Gå til innhold

Kupton - jobbe på psykiatrisk vs somatisk sengepost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mer mentalt slitsomt å jobbe på en psykiatrisk sengepost enn på en somatisk sengepost?

Anonymkode: e730a...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg er individuelt. For meg er det mer mentalt slitsomt å jobbe med det jeg ikke synes er så spennende, og mer inspirerende å jobbe med det jeg synes er utfordrende og spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det mer mentalt slitsomt å jobbe på en psykiatrisk sengepost enn på en somatisk sengepost?

Anonymkode: e730a...f8b

Jeg har jobbet på somatisk sengepost i mange år. Når man jobber med mennesker jobber man med hele mennesket. De kommer med sine fysiske plager men svært mange syke mennesker har også psykiske utfordringer. Spesielt hvis man jobber med akutt og alvorlig syke vil det oppleves utfordrende over tid. Den største forskjellen jeg opplevde mellom å jobbe i psykiatrien og sykehus var arbeidsmengden og tempoet. På sykehuset var det intenst travelt og en følelse av å alltid være overveldet av ansvar. Hele tiden følge med og ikke overse ting. Jobbe overtid og ta med seg problemer hjem. Det var utfordringer med  mennesker som ikke ville samarbeide, var utagerende også på sykehuset men litt mer i psykiatrien. I psykiatrien var det roligere men utfordrende og vonde skjebner på en annen måte. Mennesker som gjerne ikke ville leve eller var aggressive og uberegnelige , tunge samtaler,  mer grensesetting og motivering ol. Det er mentalt slitsomt å jobbe med .Men det kommer jo veldig an på hvilken avdeling man jobber på både innen psykiatri og somatisk avdeling. Så egentlig umulig å svare på. 

Anonymkode: 04813...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...