Gå til innhold

Hvor mye vann skal man egentlig svelge ned medisinene med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye vann skal man egentlig svelge ned medisinene med? Er der noe 'regel' på dette? Vil bare forsikre meg om at jeg gjør det riktig 🙂

Anonymkode: 6d626...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye vann skal man egentlig svelge ned medisinene med? Er der noe 'regel' på dette? Vil bare forsikre meg om at jeg gjør det riktig 🙂

Anonymkode: 6d626...93f

Vet ikke men de henger av og til fast i halsen, da må jeg drikke mer. Tar bare en slurk og svelger de med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Vet ikke men de henger av og til fast i halsen, da må jeg drikke mer. Tar bare en slurk og svelger de med. 

Uff, så ubehagelig. Jeg tar som oftest bare en slurk, men har lurt på om man kanskje burde drikke mer etter det også? Sånn for at tablettene skal komme raskere/lettere ned i magen eller noe? Jeg vet ikke, det var bare en tanke... 

Anonymkode: 6d626...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, såvidt jeg vet, ikke noen regel på dette. Det går vel ned med ett glass vann? Og må du drikke to, så gjør det ikke noe det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (Akkurat nå):

Det er, såvidt jeg vet, ikke noen regel på dette. Det går vel ned med ett glass vann? Og må du drikke to, så gjør det ikke noe det heller. 

Ja, du har helt sikkert rett, hadde det vert en rett/viktig måte å gjøre på det hadde man vel fått høre det av legen når man fikk forskrevet medisinene?

Anonymkode: 6d626...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du har helt sikkert rett, hadde det vert en rett/viktig måte å gjøre på det hadde man vel fått høre det av legen når man fikk forskrevet medisinene?

Anonymkode: 6d626...93f

På nexium står det svelges med et glass vann, de pleier å sette seg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du har helt sikkert rett, hadde det vert en rett/viktig måte å gjøre på det hadde man vel fått høre det av legen når man fikk forskrevet medisinene?

Anonymkode: 6d626...93f

Ja, det tror jeg. Man får jo vite om det er viktig om de skal tas med eller uten mat f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff, så ubehagelig. Jeg tar som oftest bare en slurk, men har lurt på om man kanskje burde drikke mer etter det også? Sånn for at tablettene skal komme raskere/lettere ned i magen eller noe? Jeg vet ikke, det var bare en tanke... 

Anonymkode: 6d626...93f

Nei jeg vet ikke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Haha, hørte en historie om en lege som fikk det spørsmålet. Han svarte: "Prøv med ei bøtte først, så kan du heller ta mer etterpå " 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (19 minutter siden):

Haha, hørte en historie om en lege som fikk det spørsmålet. Han svarte: "Prøv med ei bøtte først, så kan du heller ta mer etterpå " 😁

Syns ikke det var morsomt. 

Anonymkode: b12c8...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
stjernestøv skrev (På 6.5.2023 den 11.04):

Vet ikke men de henger av og til fast i halsen, da må jeg drikke mer. Tar bare en slurk og svelger de med. 

Dette er VONDT!!! 
Har selv opplevd at pillene blir sittende fast. Kan skje selv om jeg drikker litt vann når jeg svelger, men har svelget en del uten å drikke vann. Har googlet dette, for jeg har jo hatt vondt nesten ut mot kvelden noen ganger. Og det kan visst være tegn på dehydrering. Men ikke alltid det hjalp å drikke og spise heller. Det kulen bare sitter fast der!!! Dette er bare vondt og er grunnen til at jeg har masse vann ved siden av når jeg skal svelge nå 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...