Gå til innhold

Reise til et nytt land med psykiske


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg skal til Gran Canaria i sommer og det gleder jeg meg veldig til, men det er den første lange reisen til et ukjent land etter jeg fikk schizofreni diagnose. Så jeg er litt nervøs for alle inntrykk og alt som kan gå galt. For det første er jeg redd for å bli banka opp, bli psykotisk i utlandet! eller bli ranet. Jeg vet det sikkert er et trygt land men føler meg likevel utrygg. Så er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal ta vare på helsen min under reisen og i et ukjent land? Er det noen medisiner som kan bli tatt fra meg i sikkerhetskontrollen? Jeg skal bare være der en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten

Nå så jeg tittelen ble rar det skulle egt ha stått reise til utlandet med psykiske lidelser😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (29 minutter siden):

Jeg skal til Gran Canaria i sommer og det gleder jeg meg veldig til, men det er den første lange reisen til et ukjent land etter jeg fikk schizofreni diagnose. Så jeg er litt nervøs for alle inntrykk og alt som kan gå galt. For det første er jeg redd for å bli banka opp, bli psykotisk i utlandet! eller bli ranet. Jeg vet det sikkert er et trygt land men føler meg likevel utrygg. Så er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal ta vare på helsen min under reisen og i et ukjent land? Er det noen medisiner som kan bli tatt fra meg i sikkerhetskontrollen? Jeg skal bare være der en uke.

Ska du dra alene? 

Anonymkode: 94c79...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ska du dra alene? 

Anonymkode: 94c79...d17

Nei det hadde jeg nok ikke turt. Skal reise med lillebror og faren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakk med legen din

Anonymkode: 2286b...5d2

Ok får snakket med behandler neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten skrev (52 minutter siden):

Jeg skal til Gran Canaria i sommer og det gleder jeg meg veldig til, men det er den første lange reisen til et ukjent land etter jeg fikk schizofreni diagnose. Så jeg er litt nervøs for alle inntrykk og alt som kan gå galt. For det første er jeg redd for å bli banka opp, bli psykotisk i utlandet! eller bli ranet. Jeg vet det sikkert er et trygt land men føler meg likevel utrygg. Så er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal ta vare på helsen min under reisen og i et ukjent land? Er det noen medisiner som kan bli tatt fra meg i sikkerhetskontrollen? Jeg skal bare være der en uke.

Det du iallefall bør gjøre er å få med deg papirer på at du bruker de medisinene du trenger. Og skal du ha med A eller B-preparater, så må du ha med et skjema som apoteket skriver ut. Da må du gå til det apoteket som har gitt ut disse medisinene.  Husker ikke akkurat nå hva det heter. 

Er selv bipolar og har vært noe ute å reist. Det jeg prøver å passe på, er å få nok søvn og hvile,  spise jevnlig og ikke mye alkohol. Da har det gått veldig bra.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
emilie321 skrev (6 minutter siden):

Det du iallefall bør gjøre er å få med deg papirer på at du bruker de medisinene du trenger. Og skal du ha med A eller B-preparater, så må du ha med et skjema som apoteket skriver ut. Da må du gå til det apoteket som har gitt ut disse medisinene.  Husker ikke akkurat nå hva det heter. 

Er selv bipolar og har vært noe ute å reist. Det jeg prøver å passe på, er å få nok søvn og hvile,  spise jevnlig og ikke mye alkohol. Da har det gått veldig bra.  

 

Takk for tips, jeg skal finne ut av papirer og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (24 minutter siden):

Takk for tips, jeg skal finne ut av papirer og sånt. 

Ja, det er lurt, for da får du iallefall ikke problemer med medisinene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta med medisinene i håndbagasjen. Hvis kofferten din blir stjålet eller mistet står du uten medisiner, kan bli krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (1 time siden):

Nei det hadde jeg nok ikke turt. Skal reise med lillebror og faren min.

Fint at du reiser med noen du er trygg på.  Egentlig blir det ikke så forskjellig fra å være hjemme, siden dere kan gjøre ting sammen og du kan snakke med dem om det er noe som blir vanskelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Everybody skrev (9 timer siden):

Husk å ta med medisinene i håndbagasjen. Hvis kofferten din blir stjålet eller mistet står du uten medisiner, kan bli krise.

Ja det skal jeg huske på takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (12 minutter siden):

Reiseforsikring 😉

Ja, det er noe en bare MÅ ha. Skjønner ikke at noen tør å reise uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Reiseforsikring 😉

Takk jeg tror vi får det via jobben til pappa men skal dobbeltsjekke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden):

Takk jeg tror vi får det via jobben til pappa men skal dobbeltsjekke😊

Og så må du sjekke om den dekker kjent sykdom. Hos noen forsikringsselskaper så får man ikke penger om man må få helsehjelp for noe man var syk med før en dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Og så må du sjekke om den dekker kjent sykdom. Hos noen forsikringsselskaper så får man ikke penger om man må få helsehjelp for noe man var syk med før en dro.

Ojaa ok takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (58 minutter siden):

Og så må du sjekke om den dekker kjent sykdom. Hos noen forsikringsselskaper så får man ikke penger om man må få helsehjelp for noe man var syk med før en dro.

Akutt forverring av kronisk sykdom, vil normalt dekkes mens ordinære og forutsigbare konsekvenser av kronisk sykdom, dekkes sjeldnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...