Gå til innhold

Cruise klær


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye jeg skal pakke. Når jeg er ute og reiser så liker jeg å bare bruke klærne en gang. Nå er det cruise så da kler man seg litt opp på kvelden har jeg forstått, og veldig opp på to av kveldene.

Bør jeg da pakke syv antrekk til dag og sju til kveld. Det er jo litt mye. Kanskje jeg kan bruke noen av dagantrekkene flere ganger?

Hva tenker dere?

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mye jeg skal pakke. Når jeg er ute og reiser så liker jeg å bare bruke klærne en gang. Nå er det cruise så da kler man seg litt opp på kvelden har jeg forstått, og veldig opp på to av kveldene.

Bør jeg da pakke syv antrekk til dag og sju til kveld. Det er jo litt mye. Kanskje jeg kan bruke noen av dagantrekkene flere ganger?

Hva tenker dere?

Jeg ville aldri tenkt på å ha helt nytt antrekk hver dag, enda mindre både dag og kveld.. Nøytrale plagg som f eks sorte bukser, skjørt og jakker kan brukes flere ganger, så kan du heller ha noen mer spesielle topper, som jo også tar lite plass. Samme på dagtid, evt i lysere farge.

Har ikke erfaring med cruise, men slik gjør jeg det på andre typer reiser og det funker sikkert på cruise også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (19 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mye jeg skal pakke. Når jeg er ute og reiser så liker jeg å bare bruke klærne en gang. Nå er det cruise så da kler man seg litt opp på kvelden har jeg forstått, og veldig opp på to av kveldene.

Bør jeg da pakke syv antrekk til dag og sju til kveld. Det er jo litt mye. Kanskje jeg kan bruke noen av dagantrekkene flere ganger?

Hva tenker dere?

14 antrekk til en uke?! Jeg tror du er sprø! :D Det er null problem å bruke samme antrekk flere kvelder og flere dager, jeg hadde tatt med et par kjoler/antrekk til kveldsbruk og noen til dagsbruk. Bukse til å ha på avreise-/hjemreisedag siden det kan være kaldt her, om du bruker bukser også på cruise en bukse ekstra og nen topper, 2-3 kjoler om du bruker det. 14 antrekk for en uke er bare tull etter min mening. :) Med mindre du svetter enormt mye eller blir skitten usedvanlig fort har du slett ikke behov for så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. 14 antrekk litt over the top😂😂 Enig i det.

Men jeg klarer ikke bestemme meg for hvor mange jeg skal ha med meg. Har endel pene plagg som jeg vil vise frem. Men kanskje jeg kan vise dem frem til ganger 😂

Hva skal jeg ha på meg ved bassenget? Kan jeg ha en lang sommerkjole eller shorts og t-skjorte? Jeg har aldri ligget ved siden av basseng eller strand før, men forstår det slik at moren min vil det så da blir det det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (33 minutter siden):

Ok. 14 antrekk litt over the top😂😂 Enig i det.

Men jeg klarer ikke bestemme meg for hvor mange jeg skal ha med meg. Har endel pene plagg som jeg vil vise frem. Men kanskje jeg kan vise dem frem til ganger 😂

Hva skal jeg ha på meg ved bassenget? Kan jeg ha en lang sommerkjole eller shorts og t-skjorte? Jeg har aldri ligget ved siden av basseng eller strand før, men forstår det slik at moren min vil det så da blir det det 

Ved basseng eller strand kan man ha på seg det meste, men jeg synes det er mest praktisk med en løs og ledig sommerkjole. Lett å skifte med og duger godt til lunsj i kafé/restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (30 minutter siden):

Ok. 14 antrekk litt over the top😂😂 Enig i det.

Men jeg klarer ikke bestemme meg for hvor mange jeg skal ha med meg. Har endel pene plagg som jeg vil vise frem. Men kanskje jeg kan vise dem frem til ganger 😂

Hva skal jeg ha på meg ved bassenget? Kan jeg ha en lang sommerkjole eller shorts og t-skjorte? Jeg har aldri ligget ved siden av basseng eller strand før, men forstår det slik at moren min vil det så da blir det det 

Antagelig er det bare en formell middag hvor man har fint antrekk.  Og det i hvert all ikke vanlig å ha et antrekk for hver dag. Jeg hadde nok brukt samme kjolen et par ganger.

Shorts eller sommerkjole ved bassenget.  Det er varmt i Middelhavet nå, men har vært mye kald vind så ha med en skikkelig jakke og bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Ekstras råd er gode, tenk hva du kan kombinere og gjenbruke.

Husk for all del praktiske, gode sko til dere skal i land, og gjerne noe penere fottøy til kveldene. Ved bassenget er det greit å ha noen lette slippers/sandaler. Ta med en lett jakke til kveldene, evt et sjal også. Det kan være litt kjølig vind på kveldstid i traktene du skal til.

Ut over det tenker jeg at du skal ta med det du føler deg vel i. På cruice skal du jo ikke drasse rundt på kofferten fra dag til dag, så jeg ville heller hatt med en kjole for mye enn å savne en favoritt.

Tilslutt: Jeg syns ikke du skal høre så mye på @Lillemus her, hun liker jo ikke å pynte seg og syns selvfølgelig at en dongerikjole eller to er meeeer enn nok ;) :D (sorry Lillemus, men her er du en ubrukelig rådgiver). For de av oss som skifter kjole av andre grunner enn svette er det fint å ha pakket for litt variasjon. Husk å ta med smykker og tilbehør som du liker også :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (42 minutter siden):

Jeg syns Ekstras råd er gode, tenk hva du kan kombinere og gjenbruke.

Husk for all del praktiske, gode sko til dere skal i land, og gjerne noe penere fottøy til kveldene. Ved bassenget er det greit å ha noen lette slippers/sandaler. Ta med en lett jakke til kveldene, evt et sjal også. Det kan være litt kjølig vind på kveldstid i traktene du skal til.

Ut over det tenker jeg at du skal ta med det du føler deg vel i. På cruice skal du jo ikke drasse rundt på kofferten fra dag til dag, så jeg ville heller hatt med en kjole for mye enn å savne en favoritt.

Tilslutt: Jeg syns ikke du skal høre så mye på @Lillemus her, hun liker jo ikke å pynte seg og syns selvfølgelig at en dongerikjole eller to er meeeer enn nok ;) :D (sorry Lillemus, men her er du en ubrukelig rådgiver). For de av oss som skifter kjole av andre grunner enn svette er det fint å ha pakket for litt variasjon. Husk å ta med smykker og tilbehør som du liker også :) 

Så godt å få litt forståelse for klesbehovet mitt. Mulig jeg pakker ned flere kjoler og bluser til bruk på kvelden og heller færre klær til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Så godt å få litt forståelse for klesbehovet mitt. Mulig jeg pakker ned flere kjoler og bluser til bruk på kvelden og heller færre klær til dagen.

Min erfaring fra tur (har ikke vært på cruise men har seilt) er at jeg kan gjenbruke bukser/shorts/skjørt til dagbruk. Jeg ender også ofte med å bruke stroppetopper når det er varmt, og de skyller jeg lett opp i vasken om kvelden. 3-4 topper/enkle stoppeklokker holder en uke for meg.

På kveldene liker jeg å ha litt variasjon av kjoler, men det er tynne saker jeg pleier å ha på reiser til varme strøk så de tar jo ikke mye plass.

Ps. Husk (sol)hatt og flere par solbriller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

Tilslutt: Jeg syns ikke du skal høre så mye på @Lillemus her, hun liker jo ikke å pynte seg og syns selvfølgelig at en dongerikjole eller to er meeeer enn nok ;) :D

Nå leste du ikke hva jeg skrev - jeg skrev da vitterlig at jeg ville pakket ned et par antrekk til kveldsbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

Min erfaring fra tur (har ikke vært på cruise men har seilt) er at jeg kan gjenbruke bukser/shorts/skjørt til dagbruk. Jeg ender også ofte med å bruke stroppetopper når det er varmt, og de skyller jeg lett opp i vasken om kvelden. 3-4 topper/enkle stoppeklokker holder en uke for meg.

På kveldene liker jeg å ha litt variasjon av kjoler, men det er tynne saker jeg pleier å ha på reiser til varme strøk så de tar jo ikke mye plass.

Ps. Husk (sol)hatt og flere par solbriller :) 

Ja, stoppeklokke må man ikke glemme 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Nå leste du ikke hva jeg skrev - jeg skrev da vitterlig at jeg ville pakket ned et par antrekk til kveldsbruk!

Jeg leste akkurat hva du skrev, satte det litt på spissen, krydret med litt blunkesmileys og satset på at du så humoren i det.

Du presenterer deg ikke akkurat som den store pynteren her på dol, så svaret ditt om at «dette er tull» «og du er sprø» overrasket meg derfor ikke :) Men samtidig er det ikke alltid at fornuften skal styre oss ene og alene, og når man skal på et cruise man har gledet seg lenge til er en typisk sånn anledning man kan smøre på litt ekstra spør du meg. Om det ligger sju tynne kjoler i en koffert er det rett og slett hverken noen krise eller galskap :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Ja, stoppeklokke må man ikke glemme 😆

😂 Erre ferie så erre ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (1 time siden):

Jeg leste akkurat hva du skrev, satte det litt på spissen, krydret med litt blunkesmileys og satset på at du så humoren i det.

Du presenterer deg ikke akkurat som den store pynteren her på dol, så svaret ditt om at «dette er tull» «og du er sprø» overrasket meg derfor ikke :) Men samtidig er det ikke alltid at fornuften skal styre oss ene og alene, og når man skal på et cruise man har gledet seg lenge til er en typisk sånn anledning man kan smøre på litt ekstra spør du meg. Om det ligger sju tynne kjoler i en koffert er det rett og slett hverken noen krise eller galskap :) 

Joda, jeg skjønte at det var humor, men jeg mener fremdeles at 14 antrekk og "jeg kan ikke bruke samme antrekket mer enn en gang" er litt tullete på et ukescruise... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdende tråd 🙂 Jeg var faktisk på cruise en gang i forrige årtusen. Det var en fin tur, men noe voldsomt bitt av cruise-basillen ble jeg dog ikke 🙂 Anyway. Husker ikke helt hva jeg pakket, men det var omkledning til middags, og jeg hadde da med pene kjoler, eller topp/skjørt, og som regel dressjakke. Mener å huske at det var såpass med airconditioning i spisesalen at dressjakke ofte var nødvendig. Lurer faktisk på om jeg også hadde på tynne strømpebukser? Husker ikkehelt.

Jeg husker uansett middagene som overraskende positive - det var fast bordsetting, og vi valgte på forhånd å bli plassert på et engelskspråklig bord. Det var briter, kanadiere og amerikanere, og de fleste en god del eldre enn det jeg og min daværende var, men det var utrolig hyggelig å møtes til middag og snakke om dagen og livet forøvrig. 

Dette var et tidagers-cruise, og jeg hadde ihvertfall ikke ti forskjellige kveldsantrekk, men brukte ting om igjen med noen dagers mellomrom, eller byttet om - litt sånn mix & match. 

På dagtid var det mer ordinært ferietøy, typisk shorts el capri, topper, lettere sommerkjoler, sandaler eller gode sko. Som flere har vært inne på, er det viktig med gode sko på utflukter. Også her kan du mix&match - bruke samme bukse med ulike topper etc. Husk hatt/caps og solbriller. Ved bassenget på vår båt syntes jeg det var litt kjedelig - solsenger tett i tett, rundt et nokså lite basseng, og mange som "tok av" solsenger med det kjente badehåndkletrikset. Det blåser ofte ganske mye ombord på skip i fart - litt avhengig av hvor på båten det er. Men man må jo ha noe over bikinien på vei fra kahytten til soldekket, så typisk en lett sommerkjole som tørker fort og ikke rynker for mye. 

Riktig god tur 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Joda, jeg skjønte at det var humor, men jeg mener fremdeles at 14 antrekk og "jeg kan ikke bruke samme antrekket mer enn en gang" er litt tullete på et ukescruise... 

Jeg står litt på det at jeg ikke vil bruke kveldsantrekket to ganger, bortsett fra den kjolen som jeg skal ha på de to formelle aftenen. Jeg har rett og slett ikke to coctailkjoler. Men underdeler de gangene jeg bruker bluse kan være lik.

På dagtid kan jeg heller bruke klær mer enn en gang.

Så da blir det ikke fjorten antrekk, men nesten🙈 Ti kanskje😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 timer siden):

Om det ligger sju tynne kjoler i en koffert er det rett og slett hverken noen krise eller galskap :) 

Kjoler er jo bare helt fantastisk å ha med på reise. Én kjole er ett helt antrekk, og tar som du sier ikke så mye plass i kofferten 

Endret av morsan
Byttet ut plagg med antrekk. At det er ett plagg er jo opplagt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 minutt siden):

Én kjole er ett helt plagg

I motsetning til hvilke andre klær / klesplagg? Eller er det jeg som ikke skjønner forskjellen på "antrekk" og "plagg" her? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 minutter siden):

I motsetning til hvilke andre klær / klesplagg? Eller er det jeg som ikke skjønner forskjellen på "antrekk" og "plagg" her? 😛

Hehe, HOLDT på å kommentere jeg også, og skylde på @påskelilje, som sa vi måtte rette på hverandre :P

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (6 minutter siden):

I motsetning til hvilke andre klær / klesplagg? Eller er det jeg som ikke skjønner forskjellen på "antrekk" og "plagg" her? 😛

 

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Hehe, HOLDT på å kommentere jeg også, og skylde på @påskelilje, som sa vi måtte rette på hverandre :P

Dere var for sene damer! 😄 Rakk å endre FØR dere iallfall trykket "send" 😇

 

image.thumb.png.4c09ac684a02fa273009b1358679653b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...