Gå til innhold

CV med hull


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har noen års gikk i min CV grunnet sykdom. Nå vil jeg søke på jobb. Når kommenterer man dette hullet? Allerede i søknaden? På et eventuelt intervju? Bare hvis de spør?

Hva sier jeg i så fall? Jeg er ufør og har ikke vært i jobb på mange år.

Anonymkode: a5d1b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde nesten 4 års hull i CV n. Jeg sa bare at jeg hadde vært syk, men nå er jeg frisk igjen.  Det holder. De har ikke krav på å vite noe mer egentlig. Jeg har jobbet I snart 5 år etter det hullet nå. Skrev ingenting i søknaden om det.

Anonymkode: ecaac...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Trenger ikke kommentere det. Hadde hull egt jeg og. Men det er lett å jukse. Noe jeg gjorde. Ikke vær ærlig i et uærlig samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er venn med lederen i organisasjonen på Facebook fordi vi er tidligere kollegaer. Han vet derfor at jeg har vært veldig psykisk syk fordi jeg har vært åpen på Facebook. Det kom jeg nettopp på. Så jeg føler jeg må si noe....

Anonymkode: a5d1b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har noen års gikk i min CV grunnet sykdom. Nå vil jeg søke på jobb. Når kommenterer man dette hullet? Allerede i søknaden? På et eventuelt intervju? Bare hvis de spør?

Hva sier jeg i så fall? Jeg er ufør og har ikke vært i jobb på mange år.

Anonymkode: a5d1b...e4c

Ved søknad til statlige stillinger, kan det være lurt å krysse av for hull i CV'en dersom hullene skyldes blant annet sykdom. 

Når det gjelder andre stillinger, så hadde jeg ikke nevnt det direkte i søknaden, da det jo fremgår av CV. Hadde derimot forberedt fornuftige svar før evt. intervju, slik at du greit klarer å svare på evt. spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er venn med lederen i organisasjonen på Facebook fordi vi er tidligere kollegaer. Han vet derfor at jeg har vært veldig psykisk syk fordi jeg har vært åpen på Facebook. Det kom jeg nettopp på. Så jeg føler jeg må si noe....

Anonymkode: a5d1b...e4c

Du må ikke si noe, men du må kunne svare på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju. Blir jeg det ikke er det sannsynligvis pga hullet i CVen og det at lederen er venn med meg på Facebook. Jeg er mer enn kvalifisert til jobben. 

Jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal si. Jeg vil virkelig ha denne jobben. Helt fra jeg begynte i yrket har jeg hatt lyst til å jobbe på denne arbeidsplassen. Og så har lederjobb blitt drømmen. Jeg lå våken i hele natt og tenkte på dette. 

Anonymkode: a5d1b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Trenger ikke kommentere det. Hadde hull egt jeg og. Men det er lett å jukse. Noe jeg gjorde. Ikke vær ærlig i et uærlig samfunn.

Det var litt av et råd, er helt uenig. Hadde jeg blitt klar over at en av de jeg hadde ansatt hadde jukset på CV’n eller løyet i intervju, hadde vedkommende sannsynligvis måttet gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke sikkert jeg blir kalt inn til intervju. Blir jeg det ikke er det sannsynligvis pga hullet i CVen og det at lederen er venn med meg på Facebook. Jeg er mer enn kvalifisert til jobben. 

Jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal si. Jeg vil virkelig ha denne jobben. Helt fra jeg begynte i yrket har jeg hatt lyst til å jobbe på denne arbeidsplassen. Og så har lederjobb blitt drømmen. Jeg lå våken i hele natt og tenkte på dette. 

Anonymkode: a5d1b...e4c

Å være kvalifisert innebærer jo også å være robust nok psykisk til å fungere i jobben. Dersom du nylig har vært syk, så er det jo ikke så realistisk å få en lederjobb, om det er det du vil søke på. 

Lykke til:-)

 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (14 minutter siden):

Å være kvalifisert innebærer jo også å være robust nok psykisk til å fungere i jobben. Dersom du nylig har vært syk, så er det jo ikke så realistisk å få en lederjobb, om det er det du vil søke på. 

Lykke til:-)

 

Det har du rett i. Min vurdering er at jeg absolutt er robust nok til å starte i en lederjobb. I mitt yrke er det mindre arbeid og mye mindre hektisk å sitte på kontoret. Det er bare mye mer ansvar, men det går helt fint. Jeg er vant med å ha ansvar.

 

Anonymkode: a5d1b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (20 timer siden):

Det var litt av et råd, er helt uenig. Hadde jeg blitt klar over at en av de jeg hadde ansatt hadde jukset på CV’n eller løyet i intervju, hadde vedkommende sannsynligvis måttet gå.

De spurte ikke. Jeg skrev ikke at jeg gikk x antall mnd ledig. Lot det bare stå år og deltid. Har ikke skrevet opp at jeg jobbet et sted jeg ikke har jobbet heller. Men jeg har fått med meg at mange arbeidsgivere dømmer deg ut fra om du har vært ledig eller ikke. Da gidder jo ikke jeg å nevne at jeg har vært ledig hvis jeg ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 23.4.2023 den 20.09):

Det var litt av et råd, er helt uenig. Hadde jeg blitt klar over at en av de jeg hadde ansatt hadde jukset på CV’n eller løyet i intervju, hadde vedkommende sannsynligvis måttet gå.

Det er forskjell på å lyve og la være å si noe.  Du kan ikke sparke noen for å ha latt være og snakke om hull i CV'n hvis du ikke spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (7 minutter siden):

Det er forskjell på å lyve og la være å si noe.  Du kan ikke sparke noen for å ha latt være og snakke om hull i CV'n hvis du ikke spurte.

Enig i det, men hun skrev om å være uærlig og å jukse, da er det rimelig å anta at hun la til ting som ikke er reelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Enig i det, men hun skrev om å være uærlig og å jukse, da er det rimelig å anta at hun la til ting som ikke er reelle.

Det er straffbart å lyve og jukse.  Det har vært saker hvor søkere har lagt frem falske papirer om eksamen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (38 minutter siden):

Det er straffbart å lyve og jukse.  Det har vært saker hvor søkere har lagt frem falske papirer om eksamen.  

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...