Gå til innhold

Samtaleterapi og AD i kombinasjon (depresjon)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynt på AD mot depresjon for 2 mnd siden, trappet opp til 100mg Zoloft for to uker siden. Tror det har en viss effekt endelig, så blir spennende å se fremover..

Samtidig ble jeg for få uker siden tilbudt samtaleterapi på DPS. Psykiateren der vurderte det til alvorlig depresjon, men selv tror jeg vel heller at det er moderat. Men uansett så ville han sette opp ukentlig timer, og jeg har vært der to ganger etterpå.

Vet ingen kan vite hva som skjer i akkurat min situasjon, jeg lurer egentlig mest litt generelt når man kombinerer på denne måten. Ses terapi som unødvendig og blir raskt avsluttet (ift pågang og køer med dårlige(re) pasienter) om medisiner har god effekt før man kommer skikkelig i gang med samtaleterapi? Er det noe vits? Hva skal til for at man er «ferdigbehandlet»?

 

 

Anonymkode: cf49c...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Begynt på AD mot depresjon for 2 mnd siden, trappet opp til 100mg Zoloft for to uker siden. Tror det har en viss effekt endelig, så blir spennende å se fremover..

Samtidig ble jeg for få uker siden tilbudt samtaleterapi på DPS. Psykiateren der vurderte det til alvorlig depresjon, men selv tror jeg vel heller at det er moderat. Men uansett så ville han sette opp ukentlig timer, og jeg har vært der to ganger etterpå.

Vet ingen kan vite hva som skjer i akkurat min situasjon, jeg lurer egentlig mest litt generelt når man kombinerer på denne måten. Ses terapi som unødvendig og blir raskt avsluttet (ift pågang og køer med dårlige(re) pasienter) om medisiner har god effekt før man kommer skikkelig i gang med samtaleterapi? Er det noe vits? Hva skal til for at man er «ferdigbehandlet»?

 

 

Anonymkode: cf49c...723

Jeg vet ikke hvordan det prioriteres, men slik jeg oppfatter det så er det vanlig ved depresjon å kombinere AD med samtaleterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...