Gå til innhold

Helseangst og schizofreni


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har schizofreni og psoiasisartritt.

 Min morfar fikk en kjempejævlig hudreaksjon kalt stevens johnsons syndrom ett par år før han døde. Nå vil de at jeg skal begynne på en dmard medisin som har denne reaksjonen som en svært sjelden bivirkning. Over 100 medisiner har denne hudreaksjonen som mulig bivirkning. Ting så vanlig som ibux. 
Jeg begynte å Google mye da jeg opprinnelig skulle begynne på metex som hadde dette som en mindre vanlig bivirkning dvs 1 av 100 ti en av 1000.

Og nå som ny time hos revmatolog nærmer seg har jeg googlet kjempemye og også ringt hudlege på dr dropping.

På nett har jeg lest at det ikke er arvelig men at man kan Arve gener som gjør en sårbar. Jeg leste at en variant av hla b som var vanlig hos han kinesere var en risikofaktor men jeg har hla b27. Men dette er ting jeg ikke forstår meg på. Her i Norge er det 2 tilfeller pr million av SJS/TEN i året.

 

Jeg klarer ikke roe meg ned og har begynt å utvikle betydelig magisk tenkning rundt dette.

Hva kan jeg gjøre for å roe meg ned? Jeg får også selvmordstanker og tenker jeg må være beredt til å ta livet mitt hvis jeg begynner å utvikle dette.

Anonymkode: c2859...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Så hvis symptomene symptomene er sterke kontakt lege. 

Hvis symptomene på hudsykdom eller angst?

Anonymkode: c2859...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har schizofreni og psoiasisartritt.

 Min morfar fikk en kjempejævlig hudreaksjon kalt stevens johnsons syndrom ett par år før han døde. Nå vil de at jeg skal begynne på en dmard medisin som har denne reaksjonen som en svært sjelden bivirkning. Over 100 medisiner har denne hudreaksjonen som mulig bivirkning. Ting så vanlig som ibux. 
Jeg begynte å Google mye da jeg opprinnelig skulle begynne på metex som hadde dette som en mindre vanlig bivirkning dvs 1 av 100 ti en av 1000.

Og nå som ny time hos revmatolog nærmer seg har jeg googlet kjempemye og også ringt hudlege på dr dropping.

På nett har jeg lest at det ikke er arvelig men at man kan Arve gener som gjør en sårbar. Jeg leste at en variant av hla b som var vanlig hos han kinesere var en risikofaktor men jeg har hla b27. Men dette er ting jeg ikke forstår meg på. Her i Norge er det 2 tilfeller pr million av SJS/TEN i året.

 

Jeg klarer ikke roe meg ned og har begynt å utvikle betydelig magisk tenkning rundt dette.

Hva kan jeg gjøre for å roe meg ned? Jeg får også selvmordstanker og tenker jeg må være beredt til å ta livet mitt hvis jeg begynner å utvikle dette.

Anonymkode: c2859...8cb

Jeg tenker at risikoen for denne bivirkningen er svært liten, og at psoriasisartritt er en alvorlig og smertefull sykdom, så jeg hadde nok valgt å ta medisinen. 

For å bli litt tryggere, så foreslår jeg at du nevner det med din morfar til nevrologen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
frosken skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker at risikoen for denne bivirkningen er svært liten, og at psoriasisartritt er en alvorlig og smertefull sykdom, så jeg hadde nok valgt å ta medisinen. 

For å bli litt tryggere, så foreslår jeg at du nevner det med din morfar til nevrologen. 

Ja

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...