Gå til innhold

Psykoselidelse førerkort


darnts

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (23 minutter siden):

Ja politiet hører ikke på legene hvis de tror at de vet best. Uansett hva årsaken din er så har de lav terskel for å bevare trafikksikkerheten. Og for noen av oss slår det fullstendig tilbake på oss selv. At merkelapper tar fra oss lappen selv om legen mener man kan beholde lappen. Det er synd. 

Jeg håper du slipper å miste lappen. :)

Vet du hvor lang tid det kan ta før man får svar fra politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

darnts skrev (Akkurat nå):

Vet du hvor lang tid det kan ta før man får svar fra politiet?

Hos meg tok det lang tid. Saksbehandlingstid var 6-8 uker. Den ble sendt inn da jeg var 6 mnd rusfri. Men innen jeg hadde fått svar hadde jeg 3 mnd til som rusfri. Så ca 2,5 mnd. Men de skrev et 2-3 langt avslagsbrev hvor de holdt alt mulig imot meg inkludert en pågående sak. Så vil tro saksbehandler har brukt litt tid på å gå gjennom hver eneste sak de hadde/har hatt på meg noe som nok er over 100(de brukte ferdig"sonete" saker mot meg også), slik at det går kanskje ikke så lang tid for deg.

Kanskje er det en rett fram sak? Ofte bekymrer vi oss mer enn nødvendig. Vi tror det er så mye verre enn det er. Det gjør jeg selv i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Hos meg tok det lang tid. Saksbehandlingstid var 6-8 uker. Den ble sendt inn da jeg var 6 mnd rusfri. Men innen jeg hadde fått svar hadde jeg 3 mnd til som rusfri. Så ca 2,5 mnd. Men de skrev et 2-3 langt avslagsbrev hvor de holdt alt mulig imot meg inkludert en pågående sak. Så vil tro saksbehandler har brukt litt tid på å gå gjennom hver eneste sak de hadde/har hatt på meg noe som nok er over 100(de brukte ferdig"sonete" saker mot meg også), slik at det går kanskje ikke så lang tid for deg.

Kanskje er det en rett fram sak? Ofte bekymrer vi oss mer enn nødvendig. Vi tror det er så mye verre enn det er. Det gjør jeg selv i alle fall. 

Ja, jeg mister jobben uten førerkort. Nå har jeg sagt til sjefen at dette ordner seg siden legen skrev positiv attest, men slik du forklarer det kan utfallet bli negativt og. Håper det går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Syns ikke det er rettferdig når det er psykisk, da ga de meg diagnosen schizofreni. Er det annerledes med schizoaffektiv da? 

Jeg synes det i utgangspunktet er fint at de er forsiktige. Jeg skjønte godt at de tok lappen min da jeg var skikkelig dårlig og i psykose, og ble veldig letta da jeg fikk den igjen 8 måneder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det i utgangspunktet er fint at de er forsiktige. Jeg skjønte godt at de tok lappen min da jeg var skikkelig dårlig og i psykose, og ble veldig letta da jeg fikk den igjen 8 måneder senere.

Jeg hadde ikke klart å kjøre når jeg var i psykose, var så dårlig da både fysisk og psykisk. Har ikke kjørt mye her i livet men har nå tatt lappen så den vil jeg ha, når jeg kjørte var jeg ikke til fare for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde ikke klart å kjøre når jeg var i psykose, var så dårlig da både fysisk og psykisk. Har ikke kjørt mye her i livet men har nå tatt lappen så den vil jeg ha, når jeg kjørte var jeg ikke til fare for noen. 

Jeg mista den ikke når jeg hadde akutt forbigående psykose. Men jeg var jo kommet til meg selv etter 4-5 dager. Ble oppdaget raskt. Kjørte heller ikke da, var jo innlagt 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
darnts skrev (3 timer siden):

Har ikke hatt hallusinasjoner siden januar i fjor. Psykosen varte bare 4-5 dager. Jeg er ikke hardt angrepet og jobber innen helse og omsorg med blant annet mennesker med schizofreni osv. 

Jeg har ikke gjort noe annet enn å ringe nødetater/legevakt fordi jeg ønsker å prate. (Har truet med selvmord for å i det hele tatt komme inn). Har ingenting å gjøre utenom jobb. Men har tatt noen grep for å gjøre ting utenom jobb og funnet en hobby 😀

Har du truet med selvmord kun for å komme inn? 😳

Anonymkode: 109a8...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du truet med selvmord kun for å komme inn? 😳

Anonymkode: 109a8...656

Ja for å snakke med noen når jeg har vært litt nedstemt/ensom. Vet jo i ettertid at det var feil. Har vært mye på legevakta. Og litt helseangst inne i bildet. Men det har jeg hatt i 4-5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

darnts skrev (Akkurat nå):

Ja for å snakke med noen når jeg har vært litt nedstemt/ensom. Vet jo i ettertid at det var feil. Har vært mye på legevakta. Og litt helseangst inne i bildet. Men det har jeg hatt i 4-5 år. 

Ikke alltid de har tatt meg inn på legevakta, for de vet jeg aldri kommer til å gjøre det. Har ikke noe ønske om det selv heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

darnts skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke gjort noe annet enn å ringe nødetater/legevakt fordi jeg ønsker å prate. (Har truet med selvmord for å i det hele tatt komme inn).

 

darnts skrev (8 minutter siden):

Ja for å snakke med noen når jeg har vært litt nedstemt/ensom. Vet jo i ettertid at det var feil. Har vært mye på legevakta. Og litt helseangst inne i bildet. Men det har jeg hatt i 4-5 år. 

 

darnts skrev (7 minutter siden):

Ikke alltid de har tatt meg inn på legevakta, for de vet jeg aldri kommer til å gjøre det. Har ikke noe ønske om det selv heller :)

Dette synes jeg var forstyrrende å lese.. Man opptar ikke nødetaters og legevakts telefonlinjer for å prate fordi man føler seg ensom. Godt du har innsett at det var feil av deg. Det finnes andre og bedre kanaler for det formålet, f.eks Mental helse hjelpetelefon eller Kirkens sos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 minutter siden):

 

 

Dette synes jeg var forstyrrende å lese.. Man opptar ikke nødetaters og legevakts telefonlinjer for å prate fordi man føler seg ensom. Godt du har innsett at det var feil av deg. Det finnes andre og bedre kanaler for det formålet, f.eks Mental helse hjelpetelefon eller Kirkens sos. 

Jepp. Jeg gjør ikke det igjen. Det har jeg lovet fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
darnts skrev (9 timer siden):

Jeg mista den ikke når jeg hadde akutt forbigående psykose. Men jeg var jo kommet til meg selv etter 4-5 dager. Ble oppdaget raskt. Kjørte heller ikke da, var jo innlagt 2 uker. 

Jeg måtte levere inn lappen til politiet, måtte ha legeerklæring for å få den tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...