Gå til innhold

Urinprøver/test pålitelige for å teste overgangsalder? P


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
 

Noen som vet om de urintestene man får kjøpt for å teste om man er kommet i overgangsalder er pålitelige? 
 

jeg er 40 år gammel og klikket hjem en slik test samtidig som jeg bestilte noen koronatester. Litt fordi jeg har slitt med i perioder med voldsom nattesvette og av og til på dagen. Ikke hver dag men i perioder. Men jeg har ptsd og koblet det først til det. 
 

Første testen var positiv for overgangsalder. Da var jeg 39 år. Tok en ny, 1// pr etter som også viste det samme. 
 

Jeg har ikke mensen da jeg er spiral og ikke hatt den på flere år. 
 

jeg kan ikke ta hormoner pga blodpropp etter p-piller i ung alder. 
 

Men så leser jeg at 39 år er veldig tidlig å komme i overgangsalder. Min egen mor kom i overgangsalderen ca når hun var 52 år. 
Og at det kan kreve behandling å få det så tidlig? Eller? 
 

Er disse urinprøven pålitelige? Og er det veldig tidlig å komme i overgangsalderen som 39 åring? Mulig før, jeg testet ikke før da men slet med hetetokter om nettene i perioder. 
 

Jeg har hypotyreose - om det har noe å si. 
 

mvh kvinne 40 år

Anonymkode: b4b35...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. 
 

Noen som vet om de urintestene man får kjøpt for å teste om man er kommet i overgangsalder er pålitelige? 
 

jeg er 40 år gammel og klikket hjem en slik test samtidig som jeg bestilte noen koronatester. Litt fordi jeg har slitt med i perioder med voldsom nattesvette og av og til på dagen. Ikke hver dag men i perioder. Men jeg har ptsd og koblet det først til det. 
 

Første testen var positiv for overgangsalder. Da var jeg 39 år. Tok en ny, 1// pr etter som også viste det samme. 
 

Jeg har ikke mensen da jeg er spiral og ikke hatt den på flere år. 
 

jeg kan ikke ta hormoner pga blodpropp etter p-piller i ung alder. 
 

Men så leser jeg at 39 år er veldig tidlig å komme i overgangsalder. Min egen mor kom i overgangsalderen ca når hun var 52 år. 
Og at det kan kreve behandling å få det så tidlig? Eller? 
 

Er disse urinprøven pålitelige? Og er det veldig tidlig å komme i overgangsalderen som 39 åring? Mulig før, jeg testet ikke før da men slet med hetetokter om nettene i perioder. 
 

Jeg har hypotyreose - om det har noe å si. 
 

mvh kvinne 40 år

Anonymkode: b4b35...e3d

Visste ikke at det fantes engang... :)  Kan ikke hypotyreose også gi nattesvette? Kontakt heller en gynekolog for å få hjelp fremfor å prøve tester fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg skal få kommet meg til legen. 
 

Jeg visste heller ikke det fantes før jeg skulle bestille korona gester og de hadde alle mulige tester der. Hjemmetester. 
 

Hvis jeg skulle være kommet i overgangsalder i en alder 39/40 år, kan jeg risikere noen senvirkninger av dst? Jeg har hatt lungeemboli og kan ikke ta hormoner. 

Anonymkode: b4b35...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg skal få kommet meg til legen. 
 

Jeg visste heller ikke det fantes før jeg skulle bestille korona gester og de hadde alle mulige tester der. Hjemmetester. 
 

Hvis jeg skulle være kommet i overgangsalder i en alder 39/40 år, kan jeg risikere noen senvirkninger av dst? Jeg har hatt lungeemboli og kan ikke ta hormoner. 

Anonymkode: b4b35...e3d

Noter ned spørsmålene dine til du kommer til gynekolog. :) Fastlegen har gjerne ikke så god peiling på overgangsalder. Om du er på fb er gruppa "FEMIpositiv overgangsalder - før - under og etter" et supert sted for oss kvinner i riktig alder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...