AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Å at det man har slitt med i alle år går bort bare av å ta en pille antipsykotika? Tenk om det var sånn. De er jo veldig like symptomer så tenk om jeg istedenfor autisme egentlig har schizofreni og så blir alle problemene borte ved antipsykotika? Anonymkode: 0f3df...432 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Det tror jeg de ville funnet ut av under utredningen, men om du er i tvil så kan du be om en ny utredning og second opinion. Anonymkode: 3f4e5...9e3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 (endret) Jeg hadde på en måte autisme når jeg gikk med schizofreni umedisinert. Når jeg fikk riktige medisiner så ble jeg meg selv igjen. Autisme og schizofreni har mange likheter, den eneste forskjellen er at det finnes medisiner mot schizofreni men ikke autisme. Noen medisiner fungerer likevel på autisme også, sånn som Risperdal og noen andre AP. Endret 30. april 2023 av Everybody 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Everybody skrev (2 minutter siden): Jeg hadde på en måte autisme når jeg gikk med schizofreni umedisinert. Når jeg fikk riktige medisiner så ble jeg meg selv igjen. Autisme og schizofreni har mange likheter, den eneste forskjellen er at det finnes medisiner mot schizofreni men ikke autisme. Noen medisiner fungerer likevel på autisme også, sånn som Risperdal og noen andre AP. Hva mener du med hadde på en måte autisme når jeg gikk medisinert med schizofreni? Anonymkode: 0f3df...432 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med hadde på en måte autisme når jeg gikk medisinert med schizofreni? Anonymkode: 0f3df...432 Jeg trodde jeg hadde autisme når jeg gikk med schizofreni umedisinert. Hadde mange symptomer på autisme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Everybody skrev (4 minutter siden): Jeg trodde jeg hadde autisme når jeg gikk med schizofreni umedisinert. Hadde mange symptomer på autisme. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilke symptomer på autisme du hadde som også forsvant når du ble medisinert med antipsykotika Anonymkode: 0f3df...432 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Vel når min autistiske sønn var barn sa de det kunne utvikles til schizofreni som voksen, vet ikke om det var fordi jeg hadde diagnosen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Hva er det som gjør at autisme kan utvikles til schizofreni når man blir voksen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Chat GPT sier det ikke er riktig at autisme kan utvikles til schizofreni. Det er ikke riktig at autisme kan utvikles til schizofreni når man blir voksen. Autismespekterforstyrrelser (ASF) og schizofreni er to forskjellige lidelser med ulike årsaker og symptomer. Autisme er en nevrologisk utviklingsforstyrrelse som vanligvis oppdages i tidlig barndom. ASF kan påvirke en persons sosiale ferdigheter, kommunikasjon og oppførsel. Det er ingen kjent kur mot autisme, men det er mulig å lære sosiale ferdigheter og mestre utfordringer. Schizofreni, derimot, er en alvorlig psykisk lidelse som vanligvis oppstår i ungdomsårene eller tidlig voksen alder. Personer med schizofreni kan oppleve symptomer som vrangforestillinger, hallusinasjoner, uorganisert tankegang, og negative symptomer som mangel på motivasjon og følelsesmessig uttrykk. Behandling for schizofreni kan omfatte medikamentell behandling, terapi og støtte fra fagfolk og støttegrupper. Selv om noen av symptomene på ASF og schizofreni kan overlappe, er det ikke vanlig at en person med en autismespekterforstyrrelse utvikler schizofreni senere i livet. Hvis noen med en autismespekterforstyrrelse utvikler nye symptomer som tyder på schizofreni, kan det skyldes en uavhengig utvikling av schizofreni og bør undersøkes og behandles separat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worriesome Plenty 2 Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Autisme er et negativt symptom i schizofreni. Men de negative symptomene er vanskelige å medisinere bort. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.