Gå til innhold

Lang cv


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skrevet CVen min og den kom på tre sider. Er dette for langt? Utdannelsen min tok en hel side fordi jeg har tatt atten fag på universitetet. 

Arbeidserfaring tok en side fordi jeg skrev litt kort om hvilke arbeidsoppgaver jeg har hatt.

Og så tok jeg med en side til med oversikt over de viktigste vervene mine fordi de er med på å fulle hullet og er et bevis på at jeg har vært mye friskere det siste året.

Blir det for voldsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (30 minutter siden):

Jeg har nå skrevet CVen min og den kom på tre sider. Er dette for langt? Utdannelsen min tok en hel side fordi jeg har tatt atten fag på universitetet. 

Arbeidserfaring tok en side fordi jeg skrev litt kort om hvilke arbeidsoppgaver jeg har hatt.

Og så tok jeg med en side til med oversikt over de viktigste vervene mine fordi de er med på å fulle hullet og er et bevis på at jeg har vært mye friskere det siste året.

Blir det for voldsomt?

Ja, jeg tenker den er for lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (34 minutter siden):

Jeg har nå skrevet CVen min og den kom på tre sider. Er dette for langt? Utdannelsen min tok en hel side fordi jeg har tatt atten fag på universitetet. 

Arbeidserfaring tok en side fordi jeg skrev litt kort om hvilke arbeidsoppgaver jeg har hatt.

Og så tok jeg med en side til med oversikt over de viktigste vervene mine fordi de er med på å fulle hullet og er et bevis på at jeg har vært mye friskere det siste året.

Blir det for voldsomt?

Enig med @frosken, en CV bør være på maks. to sider, helst bare én til halvannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her.  En CV skal være en oversikt, ikke utfyllende med alt du har gjort. Jeg ville ikke ha listet opp 18 fag fra universitetet.  Ta heller med de største fagene, eller evt graden din.

Arbeidserfaringer bør også være i stikkordsform, så kan du heller fortelle mer på intervju. 

Verv og interesser er greit å ta med, men kun i stikkordsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Enig med de andre her.  En CV skal være en oversikt, ikke utfyllende med alt du har gjort. Jeg ville ikke ha listet opp 18 fag fra universitetet.  Ta heller med de største fagene, eller evt graden din.

Arbeidserfaringer bør også være i stikkordsform, så kan du heller fortelle mer på intervju. 

Verv og interesser er greit å ta med, men kun i stikkordsform.

De atten fagene er svært aktuelle for jobben. Men kanskje jeg kan så sammen alle fagene i bacheloren og bare skrive at jeg har bachelor i xxxx og så remse opp tilleggsutdsnnelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (1 time siden):

De atten fagene er svært aktuelle for jobben. Men kanskje jeg kan så sammen alle fagene i bacheloren og bare skrive at jeg har bachelor i xxxx og så remse opp tilleggsutdsnnelsene?

Det er ikke vanlig å ramse opp alle emnene man har tatt.  CV'en skal gjøre det lett å få overskt over din bakgrunn, så det høres ut som om du bør gruppere og komprimere det du vil ha med. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 timer siden):

Det er ikke vanlig å ramse opp alle emnene man har tatt.  CV'en skal gjøre det lett å få overskt over din bakgrunn, så det høres ut som om du bør gruppere og komprimere det du vil ha med. 

 

 

Det ordnet seg. Jeg endret linjeskift😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...