ja, det kan man jo bare egentlig. Jeg ringte en gang til giftinformasjonen og ble møtt på en god måte i alle fall.

Anonymkode: fdb75...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det kan man jo bare egentlig. Jeg ringte en gang til giftinformasjonen og ble møtt på en god måte i alle fall.

Anonymkode: fdb75...1d1

Jeg har ringt når jeg har tatt overdose med et uhell på amfetamin og han var hyggelig, men han anbefalte meg legevakten og det ville ikke jeg. Så lå hele natten med symptomene og selv-overvåkning (jeg har diverse utstyr) med sterk angst. Ikke så lurt å ikke høre angående legevakten, men jeg turte ikke si til noen at jeg hadde sprukket. Det gikk nå bra da. Jeg bare måtte kjøle ned hodet hele tiden med våt klut for å unngå overoppheting og kramper. Og passe på blodtrykk og puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg har ringt når jeg har tatt overdose med et uhell på amfetamin og han var hyggelig, men han anbefalte meg legevakten og det ville ikke jeg. Så lå hele natten med symptomene og selv-overvåkning (jeg har diverse utstyr) med sterk angst. Ikke så lurt å ikke høre angående legevakten, men jeg turte ikke si til noen at jeg hadde sprukket. Det gikk nå bra da. Jeg bare måtte kjøle ned hodet hele tiden med våt klut for å unngå overoppheting og kramper. Og passe på blodtrykk og puls. 

Oj, såpass. Kan ikke ha vert noe godt å ligge hele natten slik, men enda godt det gikk bra likevel. Jeg har også ringt giftinfo en gang, og da sa hun at jeg må ringe ambulanse og jeg sa da "eh neida" hvorpå hun svarte: "Ja, for du vil vel ha hjelp!? eller!?". Vet ikke helt om hun forsto at det var selvforskyldt eller ikke men men hehe. 

Anonymkode: 9f3c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oj, såpass. Kan ikke ha vert noe godt å ligge hele natten slik, men enda godt det gikk bra likevel. Jeg har også ringt giftinfo en gang, og da sa hun at jeg må ringe ambulanse og jeg sa da "eh neida" hvorpå hun svarte: "Ja, for du vil vel ha hjelp!? eller!?". Vet ikke helt om hun forsto at det var selvforskyldt eller ikke men men hehe. 

Anonymkode: 9f3c8...b6c

Det er nok også mye "for sikkerhets skyld" når det kommer til overdoser. Jeg ble lagt inn pga galopperende hjerte da jeg hadde tatt mye Ritalin. Lå på hjerteovervåkningen, men han sa jo allerede på legevakten at EKG så ok ut. Det var uansett en trygghet for jeg blir jo redd når hjertet slår såpass uregelmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...