Gå til innhold

Hvor mye får man i uføretrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har søkt ufør for en stund tilbake og håper på å få det innvilget. Får jeg uføretrygd vil jeg komme til å få minstesats, og det er jo usikkert om jeg får ung ufør tillegget.  Jeg er enslig. Og jeg forsøker nå å finne ut hvor mye jeg kommer til å få utbetalt... 

Jeg har funnet dette på NAV sine sider: 

Er du enslig, er den årlige uføretrygden 2,48 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 276 463 kroner.
Er du ung enslig, er minste årlige uføretrygd 2,91 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 324 398 kroner.

Jeg regner med at "ung enslig" vil si ung ufør?
Stemmer dette? At jeg vil få  276 463 kr utbetalt som vanlig ufør og ca. 40 000 kr ekstra dersom jeg blir ung ufør?

Anonymkode: 21c85...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, jeg har søkt ufør for en stund tilbake og håper på å få det innvilget. Får jeg uføretrygd vil jeg komme til å få minstesats, og det er jo usikkert om jeg får ung ufør tillegget.  Jeg er enslig. Og jeg forsøker nå å finne ut hvor mye jeg kommer til å få utbetalt... 

Jeg har funnet dette på NAV sine sider: 

Er du enslig, er den årlige uføretrygden 2,48 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 276 463 kroner.
Er du ung enslig, er minste årlige uføretrygd 2,91 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 324 398 kroner.

Jeg regner med at "ung enslig" vil si ung ufør?
Stemmer dette? At jeg vil få  276 463 kr utbetalt som vanlig ufør og ca. 40 000 kr ekstra dersom jeg blir ung ufør?

Anonymkode: 21c85...e14

Husk at dette skattlegges som lønn.

Anonymkode: aadd2...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at dette skattlegges som lønn.

Anonymkode: aadd2...fe8

Jada, det er jeg klar over. Men stemmer summene, vet du?

Anonymkode: 21c85...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jada, det er jeg klar over. Men stemmer summene, vet du?

Anonymkode: 21c85...e14

Ja. 

Anonymkode: aadd2...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. 

Anonymkode: aadd2...fe8

Så bra. Det gjorde meg glad, er betydelig mye mer enn det jeg har i dag. Så håper jeg bare at jeg får søknaden innvilget, er å nervøs for å få avslag... 

Anonymkode: 21c85...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo an på hva du har tjent de siste årene også. 

Anonymkode: 8e1fd...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det kommer jo an på hva du har tjent de siste årene også. 

Anonymkode: 8e1fd...a81

Jeg har hatt uføretrygd siden 2015, og før det jobbet jeg bare som lærling så fikk veldig lav lønn (resten var stipend).

Anonymkode: 21c85...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...