AnonymBruker Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Dette er ikke direkte psykiatri, men jeg er så engstelig at jeg spør her. Samboeren min har fått påvist hjerteflimmer. Han plages av ubehag, hjertebank og trykkfølelse. Han skal om noen uker på elektrosjokk konvertering i narkose. Han sover veldig for han er redd for at hjertet skal stoppe mens han sover. Dessuten har han så uregelmessige og sterke hjerteslag ved kvelds og nattestid. Er det fare for at hjertet bare plutselig kan stoppe særlig i søvn? Anonymkode: 25ae9...9ef 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Sover veldig dårlig skulle det stå... Anonymkode: 25ae9...9ef 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Hei. Jeg tenker et par ting her: 1. Jeg kan berolige deg, hjertet stopper ikke, heller ikke i søvne. Det kan dere ta helt med ro. Dette er en hjerterytmeforstyrrelse fra hjertets forkamre - ikke farlig når man bruker blodfortynnende, men veldig ubehagelig. 2. I påvente av elektrokonvertering (og effekt av blodfortynnende medisiner) virker det som pulsen må bremses ned. Ut fra det du skriver virker det som pulsen (og overledningen fra hjertets forkamre til hjertekamre) er for rask. Han bør snakke med lege for å få et medikament som bremser pulsen og hjertebanken (Verapamil eller betablokker). Hvor rask puls har han i hvile og f.eks etter å ha gått opp en trapp. Den burde være hhv 80 i hvile og maks 120-130 etter lett aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Jeg hadde kronisk hjerteflimmer i to år og gikk da også på betablokker for å stabilisere pulsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Som ISW skriver: Forkammerflimmer er ikke farlig på kort sikt. Hadde det vært det, ville sykehuset tatt konsekvensen av det og behandlet han umiddelbart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.