Gå til innhold

Har du Spotify ?


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har Tidal. Veldig fornøyd. Men jeg snakket med musikkterapeuten min i går om at jeg savner litt den store samlingen med CDer. Jeg savner det med å bla gjennom alt du har og så finner akkurat den rette cd'en. Nå er det så mye å lete i at jeg ikke husker hva jeg leter etter.

Og så var det jo slik at man ble så uendelig godt kjent med musikken på den CDen man hadde. For den hadde man kjøpt og det gikk kanskje litt tid før du hadde råd til å kjøpe en ny.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg har Tidal. Veldig fornøyd. Men jeg snakket med musikkterapeuten min i går om at jeg savner litt den store samlingen med CDer. Jeg savner det med å bla gjennom alt du har og så finner akkurat den rette cd'en. Nå er det så mye å lete i at jeg ikke husker hva jeg leter etter.

Og så var det jo slik at man ble så uendelig godt kjent med musikken på den CDen man hadde. For den hadde man kjøpt og det gikk kanskje litt tid før du hadde råd til å kjøpe en ny.

 

Ja det hadde sin sjarm. Før brukte jeg 2000 kroner i måneden på vinyl og noe cd, men nå bruker jeg119 på Spotify. Så det er også en dårlig deal for musikere. Jeg har planer om å begynne å bruke fysisk format igjen, men det er ikke praktisk. Uansett kommer jeg ikke til å bruke 2000 på musikk i måneden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Ja det hadde sin sjarm. Før brukte jeg 2000 kroner i måneden på vinyl og noe cd, men nå bruker jeg119 på Spotify. Så det er også en dårlig deal for musikere. Jeg har planer om å begynne å bruke fysisk format igjen, men det er ikke praktisk. Uansett kommer jeg ikke til å bruke 2000 på musikk i måneden igjen.

Jeg husker når jeg var gift så var jeg så frustrert over alle cdene som kom i hus. Hvor skulle jeg plassere dem? Men så ble plutselig vinyl populært igjen og da tok det jo helt av. De er jo kjempevanskelige å oppbevare.

Men ja, streamingtjenestene har endret inntektsgrunnlaget til musikerne. Vet ikke om de har bedret det nå, enn hva det var i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (26 minutter siden):

Jeg husker når jeg var gift så var jeg så frustrert over alle cdene som kom i hus. Hvor skulle jeg plassere dem? Men så ble plutselig vinyl populært igjen og da tok det jo helt av. De er jo kjempevanskelige å oppbevare.

Men ja, streamingtjenestene har endret inntektsgrunnlaget til musikerne. Vet ikke om de har bedret det nå, enn hva det var i begynnelsen.

Mannen min har kastet alle coverne på sine cd'er og satt dem i slike cd-album med plastlommer. *grøss* Jeg makter ikke å oppbevare dem på den måten så mine ligger pent  i et par esker - MED cover! 😂 Men hører vi på dem noen gang? Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (41 minutter siden):

Mannen min har kastet alle coverne på sine cd'er og satt dem i slike cd-album med plastlommer. *grøss* Jeg makter ikke å oppbevare dem på den måten så mine ligger pent  i et par esker - MED cover! 😂 Men hører vi på dem noen gang? Nope.

Jeg hadde en overgangsperiode. Først hadde jeg dem alle samlet i esker på soverommet. Så gjorde jeg som din mann, satte de platene jeg var mest glad i i en mappe og kastet resten. Når jeg kjøpte ny bil nå uten cd spiller kastet jeg mappen. Jeg lever overraskende godt med det.

Eneste triste er at jeg med en feil kastet min siste eksemplar av cd'en jeg og eksen gav ut. Og den digitaliserte vi aldri desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg hadde en overgangsperiode. Først hadde jeg dem alle samlet i esker på soverommet. Så gjorde jeg som din mann, satte de platene jeg var mest glad i i en mappe og kastet resten. Når jeg kjøpte ny bil nå uten cd spiller kastet jeg mappen. Jeg lever overraskende godt med det.

Eneste triste er at jeg med en feil kastet min siste eksemplar av cd'en jeg og eksen gav ut. Og den digitaliserte vi aldri desverre.

Jeg kvittet meg med en del, men de jeg ikke klarte å gi slipp på ligger oppe i 2. etg i to pene esker. :) Er det ingen som har et eks av platen deres som du kan få da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg kvittet meg med en del, men de jeg ikke klarte å gi slipp på ligger oppe i 2. etg i to pene esker. :) Er det ingen som har et eks av platen deres som du kan få da?

Det er det muligens, men den begynner å bli så gammel nå at det sikkert er noen hakk i. Får spørre litt rundt. Hadde jo vært kjekt å ha et eksemplar til sønnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har familie abonnement som er en god og billig løsning. Rett under 200 kr. for opptil 6 brukere. 

Hadde tidligere enn stor samling med LP-plater og CD’er og selv om det var tungt å gi slipp på dem av nostalgiske årsaker, var det samtidig en lettelse å bli kvitt dem og plassen de tok. Spotify er enkelt og lett tilgjengelig og jeg liker å lage spillelister til ulike formål. 

Kvittet meg med hundrevis av bøker da vi flyttet for noen år siden. Vedmodig, men deilig på samme tid. Nå leser jeg for det meste bøker digitalt og synes det er en glimrende løsning. Eneste unntaket er bøker knyttet til mitt interessefelt og virksomhet, som jeg har liggende og stående i stadig større stabler rundt om og som stadig er i bruk. 

Jeg er ingen minimalist, men synes det har vært deilig å nedskalere mengden ting og tang som samler seg gjennom et langt liv, og i hovedsak kun samler støv og opptar plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare gratisversjonen. Har rippet egen samling og lagt den ut i skyen. Hater spillelister, foretrekker å høre hele album.

Anonymkode: 56d43...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...