Gå til innhold

Kan jeg sende dette til fastlegen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle dere her inne. Jeg har ett problem og det er at jeg trenger en time hos fastlegen og jeg er veldig usikker på hva jeg skal skrive. Lurer derfor på om dere kan si noe om meldingen jeg har formulert. Kan jeg sende den???

Hei. Behandler i psykisk helseteam er vekke så jeg har ikke time med henne før 17. april. Og jeg trenger å snakke med noen nå da jeg har det litt tungt og vanskelig. Lurer derfor på om det er mulig å få en time for samtale i neste uke? Ser det ikke er noen ledige timer igjen i kalenderen, men er det kanskje mulig å få en time likevel? Skjønner om det ikke går.

Anonymkode: 2fe02...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

MÅ du snakke med noen før 17. april? Har du det sp vanskelig at du må ha akuttime hos legen? 

Anonymkode: 2be9f...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

MÅ du snakke med noen før 17. april? Har du det sp vanskelig at du må ha akuttime hos legen? 

Anonymkode: 2be9f...e23

Hva er dette for slags spørsmål? Gjør det deg noe hvis ts har det vanskelig og trenger en prat med fastlegen før 17. april? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

MÅ du snakke med noen før 17. april? Har du det sp vanskelig at du må ha akuttime hos legen? 

Anonymkode: 2be9f...e23

På hvilken måte mener du dette hjelper ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle dere her inne. Jeg har ett problem og det er at jeg trenger en time hos fastlegen og jeg er veldig usikker på hva jeg skal skrive. Lurer derfor på om dere kan si noe om meldingen jeg har formulert. Kan jeg sende den???

Hei. Behandler i psykisk helseteam er vekke så jeg har ikke time med henne før 17. april. Og jeg trenger å snakke med noen nå da jeg har det litt tungt og vanskelig. Lurer derfor på om det er mulig å få en time for samtale i neste uke? Ser det ikke er noen ledige timer igjen i kalenderen, men er det kanskje mulig å få en time likevel? Skjønner om det ikke går.

Anonymkode: 2fe02...912

Ja, dette synes jeg godt du kan sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle gå fint det. Man kan også bruke fastlegen som en samtalepartner, kanskje ikke like kunnskapsrike som psykologer, psykiater og psykepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det går fint, men ikke forvent å få akuttimer bare for å få snakket med noen fordi du har det litt vanskelig da det er lange lister. 

Men har du vurdert å skrive ned tankene i en notatbok f. Eks? 

Anonymkode: 79be4...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja det går fint, men ikke forvent å få akuttimer bare for å få snakket med noen fordi du har det litt vanskelig da det er lange lister. 

Men har du vurdert å skrive ned tankene i en notatbok f. Eks? 

Anonymkode: 79be4...bc7

Hos min forrige fastlege fikk jeg akuttime når jeg hadde det du kaller "litt" vanskelig.  Dette fordi det hos meg og sikkert også hos andre, raskt kan bli vesentlig dårligere.  Og da vil en måtte bruke vesentlig lenger på å få meg opp (sikkert også andre)  Vet ikke hvordan det er/blir hos min nye fastlege.

Det er forresten legens (eller legens sekretær) jobb å bestemme hvem som får akuttime. 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja det går fint, men ikke forvent å få akuttimer bare for å få snakket med noen fordi du har det litt vanskelig da det er lange lister. 

Men har du vurdert å skrive ned tankene i en notatbok f. Eks? 

Anonymkode: 79be4...bc7

Det kommer an på hvilke avtaler man har med fastlegen det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (15 minutter siden):

Det kommer an på hvilke avtaler man har med fastlegen det. 

Ja, det kommer også an på hvordan en definerer litt vanskelig.  For noen så betyr det litt, men for andre så er en faktisk ganske dårlig.  Selv er jeg flink til å si når ting går bedre, men elendig til å si hvordan ting egentlig er når jeg begynner å bli dårlig.  Da har jeg vanligvis vært dårlig en stund og burde ha gått til legen tidligere. Dette gjelder også når det er fysiske ting.  Vil tro at flere ogsp har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes meldingen var helt fint. :) Forhåpentligvis skjønner legen at "litt vanskelig" kan være beskjeden bruk av ord. At du egentlig har det ganske vanskelig. 

 

Jeg synes det er svært merkelig at enkelte ser ut til å la seg provosere av at noen ber om og får hjelp. Det er ikke innafor å påføre noen skam over at de ber om hjelp. Ikke i det hele tatt. I verste fall fører det til at noen som trenger akutt hjelp velger å ikke ta kontakt. Legen er den som vurderer behovet for hjelp og ikke noen på forum. I hvert fall ikke når den som spør om råd på forumet ikke ba om innspill på OM legen skulle kontaktes.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...