Gå til innhold

Dere som er psyke og bare jobber deltid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sånn som meg. I flere år jobba jeg ikke i det hele tatt. Hva sier dere når folk spør hva dere jobber med? Er det mange som spør om stillingsprosent? Jeg har ikke kontakt med så mange mennesker lenger, annet en familie og en barndomsvenn som er psyk og ikke har andre venner. Jeg unngår å bli kjent med folk. Til tross for at jeg vil ha venner. Jeg er vel redd for å bli sett ned på og å bli avvist. De gangene noen spør har de ikke spurt noe videre når jeg sier hva jeg gjør så langt. Jeg har angst for at folk skal få vite at jeg er psyk, og behandle meg annerledes. Og at det skal gå ut over barna mine på noen måte. 

Anonymkode: cf98c...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sånn som meg. I flere år jobba jeg ikke i det hele tatt. Hva sier dere når folk spør hva dere jobber med? Er det mange som spør om stillingsprosent? Jeg har ikke kontakt med så mange mennesker lenger, annet en familie og en barndomsvenn som er psyk og ikke har andre venner. Jeg unngår å bli kjent med folk. Til tross for at jeg vil ha venner. Jeg er vel redd for å bli sett ned på og å bli avvist. De gangene noen spør har de ikke spurt noe videre når jeg sier hva jeg gjør så langt. Jeg har angst for at folk skal få vite at jeg er psyk, og behandle meg annerledes. Og at det skal gå ut over barna mine på noen måte. 

Anonymkode: cf98c...53f

Alkohol oå lørdag😀

Anonymkode: cf98c...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alkohol oå lørdag😀

Anonymkode: cf98c...53f

?

Anonymkode: 6bfcc...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som om du skammer deg over å jobbe deltid. Så mange mennesker gjør det av mange forskjellige grunner. Jeg er hundre prosent ufør, men kjenner ingen skam pga det. Har ikke problemer med å si det til noen og føler ikke at jeg blir sett ned på av den grunn. Har iallfall ikke gått utover sønnen min. 

Sånn helt konkret sier jeg at jeg er (tittelen min) men jeg er ufør nå. Når jeg begynner i jobben min igjen kommer jeg til å si tittelen min uansett hvilken prosent jeg jobber i. 

Vær stolt over at du har kommet deg tilbake i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen skam å jobbe deltid! Jeg jobber 80%, det er ingen som bryr seg. Aldri har noen jeg jobber med spurt heller, vet ikke om alle er klar over det. Jobber turnus, så det er ikke så lett å ha oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sånn som meg. I flere år jobba jeg ikke i det hele tatt. Hva sier dere når folk spør hva dere jobber med? Er det mange som spør om stillingsprosent? Jeg har ikke kontakt med så mange mennesker lenger, annet en familie og en barndomsvenn som er psyk og ikke har andre venner. Jeg unngår å bli kjent med folk. Til tross for at jeg vil ha venner. Jeg er vel redd for å bli sett ned på og å bli avvist. De gangene noen spør har de ikke spurt noe videre når jeg sier hva jeg gjør så langt. Jeg har angst for at folk skal få vite at jeg er psyk, og behandle meg annerledes. Og at det skal gå ut over barna mine på noen måte. 

Anonymkode: cf98c...53f

De få ganger jeg har opplevd at folk spør hva jeg jobber med har jeg svart at jeg jobber som renholdsoperatør på sykehus. Folk spør ikke om hvor stor stilling jeg har, det har kun hatt praktisk betydning i økonomisk sammenheng (feks boliglån). Jeg kjenner flere som jobber deltid og ingen spør om hvorfor.

Det kan være ulike årsaker til at folk jobber deltid - som feks at det er et valg de selv har tatt (de ønsker feks mer fritid eller være mere hjemme med barn), det finnes ikke høyere stillingsprosent i bedriften, bedriften vil heller ha flere deltidsansatte enn få heltidsansatte, de har ikke helse til å jobbe full stilling, de er delvis ufør osv. 

På sykehuset er det mange sykepleiere som er deltidsansatte fordi de rett og slett ikke får full stilling. Vår avdeling (renhold) har jobbet for å ha bare fulle stillinger, men det er en som ikke har helse til å jobbe full stilling sånn at den stillingen er delt i to 50%-stillinger - men det er ingen som reagerer negativt på det, vi har forståelse for at ikke alle har helse til å jobbe eller ikke jobbe full stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke det er så mye stigma for de som jobber deltid. Da har du jo i det minste en jobb og jeg tror aldri jeg har opplevd at noen har spurt hverandre om stillingsprosent.

Jeg er ufør og svarer at jeg er ufør når folk spør. Jeg har aldri hatt noe yrke som har gitt meg en identitet slik at jeg kan svare " jeg er ufør nå, men tidligere var jeg X ".

Anonymkode: 5589c...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...