Gjest oksi Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Sønnen min på 6 år ble innlagt på sykehus for noen uker siden med en hvilepuls på mellom 130 og 160.Han hadde flere anfall med veldig høy puls innimellom. De fant ikke ut at noe var galt på sykehuset og han ble sendt hjem. Han har siden vært bra. Nå har jeg selv en ukes tid vært plaget av høy puls, hjetebank og åndenød. Det kommer med jevne mellomrom gjennom dagen. Kan det være noe virus som forårsaker dette eller tror du det kan ha andre årsaker. Anfallene av dette skjer like godt om jeg sitter helt stille eller er i aktivitet. Sønnen min våknet også av det om nettene. Han var også plaget av hodepine . Finnes det noe som heter virus på hjertet og i så fall er det noe å gjøre med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47248-hjertebank/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Svar til Oksi. Hvis det hos din sønn ble registrert EKG under "anfall" av rask hjerteaksjon (mer enn 160 ?) og EKG ble funnet normalt, er det sannsynlig at det var en annen forklaring på rytmen. Hvilepuls hos barn kan være høy, men 160 eller over det er klart over det vi anser som normalpuls. Hvis han får flere anfall av det samme bør EKG registreres påny og revurderes. At du selv nå har fått det samme fenomèn er litt spesielt. Du skriver ikke noe om hvor rask pulsen var hos deg selv, men hvis det var på samme nivå som hos junior håper jeg EKG ble registrert hos deg, og tolket på skikkelig måte. Det er ganke lite sannsynlig at dette skyldes en infeksjon (virusinfeksjon), selv om slike tilstander forekommer. Hodesmertene hos din sønn kunne gi mistanke om virus-årsak, men dette blir i høyeste grad filosofiske betraktninger. Ta saken opp med din lege, evt. sykehuset, hvis ikke tilstanden normaliserer seg omgående. Det finnes mange årsaker til rask hjerteaksjon, de fleste uskyldige, men enkelte dog ganske plagsomme. EKG kan hos noen være tilsynelatende normalt, men bør sees på med mistankens skjerpede blikk hvis rytmen er rask og ikke adekvat for situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47248-hjertebank/#findComment-183533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.