Gå til innhold

Har du samme tlf nummer nå som du hadde som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og dersom man har samme nummer som man hadde som barn og foreldrene opprettet kan da foreldrene sine på noen måte lese meldingene dine osv? Eller ved å ringe inn til noe sted elns siden de opprettet nummeret? 

Anonymkode: c9d45...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var barn hadde vi femsifret telefonnummer og fatsstelefon 😉 

Men min voksne sønn har hatt samme telefonnummer siden han var barn. Fordi telefonnummeret i sin tid var knyttet til "familieabonnement" med farens telefonnummer (dette var en greie for en del år tilbake), så var selve eierskapet til telefonnummeret knyttet til farens abonnement. Faren hans kunne ikke lese meldingene eller noe slikt, men det var etterhvert ugreit å ikke eie sitt eget nummer, slik at man står fritt i å bestemme selv hva slags abonnement han ville ha. Derfor måtte faren bekrefte overfor Telenor at han "overdro" eierskapet til telefonnummeret til sin sønn. Hadde han ikke gjort det, ville alternativet være å skaffe seg nytt telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fra jeg var 12 år har jeg hatt samme nummer. Derfor er det å glemme mitt eget nr et tegn på å være veldig veldig sliten. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde, som Morsan, femsifret telefonnummer da jeg var barn. Da jeg begynte å studere hadde først ett fasttelefonnummer der jeg bodde første året, så et annet i kollektivet andree året, så et tredje det tredje året, og så flyttet vi til et annet hus de to siste årene og hadde da samme fasttelefonnummer TO år på rad 🙂

Da vi flyttet etter studiene til hybelleilighet tok det 6 uker å få installert fasttelefon. Da måtte vi bruke telefonkiosk borte på butikken, eller evt ringe fra jobben, hvis det var noe viktig. Det nummeret hadde vi imidlertid lenge, helt til vi sluttet med fasttelefon for ikke så voldsomt mange år siden (7-8 år siden kanskje?)

Jeg fikk min egen mobiltelefon med eget nummer ca 2003 tror jeg (før det hadde vi en mobiltelefon på jobb som gikk litt på rundgang 😄 - husker i alle fall at jeg måtte levere den videre til vikaren min da jeg gikk ut i permisjon i 2001 😮 😄 😮 

Så oppsummert: Jeg har hatt samme telefonnummer i ca 20 år nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fasttelefon da jeg var barn. Min mor tok dette nummeret med seg da hun flyttet til leilighet i eldre alder, men hun har ikke fasttelefon lenger (og dermed heller ikke barndomsnummeret). 

Jeg husker ikke hvor lenge jeg har hatt nummeret jeg har nå, men det er ganske mange år. Jeg har hatt i hvert fall ett mobilnummer før det jeg har nå, kanskje flere. Det husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (3 timer siden):

Da jeg var barn hadde vi femsifret telefonnummer og fatsstelefon 😉 

Men min voksne sønn har hatt samme telefonnummer siden han var barn. Fordi telefonnummeret i sin tid var knyttet til "familieabonnement" med farens telefonnummer (dette var en greie for en del år tilbake), så var selve eierskapet til telefonnummeret knyttet til farens abonnement. Faren hans kunne ikke lese meldingene eller noe slikt, men det var etterhvert ugreit å ikke eie sitt eget nummer, slik at man står fritt i å bestemme selv hva slags abonnement han ville ha. Derfor måtte faren bekrefte overfor Telenor at han "overdro" eierskapet til telefonnummeret til sin sønn. Hadde han ikke gjort det, ville alternativet være å skaffe seg nytt telefonnummer.

Femsifret? Var retningsnummer tre siffer? 
Jeg hadde seks siffer + to siffer retningsnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg har hatt det samme nummeret side 01. Men ikke siden jeg var barn. Da hadde vi nate fasttelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E7H7 skrev (7 minutter siden):

Femsifret? Var retningsnummer tre siffer? 
Jeg hadde seks siffer + to siffer retningsnummer.

Ja, hvis jeg husker rett, var det kun de største byene som hadde 6-sifret med 2-sifret retningsnummer. På mindre steder var det 3+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Nei, jeg hadde, som Morsan, femsifret telefonnummer da jeg var barn. Da jeg begynte å studere hadde først ett fasttelefonnummer der jeg bodde første året, så et annet i kollektivet andree året, så et tredje det tredje året, og så flyttet vi til et annet hus de to siste årene og hadde da samme fasttelefonnummer TO år på rad 🙂

Da vi flyttet etter studiene til hybelleilighet tok det 6 uker å få installert fasttelefon. Da måtte vi bruke telefonkiosk borte på butikken, eller evt ringe fra jobben, hvis det var noe viktig. Det nummeret hadde vi imidlertid lenge, helt til vi sluttet med fasttelefon for ikke så voldsomt mange år siden (7-8 år siden kanskje?)

Jeg fikk min egen mobiltelefon med eget nummer ca 2003 tror jeg (før det hadde vi en mobiltelefon på jobb som gikk litt på rundgang 😄 - husker i alle fall at jeg måtte levere den videre til vikaren min da jeg gikk ut i permisjon i 2001 😮 😄 😮 

Så oppsummert: Jeg har hatt samme telefonnummer i ca 20 år nå.

 

Første gang jeg hadde eget telefonnummer, og altså ikke ble ringt opp på hybelvertinnens nummer eller på den felles telefonen "på gangen" på studentbyen, var da jeg i 1990 flyttet sammen med han som nå er min eksmann. Vi hadde samme telefonnummer/fasttelefon da vi ble skilt mange år senere, bortsett fra at det hadde gått fra 6-sifret til 8-sifret. 

Min første egne mobiltelefon kjøpte jeg i 1998, men jeg fikk mitt nåværende nummer opprinnelig som tjenestetelefon i 2001. Den gang kunne man ikke "ta med seg" nummeret sitt når man byttet mellom privat og jobbtelefon, men det kunne man senere. Jeg har derfor tatt med meg dette nummeret siden 2001 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var barn hadde vi ikke telefon engang. Ikke fordi jeg er så ekstremt gammel, men fordi det var en ting det ikke ble sett på som greit å betale for i en stram økonomi.  Jeg tror mine foreldre fikk telefon rundt 1990.  De har det samme nummeret (nå utvidet med 2-3 sifre) fremdeles, og er blant de ytterst få jeg kjenner som fremdeles har fasttelefon.

Min første mobil fikk jeg i 1995.  Den var kjempestor, og ble behandlet som en vanlig fasttelefon.  Grunnen var at jeg studerte og leide hybel hos ei dame som kun godtok at folk ringte til meg på hennes fasttelefon hvis det var livsviktig.  Den eneste gangen det ble ringt til denne telefonen, var min far som skulle informere om at min bestefar var død. Det ble for øvrig ikke regnet som "nødvendig nok" informasjon til å oppta hennes telefonlinje, og hun ble kjempesur (rar dame i det hele).

Jeg er nå på mitt andre mobilnummer.

Anonymkode: 4f6b3...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E7H7 skrev (1 time siden):

Femsifret? Var retningsnummer tre siffer? 
Jeg hadde seks siffer + to siffer retningsnummer.

Jeg husker det var 3+5, men vi fikk telefon først når det var 2+6 og jeg husker godt telefonnummeret også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da jeg var barn hadde vi ikke telefon engang. Ikke fordi jeg er så ekstremt gammel, men fordi det var en ting det ikke ble sett på som greit å betale for i en stram økonomi.  Jeg tror mine foreldre fikk telefon rundt 1990.  De har det samme nummeret (nå utvidet med 2-3 sifre) fremdeles, og er blant de ytterst få jeg kjenner som fremdeles har fasttelefon.

Min første mobil fikk jeg i 1995.  Den var kjempestor, og ble behandlet som en vanlig fasttelefon.  Grunnen var at jeg studerte og leide hybel hos ei dame som kun godtok at folk ringte til meg på hennes fasttelefon hvis det var livsviktig.  Den eneste gangen det ble ringt til denne telefonen, var min far som skulle informere om at min bestefar var død. Det ble for øvrig ikke regnet som "nødvendig nok" informasjon til å oppta hennes telefonlinje, og hun ble kjempesur (rar dame i det hele).

Jeg er nå på mitt andre mobilnummer.

Anonymkode: 4f6b3...663

Vi fikk telefon i 1986, av samme grunner som hos deg, det var for dyrt, søstra mi bodde i samme oppgang og hadde telefon og det var telefonkiosk oppe i gata. :) Jeg er vel også på mitt andre eller muligens tredje mobilnummer, i begynnelsen måtte man vel bytte simkort og nummer om man kjøpte ny mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk fasttelefon på sytti-tallet, tidligere enn de fleste i nabolaget på grunn av jobben til min far, som innebar vakttjeneste. Slektninger og naboer kom for å låne telefonen og jeg måtte løpe over og gi beskjed når noen  ringte for å snakke med dem.

Har ellers hatt samme mobilnummer siden 2001, og skifter leverandør på abonnement sånn ca. hvert 20 år, ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme nummer siden 1996. Også vi hadde fasttelefon med 5+ 3 siffer da jeg var barn😊 Jobben har mitt nr til låns mens jeg jobber der, men jeg går det tilbake når jeg sier opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også 5 sifret telefon nummer og husker faktisk nummeret ennå (er selfølgelig ikke i bruk nå)  Husker også den første mobiltelefonen som min far hadde da han hadde vakt.... den var like stor som et bilbatteri og med dengang vanlig telefonrør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...