Gå til innhold

Fire bursdager i familien denne måneden. Gaveråd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Denne måneden er det 4 bursdager i familien. Jeg burde ikke konsentrer meg om å gi gaver til annet enn de nærmeste. Det blir så mange gaver, og mye penger. 

Jeg har 3 tantebarn som blir alt fra 6 til 10 år. Noen som har råd om billige gaver i den alderen ?  :)Har en søster som har dag også.  

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Denne måneden er det 4 bursdager i familien. Jeg burde ikke konsentrer meg om å gi gaver til annet enn de nærmeste. Det blir så mange gaver, og mye penger. 

Jeg har 3 tantebarn som blir alt fra 6 til 10 år. Noen som har råd om billige gaver i den alderen ?  :)Har en søster som har dag også.  

Anonymkode: 345a8...621

Lego? Bøker? Vi gir ikke bursdagsgaver til søsken lengre nå, det blir på en måte bare å bytte penger. :) Gir heller noe til jull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har 3 tantebarn som blir alt fra 6 til 10 år.

Er de søsken? I så fall kan du gi dem noe de kan ha sammen, f.eks. et spill. Da blir det ikke så dyrt. 

Ellers er det jo litt avhengig av kjønn og interesser. Det går mot vår, så du kan tenke i retning av ting som brukes utendørs. Det er billigere enn det meste data- og elektronikkbaserte de ofte driver med inne. 6-åringen kan f.eks. få fargekritt til å bruke på asfalten, hvis de bor sånn til at det er en naturlig aktivitet. 

Jeg går ikke god for disse varene, det kan godt tenkes mye av det er søppel, men du kan kanskje få noen ideer: https://www.billigmarkedet.no/categories/leker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Lego? Bøker? Vi gir ikke bursdagsgaver til søsken lengre nå, det blir på en måte bare å bytte penger. :) Gir heller noe til jull.

Jeg er veldig imot dette med bursdagsgaver og julegaver til søsken, og tantebarn. Disse har absolutt alt. 

Jeg har derimot ikke så god økonomi. Men jeg kunne jo kuttet ferietur og leve billigere slik at jeg hadde bedre råd til gaver til alle sammen.  :) . Men litt selvpleie er viktig å unne seg. 

Tenkte å prøve å gi noe for 50 kr til hver. Men det var det vanskelig å finne nå uten at det virker lite. Det var lettere før. Men tenker at bøker, Lego,  perler å lage smykke av kan være noe. Takk for råd :)

Jeg er så redd for at de reagerer hvis jeg kommer med en gave som virker billig. Er invitert i besøk. Og da sitter alle å ser hva de får og kommenterer osv. Jeg missliker veldig settingen rundt gaver. 

Fornuftig å kutte på sånnt ja :)

 

 

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Er de søsken? I så fall kan du gi dem noe de kan ha sammen, f.eks. et spill. Da blir det ikke så dyrt. 

Ellers er det jo litt avhengig av kjønn og interesser. Det går mot vår, så du kan tenke i retning av ting som brukes utendørs. Det er billigere enn det meste data- og elektronikkbaserte de ofte driver med inne. 6-åringen kan f.eks. få fargekritt til å bruke på asfalten, hvis de bor sånn til at det er en naturlig aktivitet. 

Jeg går ikke god for disse varene, det kan godt tenkes mye av det er søppel, men du kan kanskje få noen ideer: https://www.billigmarkedet.no/categories/leker

 

Takk for ideen :) . Skal sjekke her. Jeg kommer ikke til å kjøpe annet enn billigst mulig gaver.  :)

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du hekle? Da kan du hekle kluter til din søster. Ca 50 kr for tre stykker. Kan du det ikke så lærer du det fort ved å se på en youtube video. Det er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Kan du hekle? Da kan du hekle kluter til din søster. Ca 50 kr for tre stykker. Kan du det ikke så lærer du det fort ved å se på en youtube video. Det er veldig enkelt.

Jeg må finne på kreative løsninger  :) . Jeg er ikke god i håndarbeid.  Men takk for god ide. 

Jeg får inntrykk av at mange forventer å få en viss pris i gave. Men jeg prøver å kjøpe så billig som mulig, men noe som ser dyrere ut enn det er. Før var det enklere. Men tror mye har steget i pris. 

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (10 minutter siden):

Er de søsken? I så fall kan du gi dem noe de kan ha sammen, f.eks. et spill. Da blir det ikke så dyrt. 

Ellers er det jo litt avhengig av kjønn og interesser. Det går mot vår, så du kan tenke i retning av ting som brukes utendørs. Det er billigere enn det meste data- og elektronikkbaserte de ofte driver med inne. 6-åringen kan f.eks. få fargekritt til å bruke på asfalten, hvis de bor sånn til at det er en naturlig aktivitet. 

Jeg går ikke god for disse varene, det kan godt tenkes mye av det er søppel, men du kan kanskje få noen ideer: https://www.billigmarkedet.no/categories/leker

 

Var mye smarte løsninger i linken som du ga. Takk for den 😊

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne måneden er det 4 bursdager i familien. Jeg burde ikke konsentrer meg om å gi gaver til annet enn de nærmeste. Det blir så mange gaver, og mye penger. 

Jeg har 3 tantebarn som blir alt fra 6 til 10 år. Noen som har råd om billige gaver i den alderen ?  :)Har en søster som har dag også.  

Anonymkode: 345a8...621

Jeg kjøpte OBOS-medlemskap til alle fire barnebarna da de ble 1 år og kjøper gjerne noe ved siden av, men synes vel det ikke hadde vært nødvendig med noe stort hvis jeg hadde hatt dårlig råd.  Dattera mi synes fremdeles tegneblokker, fargestifter, hårstrikker, plastelina, perler er forbruksvare så det kjøper jeg alltid.  

Jeg har bare jentebarnebarn da, og har vel sett at gutter ønsker litt andre ting enn mine gjør.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte OBOS-medlemskap til alle fire barnebarna da de ble 1 år og kjøper gjerne noe ved siden av

Koster det å være medlem for de under 18 i OBOS? I TOBB koster det 400,- i innmelding og for alle under 18 er det gratis å være medlem, om du eier TOBB-bolig og er over 18 år er det gratis, ellers koster det 300,- i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (33 minutter siden):

Koster det å være medlem for de under 18 i OBOS? I TOBB koster det 400,- i innmelding og for alle under 18 er det gratis å være medlem, om du eier TOBB-bolig og er over 18 år er det gratis, ellers koster det 300,- i året.

Ja, det koster 300 kr året.  Så jeg betaler for minstemann, meg sjøl + fire barnebarn 😉.  Og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekket europris sin katalog, og zw hadde noe som ser dyrere ut men koster kun litt over 50 kr 😊🥰. Tenker på å gå innom europris en av dagene. Jeg er nødt å spare der jeg kan slik at jeg kan leve noenlunde greit liv selv. Det blir fort dyrt om man kjøper 4 gaver for 400 til 500 per stykk. Da nærmer det seg 2000 kr i gaver på en måned. Folk pleier å ikke virke til å bry seg så mye om gaven uansett. De har jo alt. 

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (12 timer siden):

Jeg kjøpte OBOS-medlemskap til alle fire barnebarna da de ble 1 år og kjøper gjerne noe ved siden av, men synes vel det ikke hadde vært nødvendig med noe stort hvis jeg hadde hatt dårlig råd.  Dattera mi synes fremdeles tegneblokker, fargestifter, hårstrikker, plastelina, perler er forbruksvare så det kjøper jeg alltid.  

Jeg har bare jentebarnebarn da, og har vel sett at gutter ønsker litt andre ting enn mine gjør.

Ja det er unødvendig å kjøpe noe stort når man har dårlig råd. Det handler om økonomi. Det som jeg ikke gjør,  det er å fortelle om min økonomi til søsken, tantebarn osv. Det liker jeg å ha for meg selv. Men jeg tar meg råd til ferie. Men jeg vil ikke bruke en haug med penger på masse gaver. Familien er så stor. Og det blir lett flere tusener av kroner nesten månedlig om jeg gir gaver for 400 / 500 kr.  :)

Anonymkode: 345a8...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...