Gå til innhold

Satanister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be dem slutte. Hvis de ikke slutter, tilintetgjør dem."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

"Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be dem slutte. Hvis de ikke slutter, tilintetgjør dem."

Tror ikke det er ment bokstavelig. Bare, slik jeg har blitt forklart av en satanist, at "hvis du plager meg og ikke slutter så tar jeg igjen". Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er massevis av forskjellige retninger i satanisme. Den største er bare en litt mer egoistisk ateisme. LaVey satanisme.

Så har du folk som faktisk tror på Satan som en gud, såkalt teistisk satanisme. Her er det også ett mangfold av retninger og noen av disse kan ofre dyr og slikt. Men det er ikke vanlig.

Så satanismer er ikke en ting det er mange forskjellige. Den sataniske Bibelen som ble skrevet av LaVey og de reglene som står der er det bare LaVey satanister som bruker. Så det er ikke noe fast å bygge en tro på, slik de kristne gjorde med bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
Vhanja skrev (48 minutter siden):

Nei, overhodet ikke. Det store flertallet av satanister er vanlige mennesker. 

Jeg er ikke satanist selv, men jeg synes mange av deres leveregler er veldig fornuftige og vettuge.

https://no.wikipedia.org/wiki/Satanisme#Regler

Spesielt punkt 4 og 11 av deres "jordiske regler" var mildt sagt utrivelige. Og de fleste av deres "9 dødssynder" var latterlige. Mye annet også jeg reagerte på. Og enig med Worrisome Plenty i at det finnes mange retninger innenfor satanisme. Satanisme er ikke kun det som er linket til her 🙂

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (22 minutter siden):

Spesielt punkt 4 og 11 av deres "jordiske regler" var mildt sagt utrivelige. Og de fleste av deres "9 dødssynder" var latterlige. Mye annet også jeg reagerte på. Og enig med Worrisome Plenty i at det finnes mange retninger innenfor satanisme. Satanisme er ikke kun det som er linket til her 🙂

Ja, derfor jeg skrev at jeg syntes mange av dem var fornuftige, ikke alle.

Og, ja, det finnes mange ulike retninger innenfor satanisme, slik det finnes mange ulike retninger innen kristendommen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...