AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 Del Skrevet 2. mai 2023 Hei! Har så stått på 150 mg Zoloft i 7.5 uke nå. Har fortsatt mye uro og tilløp til angst hele tiden. Tar sobril 10-15mg de værste dagene. Gråter og føler meg fortvilet. Fungerer ikke i det hele tatt med mindre jeg tar sobril. Burde effekten på angst kommet nå? Eller det for tidlig å si noe om effekten? Har brukt Zoloft før og vært angstfri på 150 mg. Trappet ned men symptomene kom tilbake på 25 mg, begynte da å trappe opp igjen. Noen råd for veien videre @kupton @ISW?🙏 Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinriverton Skrevet 2. mai 2023 Del Skrevet 2. mai 2023 Når man slutter og begynner på igjen tar det gjerne lengre tid før man får kontroll på symptomene igjen. Gi det 3-4 måneder til før du evaluerer igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 Del Skrevet 2. mai 2023 Steinriverton skrev (2 timer siden): Når man slutter og begynner på igjen tar det gjerne lengre tid før man får kontroll på symptomene igjen. Gi det 3-4 måneder til før du evaluerer igjen. Uff, 3-4 måneder virker som en evighet nå… Håper virkelig på effekt før og at medisinen fungerer slik den gjorde før Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 Del Skrevet 4. mai 2023 Legen min mener jeg kan bruke 10 mg sobril til ting forhåpentligvis stabiliserer seg. Men hvis jeg må vente 3-4 måneder på bedring blir det jo sobril-bruk over lengre tid … Fungerer ikke uten sobril 10 mg sånn jeg har det nå. Bruker 10 mg pr dag. Er redd for å bli avhengig og ikke få noen bedring på Zoloft .. Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septimus Skrevet 4. mai 2023 Del Skrevet 4. mai 2023 (endret) Er du helt sikker på at sobril er avgjørende her for å dempe angsten? Grunnen til at jeg spør, er at på meg har de såkalt paradoksal virkning. Totalt motsatt effekt. Mer panikk og angst. Bare lufter siden jeg har fersk erfaring. (Jeg brukte de i trygge rammer, så ingenting skulle tilsi at det ble verre. Mulig jeg responderer annerledes siden jeg har en panikklidelse "i bånn") Står også fast på Zoloft. Kun ment for å lufte tanken, ikke ment for å skremme 🙂❤️ Endret 4. mai 2023 av Septimus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 Del Skrevet 5. mai 2023 Septimus skrev (11 timer siden): Er du helt sikker på at sobril er avgjørende her for å dempe angsten? Grunnen til at jeg spør, er at på meg har de såkalt paradoksal virkning. Totalt motsatt effekt. Mer panikk og angst. Bare lufter siden jeg har fersk erfaring. (Jeg brukte de i trygge rammer, så ingenting skulle tilsi at det ble verre. Mulig jeg responderer annerledes siden jeg har en panikklidelse "i bånn") Står også fast på Zoloft. Kun ment for å lufte tanken, ikke ment for å skremme 🙂❤️ Ja altså den angsten jeg kjenner på føles «kjemisk» pga opptrapping Zoloft. Har prøvd alt annet, gå tur, zyprexa mot uro osv. Men når jeg tar 10 mg sobril blir angsten helt borte og jeg kan leve normalt🤷♀️ Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 Del Skrevet 5. mai 2023 Septimus skrev (19 timer siden): Er du helt sikker på at sobril er avgjørende her for å dempe angsten? Grunnen til at jeg spør, er at på meg har de såkalt paradoksal virkning. Totalt motsatt effekt. Mer panikk og angst. Bare lufter siden jeg har fersk erfaring. (Jeg brukte de i trygge rammer, så ingenting skulle tilsi at det ble verre. Mulig jeg responderer annerledes siden jeg har en panikklidelse "i bånn") Står også fast på Zoloft. Kun ment for å lufte tanken, ikke ment for å skremme 🙂❤️ Ville heller spurt legen om tilsvarende mengde valium, disse har lengre halveringstid og du får ikke slik angst som man får av sobril bruk. Sobril er den absolutt værste benzoen, går så fort ut av kroppen at det nærmest virker som abstinenser, får ikke dette av rivotril og valium. Anonymkode: 92554...ecd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville heller spurt legen om tilsvarende mengde valium, disse har lengre halveringstid og du får ikke slik angst som man får av sobril bruk. Sobril er den absolutt værste benzoen, går så fort ut av kroppen at det nærmest virker som abstinenser, får ikke dette av rivotril og valium. Anonymkode: 92554...ecd Ok, men er ikke valium hakket mer avhengighetsskapende enn sobril ? Tror du den angsten jeg har kommer av sobrilen? Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2023 Del Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ok, men er ikke valium hakket mer avhengighetsskapende enn sobril ? Tror du den angsten jeg har kommer av sobrilen? Anonymkode: 19f87...52a Alt benzo er avhengighetsskapende, men får selv ekstremt økt angst etter å ha tatt sobril sammenlignet med andre benzo. Anonymkode: 92554...ecd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 17.41): Hei! Har så stått på 150 mg Zoloft i 7.5 uke nå. Har fortsatt mye uro og tilløp til angst hele tiden. Tar sobril 10-15mg de værste dagene. Gråter og føler meg fortvilet. Fungerer ikke i det hele tatt med mindre jeg tar sobril. Burde effekten på angst kommet nå? Eller det for tidlig å si noe om effekten? Har brukt Zoloft før og vært angstfri på 150 mg. Trappet ned men symptomene kom tilbake på 25 mg, begynte da å trappe opp igjen. Noen råd for veien videre @kupton @ISW?🙏 Anonymkode: 19f87...52a Hei, Beklager sent svar, har vært opptatt med jobb dessverre. Svaret på spørsmålet ditt er litt komplekst. Det finnes flere mekanismer for angst. Det ene er angsten du har som døyves av at du får mer serotonin i hjernen. Dette problemet løses raskt ved oppstart av SSRI. Det andre er angsten som oppstår FORDI du her mer serotonin i hjernen. Denne kjennes ganske lik som den første, men forsvinner ikke før noen av serotoninreseptorene har vent seg til at det er mer serotonin der, og slutter å fyre signaler i hytt og pine. Det kan ta tid, og det er veldig individuelt (beror også på hvor mange slike reseptorer man har) hvor lang tid. Men i de aller fleste tilfeller gir deg seg etterhvert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 ISW skrev (På 10.5.2023 den 12.57): Hei, Beklager sent svar, har vært opptatt med jobb dessverre. Svaret på spørsmålet ditt er litt komplekst. Det finnes flere mekanismer for angst. Det ene er angsten du har som døyves av at du får mer serotonin i hjernen. Dette problemet løses raskt ved oppstart av SSRI. Det andre er angsten som oppstår FORDI du her mer serotonin i hjernen. Denne kjennes ganske lik som den første, men forsvinner ikke før noen av serotoninreseptorene har vent seg til at det er mer serotonin der, og slutter å fyre signaler i hytt og pine. Det kan ta tid, og det er veldig individuelt (beror også på hvor mange slike reseptorer man har) hvor lang tid. Men i de aller fleste tilfeller gir deg seg etterhvert! Takk for svar @ISW🙏 Jeg har nå fått time til psykiater om en uke. Har nå fortsatt på uke 10 a 150mg Zoloft ekstrem uro i kroppen. Tar 10 mg sobril som roer det fint. Spørsmålet er om jeg må trappe opp til 200mg eller om det vil komme effekt på 150 mg etterhvert. Noen tanker rundt det? Dette er tredje gangen jeg trapper opp på Zoloft. Anonymkode: 19f87...52a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.