Gå til innhold

Jeg føler jeg går glipp av livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har utsatt viktige gjøremål jeg MÅ h klart til i morgen. Jeg er en prokrastinerer har jeg innsett. Jeg vil egentlig bare på byen, være med vennene mine og ikke ha stress. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke helt sammenhengen fra overskriften til det du skriver i startinlegget. 

Hvorfor føler du at du går glipp av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke helt sammenhengen fra overskriften til det du skriver i startinlegget. 

Hvorfor føler du at du går glipp av livet?

Fordi jeg er hjemme på en lørdag, skulle og vil ikke være hjemme men så har jeg ikke blitt ferdig med noe jeg må levere inn i morgen. Crap. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg er hjemme på en lørdag, skulle og vil ikke være hjemme men så har jeg ikke blitt ferdig med noe jeg må levere inn i morgen. Crap. 

Anonymkode: 863ac...a27

Det er overdrevent dramatisk å si at man går glipp av livet fordi man er hjemme en lørdag.

Da er vi tilbake til at du trenger å lære deg å ta ansvar for egne handlinger. Du er hjemme en lørdag fordi du har valgt å prokrastinere. 

Neste gang du har en viktig oppgave så må du ta en vurdering på om du vil prokrastinere og kanskje gå glipp av noe gøy eller om du vil gjøre oppgaven og få den unna slik at du har fritid til overs til å gjøre det du vil. Og så stå for og ta ansvar for det valget du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg er hjemme på en lørdag, skulle og vil ikke være hjemme men så har jeg ikke blitt ferdig med noe jeg må levere inn i morgen. Crap. 

Anonymkode: 863ac...a27

Er søndag i dag.

Dette til orienteing.

Anonymkode: d8f82...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er overdrevent dramatisk å si at man går glipp av livet fordi man er hjemme en lørdag.

Da er vi tilbake til at du trenger å lære deg å ta ansvar for egne handlinger. Du er hjemme en lørdag fordi du har valgt å prokrastinere. 

Neste gang du har en viktig oppgave så må du ta en vurdering på om du vil prokrastinere og kanskje gå glipp av noe gøy eller om du vil gjøre oppgaven og få den unna slik at du har fritid til overs til å gjøre det du vil. Og så stå for og ta ansvar for det valget du tar.

Det føles sånn for meg, det er ikke dette jeg skulle holdt på med i helgen. Jeg hadde plan om å gjøre det i går men så skjedde det ikke. Det er dumt, og alle andre er ute uten meg.

 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det føles sånn for meg, det er ikke dette jeg skulle holdt på med i helgen. Jeg hadde plan om å gjøre det i går men så skjedde det ikke. Det er dumt, og alle andre er ute uten meg.

 

Anonymkode: 863ac...a27

Da får du ta en vurdering neste gang du er i en tilsvarende situasjon, om du ønsker å vente til siste liten eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (14 minutter siden):

Da får du ta en vurdering neste gang du er i en tilsvarende situasjon, om du ønsker å vente til siste liten eller ikke. 

Ja.. skulle gjort det i går. Det føles som livet går forbi uten meg. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er vennene dine ute på byen i dag på en søndag? 

Anonymkode: 43083...9b7

Ja. Det er ganske vanlig. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja.. skulle gjort det i går. Det føles som livet går forbi uten meg. 

Anonymkode: 863ac...a27

Ja, jeg har forstått at du vil ha en reaksjon og at det er derfor du fortsetter å skrive slikt. Men du gjør ingen som helst en tjeneste med en slik holdning, aller minst deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg har forstått at du vil ha en reaksjon og at det er derfor du fortsetter å skrive slikt. Men du gjør ingen som helst en tjeneste med en slik holdning, aller minst deg selv.

Jeg tar ansvar med å bli hjemme, hadde jeg ikke tatt ansvar hadde jeg dratt ut!! Uansett synes jeg det er kjipt og sykt dritt. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tar ansvar med å bli hjemme, hadde jeg ikke tatt ansvar hadde jeg dratt ut!! Uansett synes jeg det er kjipt og sykt dritt. 

Anonymkode: 863ac...a27

Husk den følelsen. Også tar du den frem igjen neste gang du har en oppgave slik at du da ikke utsetter den og dermed går glipp av noe gøy.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Husk den følelsen. Også tar du den frem igjen neste gang du har en oppgave slik at du da ikke utsetter den og dermed går glipp av noe gøy.,

Tenkte ikke over det på fredag… tror du ikke jeg angrer? Jeg skulle gjort det da. Det er bare vennene jeg skulle egentlig også møtt en date. Derfor er det sykt kjipt .

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte ikke over det på fredag… tror du ikke jeg angrer? Jeg skulle gjort det da. Det er bare vennene jeg skulle egentlig også møtt en date. Derfor er det sykt kjipt .

Anonymkode: 863ac...a27

Da har du antagelig - og forhåpentligvis - lært til neste gang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (14 minutter siden):

Da har du antagelig - og forhåpentligvis - lært til neste gang. :) 

Ja.  Kjipt uansett… 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg er hjemme på en lørdag, skulle og vil ikke være hjemme men så har jeg ikke blitt ferdig med noe jeg må levere inn i morgen. Crap. 

Anonymkode: 863ac...a27

Herregud. Det er da ikke normalt å være ute på byen hver helg. 🙄

Anonymkode: 6ae50...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er vennene dine ute på byen i dag på en søndag? 

Anonymkode: 43083...9b7

Er du sjokkert over at unge folk var ute i går? Natt til 1. mai har da alltid vært en festdag for unge mennesker, uavhengig av hvilken ukedag den faller på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har utsatt viktige gjøremål jeg MÅ h klart til i morgen. Jeg er en prokrastinerer har jeg innsett. Jeg vil egentlig bare på byen, være med vennene mine og ikke ha stress. 

Anonymkode: 863ac...a27

Velkommen til livet! Herfra og ut vil du måtte sjonglere mellom det du helst ønsker vs det du må/bør. Livet blir litt lettere om du lærer deg å prokastrinere litt mindre og jobbe jevnt og trutt, men der er vi mange som brenner oss gang på gang. Konsekvensen blir å måtte si nei til noe man kunne tenkt seg å være med på :)

Lykke til med arbeidet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Velkommen til livet! Herfra og ut vil du måtte sjonglere mellom det du helst ønsker vs det du må/bør. Livet blir litt lettere om du lærer deg å prokastrinere litt mindre og jobbe jevnt og trutt, men der er vi mange som brenner oss gang på gang. Konsekvensen blir å måtte si nei til noe man kunne tenkt seg å være med på :)

Lykke til med arbeidet! 

Takk for det. Er prokrastinering en lidelse? Jeg har ikke innøvd ferdigheten. Rakk innleveringen 1 min før tiden gikk ut halvveis fordi jeg måtte ut en tur. Stryker sikkert nå for første gang. Over og ut. 

Anonymkode: 863ac...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...