Gå til innhold

Det er rart at så mange av dere med aspergers har så mange venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har lest at mange som egentlig har adhd blir feildiagnostisert med autisme. 

Anonymkode: 5ab70...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i mange? 

Jeg har en venn i byen, ei venninne I en annen by og to i utlandet. 

Så har jeg rusvenner. Jeg blir jo mer pratsom av meg ved hjelp av rus. 

Til den over her så gav testene indikasjon for utredning for ADD da jeg fikk Asperger syndrom. Men det ble aldri noen videre utredning. Men da jeg vasket og ryddet 5 rom samtidig i dag fordi når jeg kom inn i ett rom så ble jeg avledet med å begynne å rydde det jeg så i det rommet og glemte rommet jeg egentlig holdt på med. Da tenkte jeg med meg selv at det er kanskje noe i de testene som viste mulig ADD/ADHD. Men jeg skårer innenfor Asperger på alle tester. Likevel er jeg bedre fungerende enn mange. Men mange venner har kommet og gått. De som har blitt værende har akseptert mine problemer med kommunikasjon for de ser den jeg er som person. Jeg kompenserer mye og har lært å bruke humor i visse situasjoner hvor jeg er litt typisk Asperger. Framfor å grave meg ned i skam og flauhet så det blir kleint for alle. Derfor spiller også mine venner på humor med meg når jeg tråkker feil, tar ting bokstavelig, ikke skjønner satirer etc. Men når det gjelder nye folk blir jeg veldig skjematisk for å holde en samtale i gang. Og jeg klandrer alltid meg selv når praten ikke går som den skal. Men jeg har klart å snu om på situasjoner så jeg heller oppfattes som sjarmerende enn dum og klein. 

Men jeg har ikke fått nye venner som ikke er i rusmiljøet på lenge. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...