Gå til innhold

Grillspyd.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Nå blir vi noen personer her på 17.mai, og da skal jeg stå for noe av maten. Naboen kjøper pølser og brød pluss drikke, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe ingredienser til grillspyd. Hva bruker dere her? Og går det an å kjøpe forskjellige ting å ha i skåler/ på fat sånn at folk kan lage sitt eget grillspyd, eller blir det rotete? Hittil er vi seks personer pluss noen barn, men vet ikke om vi ender opp med flere. Jeg har aldri lagd eller kjøpt inn ingredienser til grillspyd før, så spør om tips her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Nå blir vi noen personer her på 17.mai, og da skal jeg stå for noe av maten. Naboen kjøper pølser og brød pluss drikke, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe ingredienser til grillspyd. Hva bruker dere her? Og går det an å kjøpe forskjellige ting å ha i skåler/ på fat sånn at folk kan lage sitt eget grillspyd, eller blir det rotete? Hittil er vi seks personer pluss noen barn, men vet ikke om vi ender opp med flere. Jeg har aldri lagd eller kjøpt inn ingredienser til grillspyd før, så spør om tips her. 

Da må du lage noe som er tilpasset alle, grønnsaker kan du ha til voksne. F.eks grillet paprika. 

kjøtt er godt på grillspyd. 

Anonymkode: 691b9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget ferdig grillspydene på forhånd, kan ellers bli mye klin. Mariner gjerne kjøttet noen timer eller over natten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 minutter siden):

Jeg ville laget ferdig grillspydene på forhånd, kan ellers bli mye klin. Mariner gjerne kjøttet noen timer eller over natten.

 

Hm. Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (43 minutter siden):

Nå blir vi noen personer her på 17.mai, og da skal jeg stå for noe av maten. Naboen kjøper pølser og brød pluss drikke, så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe ingredienser til grillspyd. Hva bruker dere her? Og går det an å kjøpe forskjellige ting å ha i skåler/ på fat sånn at folk kan lage sitt eget grillspyd, eller blir det rotete? Hittil er vi seks personer pluss noen barn, men vet ikke om vi ender opp med flere. Jeg har aldri lagd eller kjøpt inn ingredienser til grillspyd før, så spør om tips her. 

Jeg ville foretrukket at grillspydene var gjort klare på forhånd fremfor at alle skulle grafse oppi skålene for å få tak i det de ville ha. Man kan jo selvfølgelig satse på at alle bruker skje og ikke tar på maten med fingrene, men til grillspyd er vel bitene ganske store og vanskelig å håndtere med skje, men fristende å ta med fingrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg ville foretrukket at grillspydene var gjort klare på forhånd fremfor at alle skulle grafse oppi skålene for å få tak i det de ville ha. Man kan jo selvfølgelig satse på at alle bruker skje og ikke tar på maten med fingrene, men til grillspyd er vel bitene ganske store og vanskelig å håndtere med skje, men fristende å ta med fingrene?

Ja, du har nok rett der. Jeg lager de ferdig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...